Träning i Södertälje Sön.4/1 kl:17.00-21.00

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
är skinnställ ett måste? kan man köra me överkroppsskydd med hoodie över och crossbrallor me knäskydd inne?
 

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
är skinnställ ett måste? kan man köra me överkroppsskydd med hoodie över och crossbrallor me knäskydd inne?

Ja du får köra i annat än skinnställ, skinnet är till för att du ska kunna glida långa bitar på asfalten, men här hinner du inte glida så långt innan det tar iiiii,
Så kör med ditt förslag.

Vi ses !

Crille
 

ulven

Hålla stålet
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Segeltorp
Hoj
Supermoto-08
Nu är man helt slut...
Riktigt kul var det att åka idag och tack till er alla som kom och gasade:tummenupp ...ju fler desto roligare...
Och så vill jag passa på att tacka er som fotade,det är skitkul att titta på alla bilder och se hur det kan se ut från sidan av banan,tack tack...
Hoppas vi syns nästa söndag och jag ska varje fall sova gott nu,HEJS...
 

rallmus

Ralle-Racing
Gick med
30 May 2008
Ort
Strängnäs
Hoj
450 SMR -05
tack för körningen igår. ja drog ju om kull första varvet 4de kurvan o gjorde illa handleden lite. men körde på iaf till 9. hade ganska ont på väg hem, o idag. så drog till akuten idag för att kolla läget, handen va ganska svullen. jo då har man brytit båtbenet. :( gips upp till armbågen. ska sitta mellan 4-5 månader trodde dom. ska röntka en gång till nästa vecka, så man får hoppas på att de e lungt o de inte e så farligt som dom sa idag.

O tack för lånet av däckvärmarna.. gick lite bättre då. :yoparty

//Ralle
 
Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
tack för körningen igår. ja drog ju om kull första varvet 4de kurvan o gjorde illa handleden lite. men körde på iaf till 9. hade ganska ont på väg hem, o idag. så drog till akuten idag för att kolla läget, handen va ganska svullen. jo då har man brytit båtbenet. :( gips upp till armbågen. ska sitta mellan 4-5 månader trodde dom. ska röntka en gång till nästa vecka, så man får hoppas på att de e lungt o de inte e så farligt som dom sa idag.

O tack för lånet av däckvärmarna.. gick lite bättre då. :yoparty

//Ralle

4-5 månader shit va tråkigt...aa de va halt utan däckvärmare...men de gäller o tare lugnt de första varven...men krya på dig hoppas du slipper gipsa!
 

rallmus

Ralle-Racing
Gick med
30 May 2008
Ort
Strängnäs
Hoj
450 SMR -05
jo ja har gips nu.. fick de direkt.. men dom sa att ja ska komma nästa vecka igen o rönka för då ser dom frakturen lättare... så om de e brutet så behåller ja gipset minst 4 månader o e de bara en spricka räcker de me att ja har en skena... så man får ju hoppas på de bästa...
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
jo ja har gips nu.. fick de direkt.. men dom sa att ja ska komma nästa vecka igen o rönka för då ser dom frakturen lättare... så om de e brutet så behåller ja gipset minst 4 månader o e de bara en spricka räcker de me att ja har en skena... så man får ju hoppas på de bästa...

Förjävla otur - på 4e varvet :brinnerup

Mitt båtbensgips blev jag av med efter 8v om jag minns rätt, 4mån låter åt helsike för mkt. Krya på dig :tummenupp
 

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
båtbenet är väl det mest svårläkta typ. jag skadede ligamentet runt det, gipsskena i 8 veckor bara det...
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hur gipsar dom för båtbenet då? Jag bröt tummen i Juni förra året men fick övertalat läkaren att gipsa så greppet blev bra för handtag/styre och kunde köra ändå. Funkade iofs tackvare att det va vänster hand, höger kan vara lite svårare pga gasen.
 

rallmus

Ralle-Racing
Gick med
30 May 2008
Ort
Strängnäs
Hoj
450 SMR -05
gips från knogarna till armbågen... har försökt att sitta på hojjen men de kan bli knepigt... de e ju höger arm..:gnissla men de kan gå...

ska rönka igen på måndag. så då får vi se.. dom såg inte ens benet på förra rönken... men, men...:huvet
 

Bifogat

  • DSC00593.JPG
    DSC00593.JPG
    201.6 KB · Visningar: 54
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
gips från knogarna till armbågen... har försökt att sitta på hojjen men de kan bli knepigt... de e ju höger arm..:gnissla men de kan gå...

ska rönka igen på måndag. så då får vi se.. dom såg inte ens benet på förra rönken... men, men...:huvet


Säkert att konstatera en fraktur utan ett ens se benet, men vad fan vet jag? Jag är ingen läkare. Har du sjukvårdsförsökring så kan jag tipsa om att utnyttja den.

Erfarenhet:
1. Sitter 8 h på sös. 1 undersökning + röntgen + undersökning igen o gips med utlåtande: spricka i en tumled, inget att bry sig om alls. + Ev. vajsing med ledband och gips max 10 dagar som smärtlindring. Åter besök efter 7-10 dagar förbort tagning av gipsskena och kolla av ledband (vilket tydligen kan vara det alvarliga o man pratar om ev. stelopertion).
2. Har redan försökt boka tid via vårdförsäkring så tar återbesöket via privatklinik istället. Gips = smärtlindrig, right? Jag tar av det två gånger under 7 dagar (skena + bandage) för att duscha. Sista gången är dagen innan jag ska till kliniken och sätter då inte tillbaka det. Ska bara sova, vad kan hända?
3. Kommer till kliniken, träffar läkare som fått mina plåtar o jurnal från sös, frågar vad är ditt gips? Jag berättar som det är enl. punkt 1 & 2. Svar: Ok, nu är det så att din tumme är AV i tumled vilket vi gipsar i minst 4 vckor! Jag: Men ledband? Hon: känner. Löjligt.
4. Suveränt gips. Jag jobbar aktivt som servicetekniker utan bekymmenr från dag 1, gör hoj (som aldrig förr?) går på ett antal återbesök och får topp vård som tar max 1 h per besök om jag inte ska röntga och/eller ska gipsa då det maximalt tar 2 h.

Har själv plåtar och utlåtande från sös hemma idag och med min knappa medicinska kunskap är det utom allt rimligt tvivel att röntgens utlåtande säger att tumleden är kass + att det är inte speciellt svårt att se med egna ögon på plåtarna. Är så gott som återstlld idag dock= dvs. det svartnar inte längre för ögonen när jag landar efter hopp, nu ser jag bara stjärnor :) (kan ngn svara på varför det är så, så shoot, det kör inte nämnvärt ont)
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
gips från knogarna till armbågen... har försökt att sitta på hojjen men de kan bli knepigt... de e ju höger arm..:gnissla men de kan gå...

ska rönka igen på måndag. så då får vi se.. dom såg inte ens benet på förra rönken... men, men...:huvet
Aj då, hinner läka lagom till våren då. ;)

Drog själv omkull första söndagen där inne i snabbaste kurvan och stukade samma hand rätt ordentligt. Kunde iaf så fortsätta köra. Nu känner jag bara lite grann.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top