Här kommer dagens skörd med svar. Vissa svar har ni redan listat ut eller svarat varann men strunt samma, här kommer de igen.
Fan att det är 30 mil till örebro, hade vart kul annars
30 mil är inget för två dagars körning för 200:-
Fråga dina Göteborgskompisar som kör hit för att träna över dan ibland.
kan säga att det blir roligast om du har dragit strypningarna, du behöver allt vrid du kan få i kurvorna på den banan
Framförallt behöver man lära sig att behålla kurvhastigheten.
måste hojen vara försäkrad?
Nej, inget sånt. Är den reglementsenlig gäller försäkringen för dig som ingår i medlemsskapet. Hojen sköter du helt själv så att säga.
Varför får man inte ha glykol?
Det är precis pisshalt - för att tala ren svenska
Är det här bara för SM hojar?
Edit: Ja det är bara för SM hojar
Beror på hur du menar... Din honda är väl inte jättelämplig kanske men allt går ju. Vill du köra grus och hoppa lite med den är du välkommen
kan inte han Supermoto göra en lista av saker som men måste göra med hojjarna. 2 respektive 4 takt..
Den listan finns att läsa i reglementet som finns på svemo.se och på teknismc.se.
I korta drag är det bara handtagsskydd, ej glykol, uppsamlingskärl och najjning som behövs. Inga stora grejer alltså. Det enda som kostar (om man inte är lite händig själv) är handtagsskydden.
Sorry kan verkligen inte gå ner mer.
Fasiken jag har inget skinställ, annars skulle man kunna agera varvnings objekt på en crm med gas respons som en traktor och bromsverkan som ålandsfärjan
Skinnställ grejar jag!
amen vafan,, jag kan ju inte få tag i nått skin ställ
jag har ett par äkliga läderhosen med hängslen,, typ customstil
men det är ju knappast godkännt
Det finns (nästan) inget som talar om HUR skinnstället ska se ut. Har du ett gammalt ställ utan skydd är det ju inte fel med crosskydd under. Så kör jag. Skydden är ju för din egen skull.
Jag har ett gammalt ställ som endast har vadderingar för knän osv men det skulle funka (även om man inte vinner några skönhets- eller snygghetspris) fint om man har lit eextra skydd under
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)