Träning Och tävling i Göteborg!

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Har pratat lite med Team13 och vi har möjlighet till i stort sett samma deal som förra året. Jag sitter nu och funderar på ett lämpligt datum för en tävling i vår helst två veckor innan en av SM-deltävlingarna.

Men det hela hänger på om det finns intresse för en enklare tävling. Det får ju inte bli som sist.

kommer vi få träningstider innan tävlingen isf?

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
kommer vi få träningstider innan tävlingen isf?

Jag får ta upp det med KMK och kolla hur stort intresset är för en tävling först.
Det är inte bara att arrangera hur som helst, det ligger ju även en kostnad bakom. Får även kolla hur stort intresset är bland förare här på sporthoj.

Men om vi arrangerar en tävling så måste vi ju få till träning innan.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag får ta upp det med KMK och kolla hur stort intresset är för en tävling först.
Det är inte bara att arrangera hur som helst, det ligger ju även en kostnad bakom. Får även kolla hur stort intresset är bland förare här på sporthoj.

Men om vi arrangerar en tävling så måste vi ju få till träning innan.

bra:)

jag förstår att måste finnas intresse men som sagt, all träning innan sm drar igång verkar vara populärt. för det var väl en av anledningarna till att det blev sånt fiasko förra gången?

jag hoppas iaf vi kan bygga upp ett gött samarbete med dom och få köra en gång i veckan. det hade varit klockrent:)

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Har pratat lite med Team13 och vi har möjlighet till i stort sett samma deal som förra året. Jag sitter nu och funderar på ett lämpligt datum för en tävling i vår helst två veckor innan en av SM-deltävlingarna.

Men det hela hänger på om det finns intresse för en enklare tävling. Det får ju inte bli som sist.

Vi är många som hoppas att det blir en tävling i Göteborg .

Jag tror att det planeras en tävling i Eksjö innan SM:et startar och vad jag kunnat läsa här på sporthoj även en tävling i Eskilstuna .

För att få till ett så bra tävlingsupplägg som möjligt 2009 med många förare vid varje tävling så tror jag på lite spridning av tävlingsdatumen , så det inte blir tävling tre-fyra helger i rad . Samordningen av detta görs av vår supermoto-sektion i Svemo . Enklast är att kontakta Hans Weidenius i supermoto-sektionen på tel 073-7031435 så kommer ni säkert fram till något som blir bra för de flesta , och framförallt att ni i KMK får många förare till tävlingen .

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Tävlingsdatum och intresse ?

När man tittar på datum för tävling till våren så ser det onekligen tight ut map andra tävlingar.

Säsongen som den ser ut hittils är:
2-3 maj Eksjö (Genrep inför SM-säsongen, Inbjudningstävling, ej SM-status)
23-24 maj MK Falcon (SM)
6-7 juni Östhammar MK (SM)
21 juni Varbergs MK (SM)
18-19 juli Jämtlands MK (SM)
(8-9 alt.15-16 alt. 22-23 augusti) Linköpings MS (SM) (2-tävl.dagar)
(12 alt. 19 september) Teknis MC (Örebro) (SM) (En tävlingsdag!)

Jag har bett Team13 kolla hur det ser ut alla söndagar i april och söndagen 10/5. April är en svår månad eftersom det kan komma köldknäppar, men senare datum går inte tävlingar följer tätt inpå varandra efter det (Falcon, Östhammar och Varberg). Sen kommer sommaren och då blir det ännu svårare, och hösten har vi provat :)

Jag vill ha input på lämpliga datum för tävling och så vill jag även veta hur intressant det är med ytterligare en tävling på kalendern.

(Har pratat med Team 13 och de skall ta upp våra frågor på deras styrelsemöte nästa vecka (21/1). Vi skall även ha KMK möte nu på söndag.)

cobrakaj

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
KX 450F-10 , KX 250F-10
När man tittar på datum för tävling till våren så ser det onekligen tight ut map andra tävlingar.

Säsongen som den ser ut hittils är:
2-3 maj Eksjö (Genrep inför SM-säsongen, Inbjudningstävling, ej SM-status)
23-24 maj MK Falcon (SM)
6-7 juni Östhammar MK (SM)
21 juni Varbergs MK (SM)
18-19 juli Jämtlands MK (SM)
(8-9 alt.15-16 alt. 22-23 augusti) Linköpings MS (SM) (2-tävl.dagar)
(12 alt. 19 september) Teknis MC (Örebro) (SM) (En tävlingsdag!)

Jag har bett Team13 kolla hur det ser ut alla söndagar i april och söndagen 10/5. April är en svår månad eftersom det kan komma köldknäppar, men senare datum går inte tävlingar följer tätt inpå varandra efter det (Falcon, Östhammar och Varberg). Sen kommer sommaren och då blir det ännu svårare, och hösten har vi provat :)

Jag vill ha input på lämpliga datum för tävling och så vill jag även veta hur intressant det är med ytterligare en tävling på kalendern.

(Har pratat med Team 13 och de skall ta upp våra frågor på deras styrelsemöte nästa vecka (21/1). Vi skall även ha KMK möte nu på söndag.)

Ett tips som kan fungera vid brist på helger är att köra tex på Torsdag kvällar. Linköping körde Beviks cupen och Highland cup med 3 Deltävlingar per år som fungerade kanon.Saknar faktiskt de tävlingarna...Riktigt roliga med täta heat och lite väntetid.:yoparty

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ett tips som kan fungera vid brist på helger är att köra tex på Torsdag kvällar. Linköping körde Beviks cupen och Highland cup med 3 Deltävlingar per år som fungerade kanon.Saknar faktiskt de tävlingarna...Riktigt roliga med täta heat och lite väntetid.:yoparty

Jepp, jag tyckte oxå det var skoj. MOUHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAA :krama
Synd att det aldrig händer igen :(

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Helgen innan eller efter Eksjö känns ju rent spontant som en av de mest fördelsaktiga för er (kanske mest den i maj) samt intressant bland förare. Det ryktas väl om en tävling i Kalmar i helgen innan Falcon oxå vilket iofs kan tala för april-datumet.

Torsdags tävlingar kan ju vara en lysande idé om man kan köra ett enkelt tävlingsupplägg. Men nu får ju då kalkylera med färre deltagare. Annars vore det väl lysande om ni kunde få till en helg med betal-träning på lördagen och race på söndagen. Att köra tävlingen som enklare tävling måste ju räcka o då finns det väl möjlighet att skala bort en del kostnader så att ni kan få det att gå runt även OM det skulle visa sig bli ngt lågt deltagar antal.

Del va väl -06 det kördes runt 13 tävlingar i Sverige? Så det finns absolut underlag för fler tävlingar. Inte sagt att alla tävlinga då va så välfyllda, men jag tror antalet aktiva förare idag är större så förutsättningarna för att fylla 8-10 tävlingar tror jag är goda.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Helgen innan eller efter Eksjö känns ju rent spontant som en av de mest fördelsaktiga för er (kanske mest den i maj) samt intressant bland förare. Det ryktas väl om en tävling i Kalmar i helgen innan Falcon oxå vilket iofs kan tala för april-datumet.

Torsdags tävlingar kan ju vara en lysande idé om man kan köra ett enkelt tävlingsupplägg. Men nu får ju då kalkylera med färre deltagare. Annars vore det väl lysande om ni kunde få till en helg med betal-träning på lördagen och race på söndagen. Att köra tävlingen som enklare tävling måste ju räcka o då finns det väl möjlighet att skala bort en del kostnader så att ni kan få det att gå runt även OM det skulle visa sig bli ngt lågt deltagar antal.

Del va väl -06 det kördes runt 13 tävlingar i Sverige? Så det finns absolut underlag för fler tävlingar. Inte sagt att alla tävlinga då va så välfyllda, men jag tror antalet aktiva förare idag är större så förutsättningarna för att fylla 8-10 tävlingar tror jag är goda.

Vardagstävling kanske inte är någon dum ide. Skall ta upp det på KMK och se vad de tycker. Jag tror det är svårt att få till träning på lördagen iom gocart körning på lördagar (så var det förra året iaf). Men vi får veta mer om vad som är möjligt nästa vecka.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Vardagstävling kanske inte är någon dum ide. Skall ta upp det på KMK och se vad de tycker. Jag tror det är svårt att få till träning på lördagen iom gocart körning på lördagar (så var det förra året iaf). Men vi får veta mer om vad som är möjligt nästa vecka.

det är väl massa helgdagar i maj? kristi himmelfärd och allt vad det heter?

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
det är väl massa helgdagar i maj? kristi himmelfärd och allt vad det heter?

Enda helgdagen är 21:e (Kristi Himmelfärd) och det är torsdagen innan SM hos MK Falcon. Problemet är väl snarare att det kan bli för tight med tävlingar så att folk inte kommer. Veckan innan ett SM känns det inte som folk vill tävla pga skaderisk etc.

Annars kan Augusti vara en bra månad beroende på när Linköping lägger sin tävling. Då har vi tävling kvar i Linköping och Örebro innan säsongen tar slut.

Men som sagt vi får se vad Team13 kommer fram till nästa vecka.

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
tänk en fast träningstid i veckan o allt annat än en raceanpassad motard hade varit borta ur tankarna!!

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Upplägg tävling och träning Team13?

Jag har fått till svar att vi får samma deal som förra året. Dvs vi hjälper till med flaggvakter vid deras tävlingar och får tre träningar och en tävling.

Hur vi lägger upp det och vilka datum som det blir har jag inte återkommit med. Vill diskutera det här först.

Vad anser ni om det föreslagna upplägget?
Vill vi ha en tävling med tanke på schemat?
Skall vi försöka utöka antalet träningar?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag har fått till svar att vi får samma deal som förra året. Dvs vi hjälper till med flaggvakter vid deras tävlingar och får tre träningar och en tävling.

Hur vi lägger upp det och vilka datum som det blir har jag inte återkommit med. Vill diskutera det här först.

Vad anser ni om det föreslagna upplägget?
Vill vi ha en tävling med tanke på schemat?
Skall vi försöka utöka antalet träningar?

hur spikat är detta?

att kriga för att få fler tider tycker jag är en självklarhet.

jag som inte är så rutinerad och förmodligen inte kommer vara med och tävla hade hellre velat ha 4 träningstillfällen ist för 3+1.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Spontant känns det som om det redan är mycket tävlingar i år och förra året lärde vi ju oss att om det inte är sm så är det inte lika intressant. Hade det funnits gott om lediga helger och man kunde ha lagt det innan en sm-tävling så folk hade sett det som en bra träningstävling så tror jag att det hade lockat folk, men som sagt så ser det ju rätt trångt ut med bra helger.

Att istället sattsa på fler träningstillfällen tror jag kan vara en bra ide. För då lockar vi både nybörjare som vill prova på samt tävlande som vill träna. Jag tror det hade vart ett bra sätt att få in fler gatåkare i sporten om det fanns fler träningsmöjligheter. Sätt ett par tider i början av säsongen så kanske några nybörjare nappar redan då och beger sig iväg o prova lyckan på de andra tävlingarna som redan är plannerade.

Sköter vi det snyggt på de träningstillfällena så kanske vi kunde få till fler träningstillfällen under året och sedan nästa år kunna arra en tävling om man tänker lite långsiktigt.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår