Träning Och tävling i Göteborg!

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Robert, har ni satt någon gräns för hur många ni behöver ha för att genomföra tävlingen? För vi talade med ganska mycket folk där uppe som hade tänkt o köra men som inte anmält sig för de hade blivit osäkra ifall det verkligen skulle bli nån tävlinge eller inte eftersom det inte kommit ut på anmälan.nu. Många visste som sagt var inte vart de skulle anmäla sig.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Robert, har ni satt någon gräns för hur många ni behöver ha för att genomföra tävlingen? För vi talade med ganska mycket folk där uppe som hade tänkt o köra men som inte anmält sig för de hade blivit osäkra ifall det verkligen skulle bli nån tävlinge eller inte eftersom det inte kommit ut på anmälan.nu. Många visste som sagt var inte vart de skulle anmäla sig.

Tävling inställd efter beslut av styrelsen. Jag kan inte förstå varför man inte väntar ytterligare en dag som utlovat. Vi skulle ha fått ihop tillräckligt med folk...

Blir riktigt upprörd av detta. Får nog hålla igen med vad jag tycker...

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda

Hej Karin Och Patrik
anmälan.nu är inget officiellt forum för tävlingar. Det har varit annos i Svensk Motorsport (eller vad nu heter) som är officiell SVEMO tidning där man har en inbjudan. Tävlingen har legat uppe på SVEMO:s hemsida med länk till vår hemsida länge samt att jag även förmedlat informationen här på sporthoj etc+ alla planscher som vi delat ut och lagt på klubben så man kunde hämta för att göra reklam för tävlingen. Jag tycker inte att informationen har varit knapphändig. Man får väl jobba lite själv och ta reda på vissa saker det serveras inget på silverfat om vissa trodde det.
Vad tycker ni vi har gjort för fel??
Ni har ju varit inblandade i förberedelserna inför tävlingen så det hade bara varit att komma dit på våra möten och säga sin mening vad vi skulle ha gjort.
Det är lätt att vara efterklok och säga vad man kunde ha gjort om vi kunnat göra nåt alls.
Det kostar pengar att arrangera en tävling och Kortedala vill inte förlora mer pengar än vad vi redan har lagt ut på diverse utgifter.
Om det är så dåligt intresse från förarna att komma och köra tävlingar som arrangeras för deras skull så skall väl inte vi i Kortedala få skulden för att en tävling ställs in? Man kanske skulle rannsaka förarna och fråga varför de inte ville komma på vår tävling?
Jag är nästan 100 på att de flesta kände till den även om de inte vill erkänna det :).

Se till att nästa gång förmedla budskapet om det nu blir en nästa gång till de förare som ni gjorde fast lite tidigare innan det är försent det skall ni ha en eloge för bra jobbat.
Jag hoppas vi syns på nästkommande träningar som återstår och visar att det finns ett intresse för sporten.
Ni är välkomna att ringa mig om ni vill diskutera vidare om detta.
Hoppas ni inte tar detta på ett negativt sätt utan se det som en feedback till varför beslutet togs jag förstår styrelsens beslut.
15 betalda totalt i alla klasser är inte mycke.

MVH Robert Susa
Kortedala MK
Supermoto

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Hej !

Nu har jag inte följt denna diskussionen under hela resans gång, men vad jag ser som arrangör (Kalmar) så är det ett problem med för få anmälningar eller för många sena anmälningar.

Sena anmälningar är ett jätteproblem när man står som arrangör, vi hade en tävling nu i helgen i Kalmar i 70racing, Måndagen var sista dagen för anmälan utan efteranmälningsavgift och då hade vi 5 team anmälda, efter att gått ut med infon att tävlingen hängde på en skör tråd så fick vi in några till så vi kunde besluta att köra.

Priser ska beställas, mat ska handlas in, folk ska raggas ihop mm, mm

När vi hade Kalmartävlingen SuperMoto så var det första gången vi använde Anmälan.nu som funkade bra enligt vår mening, men det är endast ni förare som vet var vi arrangörer bör få ut inbjudan någonstans !

Mvh Jonas

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ja det är svårt att förstå hur många förare tänker. Jag anser mig ha skäl nog att inte köra, vilket vi inte behöver dra här. Men jag va helt inställd på att köra vilket jag hoppades få göra in i det sista.
Men samtidigt som det klagas på för få tävlingar o träningar så kommer "inga" om det inte gäller SM!? Race är bästa träningen.

MEN. Så här har det varit de senaste åren. Är det inte SM så är intresset svalt. Men det finns undantag, uppfyller man vissa kretierier så har man god chans att lyckas ro i land ett väl fyllt arr.

Skulle jag personligen lägga krut på en tävling så skulle minst ett av följande kriterier uppfyllas:

1. Tävlingen ska ha SM-status.
2. Det ska arrangeras SM på samma anläggning senare samma år.
3. Tävlingen ska ligga före SM-serien drar igång (dom flesta vill ha ett race i kroppen innan SM-cirkusen drar igång). Alt. iaf tidigt på säsongen.

Att lägga en tävlingen helgen efter SM-finalen tror jag tyvärr är "döds dömt". Tyvärr är det allt för många som lägger ner sin säsong samma ögonblick som dom passerat målflaggan i SM-finalens sista heat. Lika så med Kalmar som hade sitt race när det varit 2 SM-race helgerna innan och man är mitt upp i semestertider. Jag hoppas sista SM kan gå betydligt senare nästa år.

Det är fördjävligt att det ska vara så här. Men det är den bittra sanningen idag. Det blåser dock ordentligt med friska fläktar inom supermoto med mkt nytt folk med energi innom förbundet och massa nya förare som strömmar till i Openklassen (varav ett flertal som klassat upp sig eller iaf kört på wildcard i SM). 2008 har på många sätt varit en botten notering för supermoton men jag är fullt övertygad om att det redan har vänt och 2009 kommer det ha vänt uppåt ordentligen igen. Jag hoppas ni i Kortedala håller ut och kämpar vidare!

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701
Kan bara gissa vicket meck att få ihop en tävling å alla som orkar ska ha jätteelog!
Trisst när de skiter sig..
Vi kunde inte pga att vi kört tävling varje helg i 10 veckor i sträck.. å vi har 6 till som väntar (cross och motard)
Ett tips tror jag är att ju tidigare på säsongen desto flera deltagare, man ser ju bara hur det blir färre för varje tävling som går under sommarn..
Om man skulle lägga ett sådant här race strax innan SM serien börjar så skulle det va tvärfullt för alla vill ju ha så mycket körning som möjligt inför säsongen.
Ladda om till nästa vår så kommer ni lyckas! (tror jag eh.. )

Häls Tommy..

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Hej Karin Och Patrik
anmälan.nu är inget officiellt forum för tävlingar. Det har varit annos i Svensk Motorsport (eller vad nu heter) som är officiell SVEMO tidning där man har en inbjudan. Tävlingen har legat uppe på SVEMO:s hemsida med länk till vår hemsida länge samt att jag även förmedlat informationen här på sporthoj etc+ alla planscher som vi delat ut och lagt på klubben så man kunde hämta för att göra reklam för tävlingen. Jag tycker inte att informationen har varit knapphändig. Man får väl jobba lite själv och ta reda på vissa saker det serveras inget på silverfat om vissa trodde det.
Vad tycker ni vi har gjort för fel??
Ni har ju varit inblandade i förberedelserna inför tävlingen så det hade bara varit att komma dit på våra möten och säga sin mening vad vi skulle ha gjort.
Det är lätt att vara efterklok och säga vad man kunde ha gjort om vi kunnat göra nåt alls.
Det kostar pengar att arrangera en tävling och Kortedala vill inte förlora mer pengar än vad vi redan har lagt ut på diverse utgifter.
Om det är så dåligt intresse från förarna att komma och köra tävlingar som arrangeras för deras skull så skall väl inte vi i Kortedala få skulden för att en tävling ställs in? Man kanske skulle rannsaka förarna och fråga varför de inte ville komma på vår tävling?
Jag är nästan 100 på att de flesta kände till den även om de inte vill erkänna det :).

Se till att nästa gång förmedla budskapet om det nu blir en nästa gång till de förare som ni gjorde fast lite tidigare innan det är försent det skall ni ha en eloge för bra jobbat.
Jag hoppas vi syns på nästkommande träningar som återstår och visar att det finns ett intresse för sporten.
Ni är välkomna att ringa mig om ni vill diskutera vidare om detta.
Hoppas ni inte tar detta på ett negativt sätt utan se det som en feedback till varför beslutet togs jag förstår styrelsens beslut.
15 betalda totalt i alla klasser är inte mycke.

MVH Robert Susa
Kortedala MK
Supermoto

Jag blev bara besviken när tävlingen ställdes in trots att information gick ut om förlängd tid. De vi pratat med i Lunda var mycket intresserade av tävlingen och min uppfattning var att det skulle gå att få ihop folk. Jag har å andra sidan inte arrangerat någon tävling innan så det är svårt att bedömma verkligt utfall.

Ingen ide att gråta över spilld mjölk. Jag skall engagera mig mer i klubbens arbete inför nästa tävling så gör vi den till en höjdare istället. Det kommer förmodligen att hagla på söndag ändå :)

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Tråkigt att det blev inställt, detta har jag helt missat. Svängde in på team13 igår kväll med lastbilen full med staket och såg att det satt en lapp med texten "inställt"...

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Ser ut som om de ställde in återbetalningen av anmälningsavgiften oxå eller kan man fortfarande hoppas. Jag svarade på mailet jag fick där jag angav vart jag ville ha pengarna insatta men det har varken kommit pengar eller svar!?!?

Last edited:

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Ser ut som om de ställde in återbetalningen av anmälningsavgiften oxå eller kan man fortfarande hoppas. Jag svarade på mailet jag fick där jag angav vart jag ville ha pengarna insatta men det har varken kommit pengar eller svar!?!?

Hej Stefan
Du kan hoppas. Du kommer att få dina pengar om du angav bank och bankkontonummer. Tyvärr är det bara ett fåtal personer som sköter detta. Dina och alla som svarat på vilken bank de vill ha sina pengar på kommer att få det. Jag hoppas det är Ok och att ni har lite tålamod med oss.

MVH Robert Susa
Supermoto

ekwallracing.se

RM OPEN MÄSTARE 2007 Quadracing
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
NADA
Får jag träna med quad på gokartbanan i Torslanda om ni nu kör öppen träning
Hojjen är ju besiktad för SM Quad..

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Hej Stefan
Du kan hoppas. Du kommer att få dina pengar om du angav bank och bankkontonummer. Tyvärr är det bara ett fåtal personer som sköter detta. Dina och alla som svarat på vilken bank de vill ha sina pengar på kommer att få det. Jag hoppas det är Ok och att ni har lite tålamod med oss.

MVH Robert Susa
Supermoto
Hej!

Ber om ursäkt för att jag inte kollat ordentligt.
Jag fick in pengarna den 21/8

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Får jag träna med quad på gokartbanan i Torslanda om ni nu kör öppen träning
Hojjen är ju besiktad för SM Quad..

Hej Robert
Som det ser ut idag har vi inte planerat för quads medverkande på dessa träningar. Men vi kan titta på det framöver om det blir aktuellt med fler träningstillfällen på tam13. Då kan vi ställa frågan till klubben om det är Ok för deras del.
MVH Robert Susa
KMK
Supermoto.

Träning:
Glöm inte att det är Träning nu på söndag 31/8 09:00-12:00

Regler:
94dB,
Uppsamlingskärl.
ingen glykol i kylaren.
OBS!!Kraschpuckar krävs på alla motorcyklars fotpinnar, hjulaxlar och styren(Barkbusters med plast = OK),för att inte förstöra banans beläggning vid omkullkörning. Kontroll av kraschpuckar kommer ske innan träning och under träning avsaknad av kraschpuckar = ingen träning.
All körning sker på egen risk.

Pris:
Medlem i KMK 100:-
Icke medlem 300:-

Välkomna

MVH Robert Susa
Kortedala motorklubb
Supermoto.

Last edited:

Haaga

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SCSM
Några bilder från träningen i söndags ...

-------------

Bifogat

• 20080831_0017.JPG
    20080831_0017.JPG
    193 KB · Visningar: 62
  • 20080831_0144.JPG
    20080831_0144.JPG
    182 KB · Visningar: 66
  • 20080831_0133.JPG
    20080831_0133.JPG
    190.5 KB · Visningar: 56
  • 20080831_0114.JPG
    20080831_0114.JPG
    200.3 KB · Visningar: 70
  • 20080831_0081.JPG
    20080831_0081.JPG
    207.7 KB · Visningar: 66
  • 20080831_0080.jpg
    20080831_0080.jpg
    213.2 KB · Visningar: 60
  • 20080831_0077.JPG
    20080831_0077.JPG
    190.3 KB · Visningar: 59
  • 20080831_0029.JPG
    20080831_0029.JPG
    197.5 KB · Visningar: 62

Haaga

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SCSM
... och några till

---------------

Bifogat

• 20080831_0047.JPG
    20080831_0047.JPG
    196.8 KB · Visningar: 59
  • 20080831_0085.JPG
    20080831_0085.JPG
    216.2 KB · Visningar: 60
  • 20080831_0100.JPG
    20080831_0100.JPG
    213 KB · Visningar: 60
  • 20080831_0101.JPG
    20080831_0101.JPG
    207.5 KB · Visningar: 66

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Träning:
Glöm inte att det är Träning nu på söndag 7/9
09:00-12:00
Team13 Gokartbana

Regler:
94dB,
Uppsamlingskärl.
ingen glykol i kylaren.
OBS!!Kraschpuckar krävs på alla motorcyklars fotpinnar, hjulaxlar och styren(Barkbusters med plast = OK),för att inte förstöra banans beläggning vid omkullkörning. Kontroll av kraschpuckar kommer ske innan träning och under träning avsaknad av kraschpuckar = ingen träning.
All körning sker på egen risk.

Pris:
Medlem i KMK 100:-
Icke medlem 300:-

Välkomna

MVH Robert Susa
Kortedala motorklubb
Supermoto.

Liten Väderrapport. Ser bra ut

Bifogat

• väder 2008-09-07.JPG
    väder 2008-09-07.JPG
    23.7 KB · Visningar: 47

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
tusan kan nog inte på sön x ska till s-holm den jäveln grr

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Typiskt när man är utan hoj så har ni fått igång träningar i gbg ofta.
Det kanske får bli en motard igen då :va
Skall det vara träningar fler söndagar i år. Blir det någon uppfölning nästa år?

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår