Träning Och tävling i Göteborg!

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Antar att puckar för framaxeln inte behövs om man kan visa att den omöjligt kan komma i kontakt med marken.

Har det kommit ut någon inbjudan för tävlingen? Anmäler man sig genom formuläret på hemsidan eller? Det är ju iofs några veckor kvar än men det känns som väldigt knapphändigt med information? :)

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Antar att puckar för framaxeln inte behövs om man kan visa att den omöjligt kan komma i kontakt med marken.

Har det kommit ut någon inbjudan för tävlingen? Anmäler man sig genom formuläret på hemsidan eller? Det är ju iofs några veckor kvar än men det känns som väldigt knapphändigt med information? :)

Hej Marcus Här kommer mer info om tävlingen.

Puckar på samtliga axlar inga undantag.
Och ja framaxeln tar i jag har bevis på mina.

Anmälan till tävlimgen görs på vår hemsida
www.kortedalamotorklubb.com
finns längre ned på förstasidan under nyheterna.

Ett urdrag av TR:
Tävlingsart:
Nationell tävling SuperMoto. S1, S2 samt Open
Enligt SVEMO:s tävlingstillstånd Martin Holm / 5

Tävlingens namn: Supermoto Challenge.

Datum: 2008-08-24, söndag.

Bana: Göteborgs Karting & Racing TEAM 13, Torslanda
Bulyckevägen 20, 418 78 Göteborg
Banan mäter 1007 m och körs i högervarv, pole position till vänster.
Underlaget består av asfalt.
www.team13.se

Anmälan:
Sker på www.kortedalamotorklubbb.com via länk på startsidan.
Anmälan och betalning skall vara klubben tillhanda fredag den 15/8 Obs! Begränsat antal startande. Efteranmälan i mån av plats.

Anmälnings- / startavgift:
500kr, som skall vara inbetald på postgiro nr: 628452-5 senast 15/8 Ej erlagd startavgift = Ej starttillstånd.
Efteranmälningsavgift 300kr
Max antal startande:
Träning: 26 st
Tävling: 26 st

Kraschpuckar:
Kraschpuckar krävs på alla motorcyklars fotpinnar, hjulaxlar och styren, för att inte förstöra banans beläggning vid omkullkörning. Kontroll av kraschpuckar kan ske närhelst under träning eller tävling.
Avsaknad av kraschpuckar resulterar i omedelbar uteslutning ur tävling.

Länk till TR och affischer om ni vill lägga upp lite reklam för tävlingen på någon hemsida.
http://kortedalamotorklubb.com/sektioner/supermoto/

MVH Robert Susa
Kortedala motorklubb,supermoto

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Vill inte tjaffsa men lägger jag hojen ner kan inte gaffeln ta i backen på slätt underlag som en asfalterad bana så länge inte styret går av, och skulle det hända så är gaffeln av aluminium utan vassa kanter, det gör inga märken i asfalt.

Jag ska sätta dit puck så alla blir nöjda men då ska ni inspektera alla hjulaxelpuckar noggrant, de flesta har tex skateboardhjul med utstickande gängstänger i mitten, undrar vad som repar mest...? ;)

Hehe hur många ovänner fick jag nu alla som får göra om sina puckar..? :yoparty

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
kan tyckas att tävlingen borde ligga sisst så man hinner köra in sej lite missade ju nu i söndags och nästa gång e det ju race känns skumt att raca på en bana man inte kört innan.. men ska inte klaga jätte kul med träning å race hoppas vi kan få fortsätta med detta sen oxå...

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Verkar vara svalt intresse för att deltaga på vår tävling den 24/8???:va
är det bara SM-deltävlingar man vill köra?
Kan vara bra att veta så vi vet om vi skall arrangera nåt eller lägga ner verksamheten.:trött
Jag har annat att lägga energi på än att arrangera tävlingar som ingen vill köra. Sedan klagas det på att det är dåligt med tävlingar och körning??
Det är ju för eran skull vi gör detta att ni skall få köra lite.
Se nu till att anmäla er som inte har gjort detta så att vi kan fortsätta med tävlingar och träningar.
mvh Robert Susa
KMK Supermoto

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Det är lite svalt från er sida oxå tycker ja. Jag fyllde i formuläret på hemsidan för 1-2 veckor sedan, skrev ett antal frågor och har fortfarande inte hört någe. Betalade in anmälningsavgiften i helgen och skickade då även ett mail till kontakten i tillägsreglerna med ett gäng frågor. tex hur det är med transpondrar, står att det endast finns ett fåtal att hyra, behöver man boka upp dessa osv.

Vore oxå intressant o se en lista på vilka som är anmälda.

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Det är lite svalt från er sida oxå tycker ja. Jag fyllde i formuläret på hemsidan för 1-2 veckor sedan, skrev ett antal frågor och har fortfarande inte hört någe. Betalade in anmälningsavgiften i helgen och skickade då även ett mail till kontakten i tillägsreglerna med ett gäng frågor. tex hur det är med transpondrar, står att det endast finns ett fåtal att hyra, behöver man boka upp dessa osv.

Vore oxå intressant o se en lista på vilka som är anmälda.

Hej
jag kan beklaga att du inte fått svar på dina frågor men nästan alla har haft lite semester så det kan bero på det att du inte fått svar.
Men det har ju egentligen inget med själva antalet anmälda att göra. Anmäla sig kan man ju göra ändå? Om det är så få anmälda så är det ingen fara med transpondrar. Det finns 30-40st. S1 och S2 klasserna har ju sina egna.

Jag har bara fått siffror på totalt antal anmälda men inget specifierat eftersom jag inte är inblandad i den biten. I dagsläget är det 15st som betalt och anmält sig i alla klasserna.

MVH Robert

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Får man ingen respons från klubben så blir man ju skeptiskt till tävlingen. Sån e iallfall ja, o kan tänka mig att ja inte e ensam om det tänket.

Eftersom vi är så få anmälda så kan man ju tänka sig att man kan försöka övertala lite nybörjare att ta vara på tillfället och prova på o tävla. O de om nån vill nog gärna ha snabb respons på sina frågor.

En annan sak är att det alltid är kul o se vilka som är anmälda, ser man att det börjar trilla in anmälningar så brukar man få tummen ur själv att anmäla sig.

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Får man ingen respons från klubben så blir man ju skeptiskt till tävlingen. Sån e iallfall ja, o kan tänka mig att ja inte e ensam om det tänket.

Eftersom vi är så få anmälda så kan man ju tänka sig att man kan försöka övertala lite nybörjare att ta vara på tillfället och prova på o tävla. O de om nån vill nog gärna ha snabb respons på sina frågor.

En annan sak är att det alltid är kul o se vilka som är anmälda, ser man att det börjar trilla in anmälningar så brukar man få tummen ur själv att anmäla sig.

Vi får hoppas att det kommer in lite fler anmälningar innan tävlingen.
Det blir ju en hel del körning.
MVH Robert

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Lite uppdaterad info
15st betalande totalt (S1,S2 och Open)inför tävlingen på söndag:( .
Om det inte kommer in fler anmälningar så verkar det som att vi tyvärr kommer att ställa in denna tävlingen.

MVH Robert Susa
Kortedala

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Lite uppdaterad info
15st betalande totalt (S1,S2 och Open)inför tävlingen på söndag:( .
Om det inte kommer in fler anmälningar så verkar det som att vi tyvärr kommer att ställa in denna tävlingen.

MVH Robert Susa
Kortedala

Fick precis ett samtal från vår styrelse om att tävlingen är inställd.:(.
För få anmälda.
Jag får tacka alla som visat intresse för vår tävling.

Vi kommer att köra två träningar iallafall 31/8 och 7/9.
MVH Robert Susa
Kortedala MK

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Fan va synd, det var ju nu jag skulle ha min revansch från Kalmar. :mad:

Vi blev påminda på förarmötet idag om att anmäla oss och det sades att ni skulle vänta till efter helgen för att se om det kom in några fler anmälningar, synd att ni inte hade tålamodet, ett antal till hade det nog blivit.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Fick precis ett samtal från vår styrelse om att tävlingen är inställd.:(.
För få anmälda.
Jag får tacka alla som visat intresse för vår tävling.

Vi kommer att köra två träningar iallafall 31/8 och 7/9.
MVH Robert Susa
Kortedala MK

Vad håller ni på med ?

På SM i Lunda igår gick vi ut med information om att anmälning förlängts till idag. Informationsspridningen har ju varit obefintlig. Det är väldigt många som inte ens visste om tävlingen och det är inte så många av motardförarna som hänger på sporthoj.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
För er som läser detta så hoppas jag kortedala mk tagit ett överilat beslut och ändrar sitt beslut innan lunch. Dvs dubbelkolla igen innan dagen är slut.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår