Träningsläger 2006 Brno Tjeckien

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ok, bra info Webspy och Oscar. :tummenupp Det där med pitbox lät intressant, bra när man kör och sparar ju in på hotellet, vad var priset och hur många är det lämpligt att dela på?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Neutral skrev:
Ok, bra info Webspy och Oscar. :tummenupp Det där med pitbox lät intressant, bra när man kör och sparar ju in på hotellet, vad var priset och hur många är det lämpligt att dela på?

Vet inte vad priset är, men om inte alla ska meka samtidigt så kan man ju lätt ha 8-10 hojar i den!
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Har för mig att vi betalade 105 euro om dagen för boxen.... vi var 7 eller 8 utan att det blev direkt trångt. 3lax för boxen (vi var där i 3 dagar.) är 375:- per skalle.... inte så farligt. är man 6 så blir det en 500.-/man... helt ok det med.
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Webspy skrev:
Har för mig att vi betalade 105 euro om dagen för boxen.... vi var 7 eller 8 utan att det blev direkt trångt. 3lax för boxen (vi var där i 3 dagar.) är 375:- per skalle.... inte så farligt. är man 6 så blir det en 500.-/man... helt ok det med.

Finns det wc&dusch i boxen? Slagga ni där också?
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
fezt skrev:
Finns det wc&dusch i boxen? Slagga ni där också?

Nix. Vi bodde i min lilla buss. tut tut.

Men det finns jättefina dusch/wc anläggningar. typ 20 duschar. helkaklat och VARMvatten (till skillnad från sv. banorna....) det jobbar städare på heltid där så det är alltid toppfräscht !
 

Bifogat

  • buss1.jpg
    buss1.jpg
    59.7 KB · Visningar: 157

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Nu har jag suktat på det där så länge att nu blir det fanimig av. Någon som vill ha någon att splitta kostnader med? Jag luktar gott nästan jämt :)
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Webspy skrev:
Nix. Vi bodde i min lilla buss. tut tut.

Men det finns jättefina dusch/wc anläggningar. typ 20 duschar. helkaklat och VARMvatten (till skillnad från sv. banorna....) det jobbar städare på heltid där så det är alltid toppfräscht !
Den va ju liten......bussen alltså :Bugar , varför har ja inte sett den på banorna i år? :va
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Om jag har råd vet jag först i vår men annars skulle det vara kul att hänga på. Självklart vill jag tema ihop mig med nån.

Sista anmälningsdatum?
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
fezt skrev:
Den va ju liten......bussen alltså :Bugar , varför har ja inte sett den på banorna i år? :va

Vi var på anderstorp, bikeweek, sviestad o knudan.... Annars har det varit STCC i år!
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
fezt skrev:
Den va ju liten......bussen alltså :Bugar , varför har ja inte sett den på banorna i år? :va

Glasögon? Eller hur skulle det gått så fort på banan utan. Du får helt enkelt börja använda dom mellan kör-passen.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Jag hoppas verkligen första licens kursen är innan så man kan åka med :)
 

Lasen

Bott #1 2010
Gick med
29 May 2003
Ort
Svedala/Holmeja
Hoj
Ducati 1198S -09 Kawa KLX450R -08
fezt skrev:
Finns det wc&dusch i boxen? Slagga ni där också?


vi bodde på hotell inne i BRNO, kostade ca 150/dygn inkl frukost.

vi var 6 st i vår pitbox och man kan lätt vara 8-10 st. tryggt att ha allt inlåst när man åker därifrån.

dessutom finns det en del trevliga ställen inne i BRNO för dom som inte vill gå och lägga sig kl 10 på kvällen.
 

Mam

mam
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tärnsjö
Hoj
En blå gixxer K6
Absolut den bästa start man kan få inför säsongen, snacka om att få åka skiten ur sig... var livrädd första passen när man skulle gå in i högern efter start och mål, dag tre åkte man säkert 50 knyck fortare där... det har man igen till första rejsen här hemma.
Självklart ska alla som kan åka dit, vi hade riktigt skoj där nere... och vilken prisutdelning på Lördags kvällen... Där har vi en bit kvar här hemma..
:fyllisar
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Mam skrev:
Absolut den bästa start man kan få inför säsongen, snacka om att få åka skiten ur sig... var livrädd första passen när man skulle gå in i högern efter start och mål, dag tre åkte man säkert 50 knyck fortare där... det har man igen till första rejsen här hemma.
Självklart ska alla som kan åka dit, vi hade riktigt skoj där nere... och vilken prisutdelning på Lördags kvällen... Där har vi en bit kvar här hemma..
:fyllisar
Förutom banköningen (och prisutdelningen) i världsklass :)... vilken jäkla roadtrip det var.... å när vi körde fel och hamnade på gångvägar inne i Berlin och missade färjan på vägen hem.. "Så roligt har jag inte haft sen de draggade efter ex-frun i fel sjö" :)
Bilder från resan i våras hittar ni självklart under bildgalleriet på N-TRADE RACING webben -> www.n-trade.se/racing
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oscar skrev:
Ja gör det! Grymt bra läger på en sinnessjuk bana och med mycket körning! Billigare dessutom än att köra ner till tex Cartagena... :)
Känns bra att det fanns en del som inte var supersnabba, enligt inlägg ovan. Verkar så sjukt roligt och jag vill ha gjort det, att det är bra träning går ju inte att bortse ifrån. Ska förska övertala Ako om att åka ner också.
Sist men inte minst så måste jag övertala tjejen om att vi ska bo i den lilla 2,5 rumslägenheten istället för den stora fyran så att jag kan åka och leka en vecka på Brno. Låter väl som en sjysst deal? :hihi
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
KennethN skrev:
vilken jäkla roadtrip det var.... å när vi körde fel och hamnade på gångvägar inne i Berlin och missade färjan på vägen hem.. "Så roligt har jag inte haft sen de draggade efter ex-frun i fel sjö" :)

Damn right!

Vägen genom bergen var ju rolig både på vägen dit och på vägen hem! :tuttar

Jag och Pålle stannade kl 01.00 21 mil från Rostock för att sova lite, och vi tänkte köra kl 04.00 igen (båten gick kl 08.00). Jag ställer klockan och stänger ögonen och sen vrålar Pålle "OSCAR!!!!!!!!! Klockan är kvart över 6! Vi har försovit oss!!" Helvete vilken ångest man fick när man insåg att man var tvungen att hinna 21 mil med husbil + släp på 1.45 på tyska motorvägar med morgontrafik, dvs att vi skulle missa båten. Vi trampade på så gått det gick och blåste nog ett par minibussar av vägen, och 1 timme och 30 minuter senare så körde vi på båten i sista sekund! En snitthastighet på 140km/h med husbil + släp är inte sååå illa pinkat. Enda nackdelen var att släpet svajade "lite" och att den drack 3 liter/mil... :D

Man behöver ju inte bara åka dit för just träningen, utan man kan åka dit för att det är en sjukt kul grej som man inte vill ha ogjort! :tummenupp
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Mam skrev:
... var livrädd första passen när man skulle gå in i högern efter start och mål, dag tre åkte man säkert 50 knyck fortare där...
Åkte för fort där redan dag 2, inget lysande ställe att krascha på.. :3freak Men hojen va hel igen redan på kvällen... :)


oscar skrev:
Man behöver ju inte bara åka dit för just träningen, utan man kan åka dit för att det är en sjukt kul grej som man inte vill ha ogjort! :tummenupp
Precis.... Det ska jag göra!! ;) Wheela hela rakan varje varv..!! :lol :tungan
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
alakhai skrev:
Åkte för fort där redan dag 2, inget lysande ställe att krascha på.. :3freak Men hojen va hel igen redan på kvällen... :)

Det var på den tiden då du var snabbare än mig Robban. Ojojoj, those were the days :hihi
Men fort gick det - hade ju inte en susning att hänga på. :Bugar
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Don Quixote skrev:
Det var på den tiden då du var snabbare än mig Robban. Ojojoj, those were the days :hihi
Men fort gick det - hade ju inte en susning att hänga på. :Bugar

DQ vs. Robban 1-0 :rofl

Jag tycker att vi gör en lista på de som tänker åka så att vi redan nu kan börja med psykningarna! :banana

1. oscar, som ska spöa robbans tur-tid från i år, samt spöa DQ om han ska dit!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top