Bingo
行駛和是安靜&#
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det stämmer delvis. Man köper däck svinbilligt, ja, men inte av andra team utan av arrangören. De kommer dit med en långtradare full med däck, däckmaskiner osv. Sen sätter de upp en däckverkstad i en av depåboxarna. Ett set Racetec/supercorsa kostade ca 210-220 Euro, beroende på dimensioner. Däckskrängning kostade 5 Euro per fälg.sandstream skrev:2608471Har för mig att någon skrev tidigare att man kunde köpa däck riktigt billigt av andra team där nere men jag kan ha blandat ihop det som vanligt.
Man kunde förbeställa förra året, men då kostade det 15 (?) euro extra. Vi hade inte förbeställt med det var inga problem alls. Det fann gott om däck... Det kan tilläggas att de första dagarna tog de bara Euro som betalning men den sista dagen gick det bra med tjeckiska pengar också - de hade mycket däck över de inte gärna vill kånka med sig hem igen.
Det gick inte att ta ut Euro i deras bankomater eller bakkontor. Det gick däremot bra att ta ut korunas (hette de så, tjeckpengarna?) och växla till sig Euro - vilket blir dyrt efter alla uttags- och växlingsavgifter. Man tappade typ 8% om jag inte missminner mig. Fixa euros i Sverige är alltså ett hett tips.
Det tjeckiska köket är förresten sensationellt tråkigt. Det måste ligga högt i listan över världens tristaste mat - kanske tom tar topplaceringen.