Träning Och tävling i Göteborg!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Såååå många tävlingar är det väl inte i år? 6 SM, + 2-3 till vad jag vet.
Intresset är ju absolut inte dött under säsongen. Men efter säsongen skulle jag inte rekomendera någon att arrangera en tävling som förutsätter stort deltagande.

Jag hoppas o håller alla tummar jag har för ett race nere hos er. Ser ut att vara en skit kul bana! Betalträning på lördag och race på söndag hade ju varit optimalt. Bara för träning är väl inte så troligt att jag köra från kust till kust för tyvärr

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Jag tycker som Karin
Satsa på träningar istället vilket gynnar klubben och att få in fler intresseade och skapa ett gediget intresse. Att anordna en tävling nu när det är fullsketet i börja av säsongen för att alla är rädda att det inte ska komma folk på deras tävling är ju ett bevis på att det inte behövs fler tävlingar. Hade det funnits ett intresse så hade det inte spelat någon roll när man arrangerade en tävling man borde få ett någorlunda fullt startfält även om några faller bort rent naurligt efter en säsong.
Skapa ett intresse först genom att anordna träningar så kanske vi kan anordna en tävling senare när det finns intresse och möjlighet.
Jag vet Barret att du ställer upp och det finns ett antal till men tyvärr måste man ha ett underlag för så många tävlingar och vi är nog inte redo än inom Supermoto att kunna anordna så många tävlingar.
sedan kommer det anordnas två SM deltävlingar i närheten Varberg och Falkenberg ( om jag nu inte har fel det har jag säkert) det är ju bra det. Vi har ju iallafall varit med och planterat ett frö här i västra Sverige genom att det arrangeras gatulopp i andra städer än i Göteborg (STCC gills inte).
Det är min subjektiva syn på det hela.
MVH Robert Susa
KMK Medlem (nu bara).

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Skall jag tolka bristen på svar som att intresset för en tävling är lågt?

Om det inte kommer in något inlägg som drastiskt förändrar situationen så kommer jag prata med Team13 igen och satsa på att få till så många träningar som möjligt istället.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto

Om det inte kommer in något inlägg som drastiskt förändrar situationen så kommer jag prata med Team13 igen och satsa på att få till så många träningar som möjligt istället.

Fråga dig hur många förare i Sverige som är aktiva på detta forum. Speciellt vid den här tiden på året. Jag skulle gissa på under 5 %.

Jag tror de bästa sättet att garantera bra uppslutning är bra marknadsföring. Kom på första tävlingen för året och känn förarna på pulsen och marknadsför er. Kanske kan ragga en sponsor som kan erbjuda lite attraktiva priser?

Jag tror tyvärr inte man kan skriva frågan om hur intresset är på ett forum som detta och få ut ett representativt svar.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fråga dig hur många förare i Sverige som är aktiva på detta forum. Speciellt vid den här tiden på året. Jag skulle gissa på under 5 %.

Jag tror de bästa sättet att garantera bra uppslutning är bra marknadsföring. Kom på första tävlingen för året och känn förarna på pulsen och marknadsför er. Kanske kan ragga en sponsor som kan erbjuda lite attraktiva priser?

Jag tror tyvärr inte man kan skriva frågan om hur intresset är på ett forum som detta och få ut ett representativt svar.

Håller med fullständigt. Men jag ändrar de 5% till kanske 10%...

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj

Jo det är sant. Jag fortsätter jaga Team 13 ang träningstider så får vi se hur det ser ut med intresse för tävling i Augusti senare i vår (beror på när Linköping lägger sin tävling).

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj

Tråkigt om all tjöt om tävling det är ju för dom som är aktiva. När min sxv blev stulen så köpte jag ingen motard igen för bristen på ställen att åka på men jag saknar motarden och allt runtom kring. Kunde vi få ett schema för 2009 så vet jag flera som ev köper motard igen inklusive mig.

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
KTM Superduke-07
Håller med, Träningstillfällen är gott nog!

Schema hade varit toppen.

Jag är på i år igen!!! :tummenupp

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Förhoppningsvis så får vi till ett fortsatt bra samarbete med Team 13.
Vi skall först se om det finns utrymme för fler träningar, se vad det kostar, och om det går bra jämka träningarna med gokart tävlingar och supermoto tävlingar. Det tar väl ytterligare nån månad innan jag vet var vi hamnar, men det kommer ju vara kallt en bra bit in på mars så det är ju lugnt :D

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
KTM Superduke-07
Förhoppningsvis så får vi till ett fortsatt bra samarbete med Team 13.
Vi skall först se om det finns utrymme för fler träningar, se vad det kostar, och om det går bra jämka träningarna med gokart tävlingar och supermoto tävlingar. Det tar väl ytterligare nån månad innan jag vet var vi hamnar, men det kommer ju vara kallt en bra bit in på mars så det är ju lugnt :D

Snart aprillllll.........

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Tre träningsdatum klara

Nu har vi tre datum klara:
26/4, 31/5 och 5/7.

Alla tre träningar ligger innan SM-tävlingar.
Att det inte är fler träningar innan semestern beror på att Team13 har en hel del andra aktiviteter att planera in. Vi kommer diskutera tider för fler träningar under sommaren och hösten innan midsommar.

Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Nu har vi tre datum klara:
26/4, 31/6 och 5/7.

Alla tre träningar ligger innan SM-tävlingar.
Att det inte är fler träningar innan semestern beror på att Team13 har en hel del andra aktiviteter att planera in. Vi kommer diskutera tider för fler träningar under sommaren och hösten innan midsommar.

Gött som fan med datum klara! Men en sak, 31/6, hittat på en ny dag eller? Juni har väl ändå bara 30 dagar... :näsblod

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Nu när det blivit luckor i SM-kalendern kan ni lägga en tävling där, det kommer mer folk på en tävling än en träning och ni kan ta mer betalt. :)

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Det är ingen dum ide med tävling men vi har valt att satsa på att försöka få upp antalet träningar i Göteborg för att hålla uppe intresset för Supermoto.

Ett annat problem är att det kostar att arra tävling (enklare tävling ~40', 1-dags SM ~100', 2-dagars SM ~140'). Vi har tänkt på det men har i år en ansträngd ekonomi i klubben med nytt klubbhus etc.

Men finns intresset kan man ju diskutera det efter Eksjö.

Skrev såklart fel. 26/4, 31/5 och 5/7 är det som gäller.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Tycker inte man ska se en tävling som en kostnad utan snarare en inkomst, vi hade inte betalat tillbaka lånet på vårat banbygge redan om vi inte haft tävlingar.

Dina siffror förresten, de kan inte vara baserade på ett arrangemang på en permanent bana? Möjligtvis om man hyr en bananpir och schaktar grus, håller på med staket och allt möjligt? :) Men knappt då heller, körde ni tv- och radioreklam och helsidesannonser? ;)

Det är väldigt låga krav på enklare tävling så den behöver egentligen knappt kosta nåt. Men det är upp till er, det går ju alltid att avsluta dagen med att köra nåt race på skoj. :)

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Gööött, dags att starta igång och köra in motorn då...
Eller hinna byta hoj :banana

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Tycker inte man ska se en tävling som en kostnad utan snarare en inkomst, vi hade inte betalat tillbaka lånet på vårat banbygge redan om vi inte haft tävlingar.

Dina siffror förresten, de kan inte vara baserade på ett arrangemang på en permanent bana? Möjligtvis om man hyr en bananpir och schaktar grus, håller på med staket och allt möjligt? :) Men knappt då heller, körde ni tv- och radioreklam och helsidesannonser? ;)

Det är väldigt låga krav på enklare tävling så den behöver egentligen knappt kosta nåt. Men det är upp till er, det går ju alltid att avsluta dagen med att köra nåt race på skoj. :)

Min kalkyl låg kanske i överkant. Det skulle nog gå att anordna ett race på Team13 för dryga 20-25'. Det går inte att komma ifrån kostnader med tidtagning, ambulans, marknadsföring, funktionärer, banhyra, kiosk etc.

I samband med träning på Säve så hade vi på slutet av dagen ett enklare race tidskval (manuell mätning av en person) där man får ett varv på sig. Sedan så hade vi flaggstart och race på minst 10 min. Detta fungerar ju lika bra som något annat och så har folk fått träna skiten ur sig hela dagen :banana
Dvs maximal körtid för liten peng.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...