Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Sen får vi också tänka oss en kurva som har målet att gå uppåt. Men den kurvan är aldrig linjär även om vi önskar att den var det. Det går upp och ner hela tiden. Man får gå framåt och bakåt i träningen, bryta av upplägget etc.

Jag är klar med SS och mitt personliga modifierade norgeprogrammet. Nu ska vi kika på mina svagheter - jag har stagnerat i bänken och starten i marklyften behöver jag bli bättre. Så mitt träningsupplägg just nu blir lite annorlunda, inget direkt program. Kanske är det dags att köra lite singlar, men det blir nog först efter nyår.

Det är jävligt trist att stagnera eller fastna någonstans men det är så det är med träningen. Människokroppen är komplex. Vi ingenjörer är ofta realister, det är därför vi inte vill jobba med människor ;) Det är enklare med maskiner.

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Jag hade nog gått till en naprapat, dock skall denne vara rekommenderad så hör runt med dina vänner och bekanta. Finns ju så många kvacksalvare. Jag har haft låsningar och en framskjuten ländkota och detta hjälptes av en rekommenderad kiropraktor. Numera är jag rak i kroppen och bär upp min överkropp med mage och inte ländryggen som tidigare.

Den ordinarie vården säger ju att du ska vila tills värken släppts och käka värktabletter under tiden men jag vet fler och fler som rekommenderar antingen kiropraktor eller naprapat.

Jag går hos en som är väldigt duktig, åkte direkt till han men han vågade inte trycka så snart efter det hände då han kanske kunde förvärra skadan. Han tyckte jag skulle avvakta ett tag innan han gjorde något åt det.
Ska testa och träna denna vecka, blir det värre så får jag åka in till han.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
För er som vill bygga på mer volym på kroppen så måste jag bara rekommendera Benjamin Pakulski.
Passar säkert inte alla men är rätt säker på att de flesta kan dra lärdom av det han har att säga.

Han finns på youtube och har även ett program som man kan köpa eller ladda ner online om man letar lite, programmet heter MI40.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Bra pass idag! Sista setet i böjen. :Bugar

600879.jpg

Snyggt Plåthulken! :yoparty

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Ricken: Du kanske inte ska kolla hur du ser ut direkt efter ett pass när du har fullt med blod i den muskeln du tränade. Kollade på morgonen för det är så du ser ut hela dagen och inte 45min efter ett pass :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Triss-logga.jpg

Milen på 52 minuter blankt. Min bästa mil sedan Varbergsloppet i juli. Känslan och allt. DAT FLOW!

Och det efter gårddagens tunga pass i böj och mark.

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
PT-Utbildning.

Någon som har erfarenheter av: http://www.dstrademark.se/ds-personal-training-school ?
Kankse är någon här som gått någon utbildning från dom eller hört/sett något iallfall? all info är välkommen:)
Lets Deal har ett erbjudande med 50% rabatt vilket gör mig än mer sugen på en av deras utbildningar.

Jobbar inte som PT nu, men har funderingar på att börja med det. Känns om att det kan vara en bra ide även om man inte får jobb inom branchen. Just för sin egen träning och utveckling menar jag.

Det mesta jag läst om denna skolan är bra, nästa för bra vilket gör mig misstänksam.
Någon här som jobbar som PT och vill dela med sig om hur jobbet är?

Så fram med allt ni kan. Är tacksam för all info:)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ni Bodybuilders här, finns det någon tävlingsform typ "retrobuilding"?
För att förtydliga frågan lite så var det ju, om man tänker efter lite, bättre förr, lite gulligare: Triumph Trident, Citroen Paddan, Marilyn Monroe, etc.
Jag vill mena att BB-folket, fram till Arnolds intåg ungefär, såg lite sundare ut. Mer symmetri utan superpump.Kan inga namn på några gamla BB men bilder har förekommit i tråden tidigare.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA