Tränings race på LUNDA!

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Tjejna!!!

Nu har det nog löst sig med LUNDA!!!!!*Yes*

Är man medlem i URMCK kommer man bara behöva betala en startavgift för att få köra på Torsdags träningarna. Kommer i morgon boka in 10st tillfällen som kan utökas vid intresse...
Pratar just nu om 201/402m

Kan även ändras till helger då på grund av decibell kraven men hoppas det funkar på Torsdagar.

Man kan ju även tänka sig fixa Nordändan för att köra en slinga där. Även kan man ju ordna superstagesträcka där rätt lätt som då med enkel tidtagning kan köra på.
Så gå med i klubben och hjälp oss få till någat riktigt bra.

Allt kommer att stå på urmck.net :banana

Last edited:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Då får man väl dra tummen ur till slut och gå med då.. :)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Antar att dem är ute efter träna dragracing!
Gratis o träna det på alla andra rakor vad jag vet :)

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Låter bra det XX! ;) :tummenupp
du har jobbat hårt för det där länge!!!

/z

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
såg i tidningen att max 55 decibel gällde på kvällar (efter 18) och helger, det är väl som ett kylskåp låter tror jag.
Dragracing med sånna regler är ju helkört.

http://www2.unt.se/avd/1,2883,MC=1-AV_ID=308238,00.html?from=sectionlinks1

sen att massor av fåglar mellanlandar sker bara med flyttfåglarna ett par veckor, inga sjöar finns i närheten eller liknade.

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"Det beslut som nämnden fattade innebär att bullret från motorsport- och bilprovningsbanor inte får överstiga 60 decibel på vardagar mellan kl 7-18.
På kvällar kl 18-22 samt söndag och helgdag kl 7-18 får det inte överstiga 55 decibel. Övrig tid råder förbud mot verksamhet med motorsport- och vid bilprovningsbanor."

60 decibel. Det lär bli svårt att få ner ljudet till. Eller är det något speciellt mätsätt dom har ?

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Silwer skrev:
såg i tidningen att max 55 decibel gällde på kvällar (efter 18) och helger, det är väl som ett kylskåp låter tror jag.
Dragracing med sånna regler är ju helkört.

http://www2.unt.se/avd/1,2883,MC=1-AV_ID=308238,00.html?from=sectionlinks1

sen att massor av fåglar mellanlandar sker bara med flyttfåglarna ett par veckor, inga sjöar finns i närheten eller liknade.

Det framgår ju inte hur det ska mätas!
Om det är snett bakom röret som på bilbrovningen eller hemma i sovrummet hos den närmast boende!

Är ju lite skillnad!

Men jag klarar ändå ingen av dessa mätningar så jag får nog inte åka! :(

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
nej man får hoppas att det är inne i ladan hos nån bonde som det mäts, men det vrålar rätt bra när de riktiga maskinerna kör.
Det borde ha varit undantagsregler just för de absolut största tillställningarna, det finns ju inga ljudvallar eller liknade där uppe.

Valter

Det är en underbar värld vi lever i !
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Honda VF750F
xx skrev:
Tjejna!!!

Nu har det nog löst sig med LUNDA!!!!!*Yes*

Är man medlem i URMCK kommer man bara behöva betala en startavgift för att få köra på Torsdags träningarna. Kommer i morgon boka in 10st tillfällen som kan utökas vid intresse...

Allt kommer att stå på urmck.net :banana

Bra jobbat!!! =)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Silwer skrev:
nej man får hoppas att det är inne i ladan hos nån bonde som det mäts, men det vrålar rätt bra när de riktiga maskinerna kör.
Det borde ha varit undantagsregler just för de absolut största tillställningarna, det finns ju inga ljudvallar eller liknade där uppe.

Hoppar på det....
Eller under täcket hos nån ett par Km bort...

Men hur som helst så är det ju skoj att det är på gång att bli en riktig strip där....
Helst hade man ju sett ett par svängar på den!
Men man kan ju inte få allt!

Bra jobbat XX....

Nu är det bara rolerblade fästena kvar på min hoj så åker vi! :7peta

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Wiseguy skrev:
"Det beslut som nämnden fattade innebär att bullret från motorsport- och bilprovningsbanor inte får överstiga 60 decibel på vardagar mellan kl 7-18.
På kvällar kl 18-22 samt söndag och helgdag kl 7-18 får det inte överstiga 55 decibel. Övrig tid råder förbud mot verksamhet med motorsport- och vid bilprovningsbanor."

60 decibel. Det lär bli svårt att få ner ljudet till. Eller är det något speciellt mätsätt dom har ?
60 resp. 55 Db lär ju mätas hemma hos kringboende, precis som vid Rörken. Beroende på hur långt bort närmsta sura granne bor ger det ganska fritt bullrande.

Märkligt att de skriver att Lundaalliansen använt fältet till motorsport i två år? Jag trodde första testrejset var i höstas? Allt annat har ju varit olaga intrång?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
De hade väl några tillställningar i höstas vad jag vet, förr har det bara varit no rules där uppe.
Alliansen har inte funnits så länge ens.
Jag tror mycket komer flyttas till Tierps flygfält nu iaf, blir svårt att inte få klagomål på Lunda tror jag.

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Silwer skrev:
De hade väl några tillställningar i höstas vad jag vet, förr har det bara varit no rules där uppe.
Alliansen har inte funnits så länge ens.
Jag tror mycket komer flyttas till Tierps flygfält nu iaf, blir svårt att inte få klagomål på Lunda tror jag.

Så du tror att det kommer att bli bättre i Tierp :va
iofs gick det bra förra året men det brukar vara mycket skit med poliser o dyl där annars.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
kawa69 skrev:
Så du tror att det kommer att bli bättre i Tierp :va
iofs gick det bra förra året men det brukar vara mycket skit med poliser o dyl där annars.

Nej, utan det blir laglös körning som vanligt där, där finns just ingen bebyggelse i närheten heller.
All tjuvåkning komer givetvis dit nu.

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Silwer skrev:
Nej, utan det blir laglös körning som vanligt där, där finns just ingen bebyggelse i närheten heller.
All tjuvåkning komer givetvis dit nu.

Du har rätt i mycket du säger. Men enligt Tierps kommun och flygklubben där så fick Gr-dagen enormt med klagomål från boende som finns i närheten av Tierps flygfält. Även flygklubben var enormt emot all form av motorsport där så i sommar kommer det nog bli svårare att arangera streetrace där +att buskörningen kommer motas bort direkt.

Angående Decibellen så mäts den där dom boende bor och inte vid banan. Men visas det att vi väsnas för mycket så kommer vi flytta till heldagar i stället.
Alliansen tog för den delen över Lunda flygfält efter den 1/1-04 och kommer hängna in alla infarter till Lunda.

Så gå med i våran klubb och bilda en roadracing grupp som kan fixa konrace eller uppdatera slingan i Nordändan så det går att köra både motard och vanlig hoj där.

Visst kommer bus och race finnas någon annan stans i stället. Har även kollat vad som gäller vid stuntkörning. Finns inga ban och förarlicenser att få där. Då måste man hyra fältet och ha en massa papper på att man har råd och reprera banan vid skador. Även personskador osv.... Tyvärr svårt att få till med bra personskydd. Men jag jobbar för att även få till något sådant.

Last edited:

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Penguin skrev:
201 resp 402 metersrace för de som inte törs svänga såklart! :arsele

Tror det är dags för den modiga Penguinen att gå med våran klubb och vara med och rusta Nordändan så den är körbar med knäskrap. Skulle ju även kunna bygga en superstage sträcka med koner som man kör på med tidtagning. Men kräver ju att man offrar en del tid o kraft men det kanske den tuffe inte har ork till :7peta

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Ork finns nog, men tid är en annan femma. Sen är det ju en bit till Lunda hemifrån för min del också. Vore jag mer intresserad av rakt fram racing skulle jag mer än gärna engagera mig i det, men i dagsläget är det alldeles för mycket annat på G.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...