Träna och tävla Supermoto med din 125a

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2872063 nice :tummenupp men då blir det nog inte så kul å cruisa med mej, du vet ju hur 4t-125:eek:r går :gnissla men jag funderar också på att ta mellankort, fyller ju 18 om någon månad.

så va blir det för hoj då, å när kör du upp?
det finns PM och msn.. bara så du vet ;)

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
nice :tummenupp men då blir det nog inte så kul å cruisa med mej, du vet ju hur 4t-125:eek:r går :gnissla men jag funderar också på att ta mellankort, fyller ju 18 om någon månad.

så va blir det för hoj då, å när kör du upp?

Äh! Man behöver ju inte skafta fullt :p Skaffa mellankort!
Blir nån motardjävel förhoppningsvis

Emcom - Spamma är roligare :rolleyes:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tjo. Skoj att få tala med ett par (bara en!?) av er i helgen iaf. Mycket bra frågor och jag fick visa lite hur det ska se ut och sen svamla lite i allmännhet som jag alltid gör :D

Hoppas ingen blev skrämd av att se VM-Martin på Highland'en eller Jörgen som vann SM förra året osv... Det går lugnare till på vanliga träningar och vi delar upp oss precis som nu i helgen som det verkar finnas behov.

vafan har de byggt om banan :va

Asfalten ser ut som den gjort från dag 1. Gruset däremot är lite omgjort sedan första körningarna, minns inte eakt när vi gjorde om det men tror det var för rätt precis ett år sen...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Tjo. Skoj att få tala med ett par (bara en!?) av er i helgen iaf. Mycket bra frågor och jag fick visa lite hur det ska se ut och sen svamla lite i allmännhet som jag alltid gör :D

Hoppas ingen blev skrämd av att se VM-Martin på Highland'en eller Jörgen som vann SM förra året osv... Det går lugnare till på vanliga träningar och vi delar upp oss precis som nu i helgen som det verkar finnas behov.

Asfalten ser ut som den gjort från dag 1. Gruset däremot är lite omgjort sedan första körningarna, minns inte eakt när vi gjorde om det men tror det var för rätt precis ett år sen...
okej, det var bara den bilden som lurade mig :) jag trodde david stod längre ner mot grinden :)

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2875383 Tjo. Skoj att få tala med ett par (bara en!?) av er i helgen iaf. Mycket bra frågor och jag fick visa lite hur det ska se ut och sen svamla lite i allmännhet som jag alltid gör :D

har redan bäställt 2x uppsätningar kolfiber fälgar.. tycker det känns som en bra investering.

Dom var ju billiga!

:rolleyes:

förhoppningsvis kankse jag kommer på torsdag. bror på när jag får handagtskydden. dock med DT:n dårå... Hade Bra

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Som lite dragkraft lägger jag in lite bilder på Mr EmCom som var på motardbanan idag och lekte av sig för första gången. SKITKUL vare.

EmCom fick kramp i tummen innan han ens börjat köra.
Davids%20tumkramp.jpg

Här fick han tattarkast :D
David%20p%E5%20st%E4ll%20.jpg

"Det känns som handtagen ska ta i marken" Snart så David ;)
Davids%20lutning.jpg

Var inte rädda för "Supermoto", han är grymt sjyst, EmCom fick t.o.m. låna hans Husa 450.
David%20wheelar%20med%20450.jpg

Allt som allt så var det skitkul, även om jag bara fotade. David hade "a time of his life" kan jag lova.

Som slutkläm kan jag lägga till att jag ringt på en KX 125a som jag ska kolla på i morron, så snart har även jag bushoj till motarden:tummenupp

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
massa bilder o text

fan va kul det såg ut att vara :)
jag vill också

fan farsan ska knappt komma hem innan jag ska tigga till mej handtagsskydd :D

Edit:
var det hans toktröga koppling som orsakade tumproblemet?

Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2881092 fan va kul det såg ut att vara :)
jag vill också

fan farsan ska knappt komma hem innan jag ska tigga till mej handtagsskydd :D

Edit:
var det hans toktröga koppling som orsakade tumproblemet?
haha nej, som sagt vare innan jag började köra, vette fan det låste sig bara i tummen å hela underarmed krampade..
nu därimot är jag helt jävla tok slut i armarna..

men fifan va kul det var :D
tack för bilderna niklas, släng upp lite ihoppklippta filmer är du gullig :)

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
haha nej, som sagt vare innan jag började köra, vette fan det låste sig bara i tummen å hela underarmed krampade..

aha trodde det var innan banåkandet och att du åkte hoj dit, fast det kanske du inte gjorde
jag kommer inte orka mkt med min kondition :näsblod

Filmer!? yay :banana

BTW. niklas: skön signatur, var det inte till mej det var riktat? :p

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2881122 aha trodde det var innan banåkandet och att du åkte hoj dit, fast det kanske du inte gjorde
jag kommer inte orka mkt med min kondition :näsblod

Filmer!? yay :banana

BTW. niklas: skön signatur, var det inte till mej det var riktat? :p
jag körde dit,,, men man märker när man blir trött för då börjar man skita i kopplingen :hihi.. fast jockes husa behövdes det bara 2 fingrar :)

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
jag körde dit,,, men man märker när man blir trött för då börjar man skita i kopplingen :hihi.. fast jockes husa behövdes det bara 2 fingrar :)

okej, har du några tips till den blivande nybörjaren?
kan tänka mej att husa har lite lättare, det är väl hydral?
det brukar väl vara lättare än vanlig vajer, men din är typ dubbelt så trög minst :tungan

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj

Hade gärna vart lite gullig, men har tyvärr bara två filmsnuttar, satsade mer på att fota idag. sry.

Jak vel åkxo åkCa måtarRd, å dE skCa jaK!:yoparty

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2881152 okej, har du några tips till den blivande nybörjaren?
kan tänka mej att husa har lite lättare, det är väl hydral?
det brukar väl vara lättare än vanlig vajer, men din är typ dubbelt så trög minst :tungan
den var mycket smidig..

till nybörjaren, sug åt dig av det "tränarna" säger. försök bara att hitta rätt spår genom banan, som sagt hastigheten är inte det allt.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
den var mycket smidig..

till nybörjaren, sug åt dig av det "tränarna" säger. försök bara att hitta rätt spår genom banan, som sagt hastigheten är inte det allt.

det där lät avancerat :tungan

kan du vara min personliga coach när jag kommer dit :rolleyes:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
det där lät avancerat :tungan

kan du vara min personliga coach när jag kommer dit :rolleyes:

Supermoto kommer coacha dig till 100% kan jag säga, han är för grymt sjysst. Vill man så kommer han med tips i toppklass (han kan sin sak...muntligt iaf :D)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
jag vill oxå åka :yoparty en sak som är lite jobbigt är att man måste ha skinnställ.. hade ju tänkt o åka i mxkläder..

edit: min hoj är ju som gjord för ändamålet :D jag har ju fan flera uppsättningar plast + en extra tank så :D

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Supermoto kommer coacha dig till 100% kan jag säga, han är för grymt sjysst. Vill man så kommer han med tips i toppklass (han kan sin sak...muntligt iaf :D)

Okej :)
han verkade trevlig i söndas så

vad för årsmodell på KX var det du kollade på?

jag vill oxå åka :yoparty en sak som är lite jobbigt är att man måste ha skinnställ.. hade ju tänkt o åka i mxkläder..

skinnställ är nog skön att ha om du åker ikull efter gruset eller just innan
verkade gå ganska fort där

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll