Silwer
för******
xx skrev:Du har rätt i mycket du säger. Men enligt Tierps kommun och flygklubben där så fick Gr-dagen enormt med klagomål från boende som finns i närheten av Tierps flygfält. Även flygklubben var enormt emot all form av motorsport där så i sommar kommer det nog bli svårare att arangera streetrace där +att buskörningen kommer motas bort direkt.
Angående Decibellen så mäts den där dom boende bor och inte vid banan. Men visas det att vi väsnas för mycket så kommer vi flytta till heldagar i stället.
Alliansen tog för den delen över Lunda flygfält efter den 1/1-04 och kommer hängna in alla infarter till Lunda.
Så gå med i våran klubb och bilda en roadracing grupp som kan fixa konrace eller uppdatera slingan i Nordändan så det går att köra både motard och vanlig hoj där.
Visst kommer bus och race finnas någon annan stans i stället. Har även kollat vad som gäller vid stuntkörning. Finns inga ban och förarlicenser att få där. Då måste man hyra fältet och ha en massa papper på att man har råd och reprera banan vid skador. Även personskador osv.... Tyvärr svårt att få till med bra personskydd. Men jag jobbar för att även få till något sådant.
Tierps flygplats har dock egentligen ingen flygklubb, dock står den flygklubbs som nu flyttar till Lunda plan där, och så förekommer väl nån form av fallskärmshoppning har jag för mig. Mycket beroende på att inget är klart med hur det flygfältet ska användas överhuvudtaget.
Antingen blir tjuvåkningen i Tierp eller på gatan helt enkelt.
Det är dock bra tat lagliga alternativ kommer finnas även om det ju värker lite att man blir av med sin raka man testat allt med motor man ägt på, i alla tider
Men man kan ju i alla fall komma och titta på när ni kör.
En sak ni bör tänka på och som jag tyckt varit betydligt allvarligare än de boends klagomål om buller (eftersom detta inte är nåt nytt utan det har alltid raceats där uppe), är ju att all publik kört som jävla svin längs vägen upp till fältet.
Hoppas det blir bra och att alla blir nöjda, men 2 år har ni väl blivit lovad iaf vad jag förstår.