Träning i Södertälje Sön.4/1 kl:17.00-21.00

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Intressant att du lägger upp mina bilder som jag tog på SM-finalen! :rolleyes:

Provade fota MXindoor men det är jäkligt svårt om man har mindre ljusstarka optik + utan vettig blixt mm. Åker & fotar lite utomhuscross på Lördag.

Dom är nu borttagna, visste inte att dom var känsliga, visste faktiskt inte var dom komifrån heller, så jag ber om ursäkt för det.

MVH.
Crille
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Dom är nu borttagna, visste inte att dom var känsliga, visste faktiskt inte var dom komifrån heller, så jag ber om ursäkt för det.

MVH.
Crille

Nä så känslig är jag inte, nä var bara intressant var du hade hittat dem. De är lågupplösta så dem bryr jag mig inte så mkt om, så det är lugnt för mig!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är inte kinkig av mig, hoppas detta sporrar en del inför sommarens ev tävlingar dock bättre väder helst! Givetvis tar jag bort dem omedelbart om de är i vägen. :)

do9z43.jpg

w2kkdz.jpg

w14utt.jpg

2le71ix.jpg
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Sitter o funderar på om man skall åka ner till malmö för att träna inomhus på gocart bana imorgon. Men prognosen är -5 C . Går det att få fäste när det är så kallt, även med däckvärmare? Jag antar att det är lika kallt i hallen som utanför. Antar att är samma förhållanden i Södertälje.

Går jag ut å skrapar på torr asfalt så är den hyffsat mycket halare vid -5 än tex +5.
 

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Sitter o funderar på om man skall åka ner till malmö för att träna inomhus på gocart bana imorgon. Men prognosen är -5 C . Går det att få fäste när det är så kallt, även med däckvärmare? Jag antar att det är lika kallt i hallen som utanför. Antar att är samma förhållanden i Södertälje.

Går jag ut å skrapar på torr asfalt så är den hyffsat mycket halare vid -5 än tex +5.

Ja det stämmer att kall asfalt är halare än varm, i sötälje värmer vi hallen men kör med öppna portar för att få bäst ventilation, och då ligger vi på ca: 5till10+ , sen är det upp till var och en att anpassa farten efter fäste.

Crille fetsladd
 

Bifogat

  • skiss hemsidan.JPG
    skiss hemsidan.JPG
    16.8 KB · Visningar: 36

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
Hur kallt var det Ute/Inne?
Vad jag kunde se på bilderna så var det inte så många som hade kraschpuckar, bara sliders på fotpinnarna. Inget måste? Hur är det med dB?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hur kallt var det Ute/Inne?
Vad jag kunde se på bilderna så var det inte så många som hade kraschpuckar, bara sliders på fotpinnarna. Inget måste? Hur är det med dB?

-10 ute o ingen aning i hallen. Kallt när man stod still och inget man tänkte på när man körde. Absolut inga problem med värmen i däcken förutsatt att man har däckvärmare.

Va ju ett rent helvete att få ihång hojen dock. Kicken ur funktion, batteriet dog snabbt. Omöjlig att rulla igång. Vägrade starta även fast vi kablade och nötte med startmotorn. Men skam den som ger sig. Gick dra igång den med en 70cc fyrhjulning och med extra vikt bakpå iform av Rogge.

Super tack Chrille för hjälpen! :tummenupp
 

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Hur kallt var det Ute/Inne?
Vad jag kunde se på bilderna så var det inte så många som hade kraschpuckar, bara sliders på fotpinnarna. Inget måste? Hur är det med dB?

Tjena!

Det var -17 ute och vi hadde ca +10 inne
Kraschpuckar är ett krav som jag vill ska följas, annledningen är att dom djupa spåren i asfalten skär sönder mina Gokartdäck när vi kör kart. men slarvades med igår.
inga dbkrav, men gör som eliten, kör med hörselproppar för att få bäst fokus.

Grymt kört av er, såg ut som ni hadde kul :tummenupp
Välkommen
Crille
 

rallmus

Ralle-Racing
Gick med
30 May 2008
Ort
Strängnäs
Hoj
450 SMR -05
skit kul o kolla på er igår... vart riktigt sugen o köra. så ja kommer nog nästa söndag. fick hem mitt uppsamlingskärl idag. så de åker på imorn.. vad har ni för vätska i era kylare?

//Ralle
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
skit kul o kolla på er igår... vart riktigt sugen o köra. så ja kommer nog nästa söndag. fick hem mitt uppsamlingskärl idag. så de åker på imorn.. vad har ni för vätska i era kylare?

//Ralle

Vatten + biltemas pumpsmöjning eller vatten + waterwetter (finns på mekonomen).
 

rallmus

Ralle-Racing
Gick med
30 May 2008
Ort
Strängnäs
Hoj
450 SMR -05
ok.. tack... e bra sugen på köra... fick ju iaf springa lite på banan när man putta på dig. hehe.. men den starta sen eller? ja drog efter ett tag..
 

rallmus

Ralle-Racing
Gick med
30 May 2008
Ort
Strängnäs
Hoj
450 SMR -05
fick dit uppsamlingskärlet idag o najjade allt så de blir nog körning för mig på söndag hoppas ja... :)
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Hej alla som funderar på att köra i hallen..
Jag åkte på regn i fram och slicks i bak (värmare både fram och bak) och hade inte ett släpp på hela kvällen (betyder såklart att man körde för sakta..)
på Nickes hoj böt vi sen till slicks i fram och han tyckte det va bättre än regndäck.. så ni som funderar på greppet så kan jag intyga att det är inga som helst problem fast det är kallt ute, förutsatt att man har bra slicks och däckvärmare.

BYTARDAG PÅ SÖNDAG!!?? Hur går det med dom planerna Crille?

Ses! Tommy å Nicke..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top