Träningstråden

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag hade kanske fel men jag kallar det dips när man har en stång eller en bänk bakom sig och uppånerar, fattar ni hur jag menar?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Varit på tjänsteresa i Tyskland Tisd-Torsd denna vecka, hade egentligen tänkt ta en vilovecka hela veckan.. Men började längta hem till gymet redan Tisdag kväll.. och nu när jag äntligen fått sova ut så är jag mer taggad att träna än på länge!

Prisa gudarna, här kommer PWO-kicken! Mooot gyyyymmet! :yoparty :banana

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
4ec11b864c6d11e3984d0ef0b4480ed3_6.jpg

Pumpade biceps igår. För första eller andra gången sedan jag började träna efter min sjukdomstid (februari).

Jäääävlar vilken pump. Hade jag fortsatt hade jag haft fetare armar än Peter1980 så jag ska nog stå över den övningen så han får fortsätta ha sin manlighet kvar. :banana

(För övrigt tycker jag att det är överflödigt med bicepspump men min coach på lyftarklubben tycker att jag ska köra den. Kanske är det för att komplementera till tricepsen så jag inte har ännu två större bakdelar? :va)

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Efter ett längre uppehåll så har man kommit igång igen, men när jag körde knäböj i måndags så small det till i ryggen.
Hade inte ont innan och gjorde som jag alltid har gjort, hade inte jätte mycket vikt på heller. När jag skulle upp small det till, fick en jävla smärta. Har fortfarande ont men börjar kännas bättre, antar att jag fick ett ryggskott. Det jag undrar är när man kan börja köra knäböj igen? så fort smärtan har försvunnit? lätt och försiktigt ett tag framöver?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Efter ett längre uppehåll så har man kommit igång igen, men när jag körde knäböj i måndags så small det till i ryggen.
Hade inte ont innan och gjorde som jag alltid har gjort, hade inte jätte mycket vikt på heller. När jag skulle upp small det till, fick en jävla smärta. Har fortfarande ont men börjar kännas bättre, antar att jag fick ett ryggskott. Det jag undrar är när man kan börja köra knäböj igen? så fort smärtan har försvunnit? lätt och försiktigt ett tag framöver?

Ryggskott är ett jävla skit! Mitt blev bättre av viktade chins. Huvudsaken är att du rör dig så mycket du kan, och inte "stelnar till".

Kom ihåg att du kan få ryggskott även med perfekt teknik. Damn, du kan få det när du ligger i soffan. Men trots det kan det vara bra att få någon som ser över din teknik.

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09

Känn dig fram kör lätt, själv har jag diskbrock men på bättringsvägen. testa front squat(stången fram) inte lika tungt för ryggen och man stärker magen och ryggen med.

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Tackar för svaren, blir att testa försiktigt nästa vecka och prata lite teknik��

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Härlig tränings vecka 4pass avklarade och ikväll blir det crossfit. Måste bara få till minst ett långdistans/konditionspass också

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Får nog också bara ihop 4 pass denna vecka....missat 2 spinningpass... fräckt.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Jag hade nog gått till en naprapat, dock skall denne vara rekommenderad så hör runt med dina vänner och bekanta. Finns ju så många kvacksalvare. Jag har haft låsningar och en framskjuten ländkota och detta hjälptes av en rekommenderad kiropraktor. Numera är jag rak i kroppen och bär upp min överkropp med mage och inte ländryggen som tidigare.

Den ordinarie vården säger ju att du ska vila tills värken släppts och käka värktabletter under tiden men jag vet fler och fler som rekommenderar antingen kiropraktor eller naprapat.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC