lilltryne
Den modiga lilla grisen...
Fast tisdag nästa vecka
Nä, why? Tisdag e ju crossdag!
Fast tisdag nästa vecka
Hur funkar det med motard på bana? Licens och grejer? Finns det tillfällen man kan komma som gröning och testa?
Nä, why? Tisdag e ju crossdag!
Hur funkar det med motard på bana? Licens och grejer? Finns det tillfällen man kan komma som gröning och testa?
Nåt annat man ska tänka på att ha med?
Nåt som är helt självklart för er men inte för en annan ?
skinnställ. hjälm. RYGGSKYDD!. men det förmodar jag är en självklarhet för alla som kör hoj.
glatt humör. =)
jag vet inte hur stingsliga dom är på att man ska ha barkbusters på styret på gocartbanan.
vad kör du för hoj och hur är den kittad?
//Droopfy
GLAD MIDSOMMAR ALLIHOPA!!!! rock
jag vet inte hur stingsliga dom är på att man ska ha barkbusters på styret på gocartbanan.
Skinnställ är trevligare när man ramlar, de går inte sönder lika lätt. Men ska du bara prova på lite så går det säkert bra med allvädersstället, det är upp till dig.Hera skrev:Har just nu bara allväderställ, men annars så
Är en kompis jag ska se till att få med... Han kör ktm 640 sm prestige, hmm, men så mycket mer vet jag inte...
Vi ska nog vara väldigt hårda med att hojarna är kittade med alla krashpuckar som behövs. Nu när vi har fått tillstånd o köra hos dem så mycket måste vi värna om deras intressen och se till att det blir så lite skador som möjligt på banan när vi går ikull.
Skinnställ är trevligare när man ramlar, de går inte sönder lika lätt. Men ska du bara prova på lite så går det säkert bra med allvädersstället, det är upp till dig.
Är inte din kompis hoj kittad som den bör så är det bara att du dyker upp ändå, du kan prova min hoj om du vill. Finns säkert andra som lånar ut oxå. Alltid kul med fler folk till sporten.
Jätteschysst!
Del av planen är att visa han hur kul det e att köra på bana...
Vad ska jag kolla upp att det borde finnas på hojen?
Jätteschysst!
Del av planen är att visa han hur kul det e att köra på bana...
Vad ska jag kolla upp att det borde finnas på hojen?
Gå in på www.supermotosweden.se och kolla under "Information/Åtgärder på motorcyckeln", där finns bilder på alla najningar.
Najningen är viktig först vid tävling men uppsamlingskärl är viktigare. Det är mycket svårt att få bort glykol från asfalt så vatten och vattenpumpsmörjning (biltemas funkar finfint) får ersätta glykolen. Glykol gör även asfalten glashal. Den andra anledningen till uppsamlingskärl är att om hojen läcker bensin eller olja så riskerar vi fler avkörningar.
Som karin säger så är det bra att ha så mycket skydd som möjligt så vi inte riskerar fortsatt körning. Det viktigaste är barkbusters och skydd på fotpinnarna. Det finns en mängd bra och dåliga lösningar så titta gärna runt och se hur andra har löst det. Det viktiga är att skydden sitter kvar vi crash. Inga skruvar eller gängstänger får sticka ut. Skydd på hjulaxlarna är lätt och billigt att fixa med skateboardhjul och gängstång.
Hmm, allt kändes mycket lättare när det bara var ett glatt hurmör jag skulle se till att få med mig...
Förstår ju att det måste va säkert för alla, men trodde inte det skulle va så krånligt, har ju kört på bana innan med min sv och då var det ju bara att skruva av backspeglarna och köra. Men, men. Får väl se om vi kan fixa fram lite pet-plaska eller vad som nu var bra, byta glykolen och skateboardhjul...
Nä, why? Tisdag e ju crossdag!
Hmm, allt kändes mycket lättare när det bara var ett glatt hurmör jag skulle se till att få med mig...
Förstår ju att det måste va säkert för alla, men trodde inte det skulle va så krånligt, har ju kört på bana innan med min sv och då var det ju bara att skruva av backspeglarna och köra. Men, men. Får väl se om vi kan fixa fram lite pet-plaska eller vad som nu var bra, byta glykolen och skateboardhjul...
Kände samma sak när jag började åka motard förra året. Blev sne på alla bestämmelser. Men har nu hållit på att ordna träningstillfällen och man inser snabbt att det är otroligt mycket jobb med att ordna träningar och tävlingar (är ansvarig för motardsektionen i kortedala mk).
Vad händer om du lägger dig i slutet av rakan och skickar ner styret i asfalten? Det är som att skära i smör. Vad händer om du spiller bensin eller olja och nån annan kvaddar sin hoj?
Som karin säger, kom o prova. Vi har inte riktigt lika höga krav på rallycrossbanan så där kan du ju börja om du inte hunnit få ordning på alla skydd.
Förstår att ni säkert inte hittar på alla grejer som ska till bara för att krångla
Kommer gärna och spanar och ev testar lite imorgon! Man vill ju gärna veta vad man ger sig in på innan man moddar för mycket... Och så kanske man kan få ett och annat användbart tips
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |