Hej Karin Och Patrik
anmälan.nu är inget officiellt forum för tävlingar. Det har varit annos i Svensk Motorsport (eller vad nu heter) som är officiell SVEMO tidning där man har en inbjudan. Tävlingen har legat uppe på SVEMO:s hemsida med länk till vår hemsida länge samt att jag även förmedlat informationen här på sporthoj etc+ alla planscher som vi delat ut och lagt på klubben så man kunde hämta för att göra reklam för tävlingen. Jag tycker inte att informationen har varit knapphändig. Man får väl jobba lite själv och ta reda på vissa saker det serveras inget på silverfat om vissa trodde det.
Vad tycker ni vi har gjort för fel??
Ni har ju varit inblandade i förberedelserna inför tävlingen så det hade bara varit att komma dit på våra möten och säga sin mening vad vi skulle ha gjort.
Det är lätt att vara efterklok och säga vad man kunde ha gjort om vi kunnat göra nåt alls.
Det kostar pengar att arrangera en tävling och Kortedala vill inte förlora mer pengar än vad vi redan har lagt ut på diverse utgifter.
Om det är så dåligt intresse från förarna att komma och köra tävlingar som arrangeras för deras skull så skall väl inte vi i Kortedala få skulden för att en tävling ställs in? Man kanske skulle rannsaka förarna och fråga varför de inte ville komma på vår tävling?
Jag är nästan 100 på att de flesta kände till den även om de inte vill erkänna det
.
Se till att nästa gång förmedla budskapet om det nu blir en nästa gång till de förare som ni gjorde fast lite tidigare innan det är försent det skall ni ha en eloge för bra jobbat.
Jag hoppas vi syns på nästkommande träningar som återstår och visar att det finns ett intresse för sporten.
Ni är välkomna att ringa mig om ni vill diskutera vidare om detta.
Hoppas ni inte tar detta på ett negativt sätt utan se det som en feedback till varför beslutet togs jag förstår styrelsens beslut.
15 betalda totalt i alla klasser är inte mycke.
MVH Robert Susa
Kortedala MK
Supermoto