Tränger ni er i köer?

Kör du mellan bilköerna?

• Antal röstningar
    0

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Började fundera på hur "folk" i allmänhet gör. Måste ju veta, så att jag kan göra tvärtom :tomten

Situation: 2-filig väg, rödljus, båda filerna går rakt fram, kö i båda filerna, du skall rakt fram, det är rött.

Hur gör DU oftast?

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
Stortryne skrev:
Började fundera på hur "folk" i allmänhet gör. Måste ju veta, så att jag kan göra tvärtom :tomten

Situation: 2-filig väg, rödljus, båda filerna går rakt fram, kö i båda filerna, du skall rakt fram, det är rött.

Hur gör DU oftast?
:va Tar självklart mittenfilen :D

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Först går först! :va eller nåt.
Kör alltid förbi. Igår när det var 300meter kö in i tingstadstunneln var det jävligt gött att köra hoj istället för bil :D

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Då jag kör mc i jobbet förundras jag varje dag av de som följer köerna så snällt med mc. Skräckexemplet var killen med en välputsad monster900, då jag kom från Lidingöhållet och det var nästan tvärstopp hela vägen in mot Vallhallavägen.
I höjd med försvaret kör jag om killen, ställer mig vid rödlyset 300meter längre fram, svänger sedan in och går upp med ett paket till 7.e våningen, och när jag går ner igen ser jag genom fönstret killen i köerna. 300meter på ca 5min, en bedrift bara det, då började jag tappa hoppet på mc släktet :)

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Måste .... till varje pris..

Kör "sportster" enda sättet att komma först å sen hålla "lagligt" :tungan

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag har nog aldrig ens sett en hojkö :rolleyes:

edit: Det skulle väl kanske vara på väg ut till brostugan, eller när det är kortegekörning nånstans..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
har nog aldrig riktigt trängt mig fram idén har aldrig slagit mig... ska börja nu :)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag tar mig förbi om det kan ske utan kontakt. Åt de bilförare som flyttar sig lite och släpper förbi mig nickar jag artigt. :bow

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
Akrylamid skrev:
Är ibland lite för feg att tränga mig förbi..
Önskar man hade samma mod som MC-buden :hihi
sluta med det då, alltså vara för feg :hördu Som jag upplever det så e dom flesta bilister idag ganska så vana, införstådda,med att mc inte köar, dom går faktiskt lite åt sidan och visar med bilen+ögonkontakt ok! Tycker även att det har blivit vanligare och vanligare i tex rusningstrafik i hög hastighet, dvs laglig motorvägshastighet att "vänsterfilare" tittar bakåt och faktiskt lägger sig nära mittremsan för att släppa förbi :tummenupp , men sen finns ju lilla klumpen som gör allt för att låsa mc som tränger sig! :)

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Det lär bli mer och mer som neri i europa.. kommer ihåg när jag var i paris i våras ,där kör alla motorcycklar och skotrar helt galet. Men bilisterna är ju vana med det också.

stimpen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
mc
kör alltid förbi köer då det e plats.

fattar ej idioter som skall typ blockera. nästa gång har jag lust att slå näven taket eller huven hehe skräma/jaga upp dem lite då man kilar sig förbi dem. Dock får man se till att ha plats att smita iväg så de ej får för sig att köra på en hehe.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln