Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Läste igenom teknis hemsida lite snabbt. Där stod det mesta man behövde veta.

Att snickra om hojen är väl ingen stor grej, snabbt gjort. Man jag skulle gärna se hur Krashpuckar monteras på fotpinnarna och på styret. Hjulaxlarna är inget problem.

Till styret räcker det med att man har vanliga "burkbusters", så att det inte blir så vasst emot asfalten.
 

Bifogat

  • 20080209119b.jpg
    20080209119b.jpg
    59.1 KB · Visningar: 89

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
kraven är förutom vissa mått att den ska vara absorverande och att det INTE går igenom. men jag vet som sagt inte måtten. :)

Måtten ska vara,svemo 180x75cm funkar bara i år,200cm-80cm Fim 160cm-100cm., och år 2010 är det Fim som gäller, alltså minst 160cm-100cm.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
philson: Vad är det för material som sitter där?
Är det accepterat meden bult rakt igenom materilalet? Skrapar inte bulten mer än vad fotpinnen skulle göra vid en ev. vurpa?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
philson: Vad är det för material som sitter där?
Är det accepterat meden bult rakt igenom materilalet? Skrapar inte bulten mer än vad fotpinnen skulle göra vid en ev. vurpa?

Man försänker infästningsskruven i materialet.
En billig skärbräda från valfri skräpbutik brukar vara bra material att göra skydd av :)
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Måtten ska vara,svemo 180x75cm funkar bara i år,200cm-80cm Fim 160cm-100cm., och år 2010 är det Fim som gäller, alltså minst 160cm-100cm.

Presseningen räcker till måtten, men ska den vara absorberande utesluts den

Kan man räkna med att de finns miljömattor att köpa där?
Pris?
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Jag andvänder ett par skateboard hjul som skydd under fotpinnarna köpte fyra stycken för runt 100:- på Stadium !!

philson: Vad är det för material som sitter där?
Är det accepterat meden bult rakt igenom materilalet? Skrapar inte bulten mer än vad fotpinnen skulle göra vid en ev. vurpa?
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Ett hett tips ang "gratis" miljömattor är att gå runt på lämplig industri och leta efter deras olje depå. Brukar oftast finnas "matta" på rulle för att ta hand om spillolja o.sv...

Jag var busig nog och snodde 2 meter som var avsedd att suga upp coca-cola då. Sen får ni ju luska ut själva vart jag varit å jobbat... :tungan

Exakt likadan som sån man köper i Mc-affärn iaf.
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Hej!

Är det någon som åker från Stockholm och för att tränar på Örebrobanan? Då kanske du har lite plats över för mig och min Hynda?

08-712 91 35
0707-63 45 95

Det skulle vara riktigt kul om det gick att lösa.
Tack på förhand.
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Saxat från gästboken på klubbens hemsida...

Nu var det dax för möte igen!Vi har en hel del att ta upp nu,bla:tävlingar,nytt lås,supermotoresa,ansvarsområde,andelar i banan,gratis åkning,även lite nytt från kommunen mm.Ni som har inntrese att göra er hörd är det läge att komma ner till klubben nu,vi kommer att ta en del beslut.Med tanke på att vi ska ta beslut är det viktigt att det kommer mycket folk.Tid ons 14 maj kl,18,00 i klubblokalen. MVH Jonas Hoff Supermoto

Det är inte så jämrans långt kvar till SM-rejset heller vilket vi måste planera för...

Alla ni som tycker er ha nåt att säga är välkomna. Rösträtt i beslutsfrågor får man om man är medlem i klubben.

Kartlänk till klubblokalen :)
 

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Och här är vägen till stans bästa kebaber! :tummenupp

För efter ett långt möte med många viktiga beslut tagna blir man ju hungrig? ;)
Viktorias kebaber smakar ju skit...
Stanna halvvägs på Pizzeria Express istället för lite högkvalitativ skräpmat.
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Var i Örebro i helgen och körde bana för första gången!... Det va grymt kul! Synd bara att man skulle smaka på det förbannade gruset på ggr bara. Men men.. Kör man som en kärring så förtjänar man att ligga och spotta grus! :)
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Viktorias kebaber smakar ju skit...
Stanna halvvägs på Pizzeria Express istället för lite högkvalitativ skräpmat.

smakar skit? :va Nja, det verkar iaf duga till motardpiloter. Jag köper kebabrullarna där varje år till träningslägret som i år ska vara sista helgen i juni.

(Om jag bara kunde få ett besked från Eifrém och Lind. Jag får väl göra som tidigare år, bestämma datum och säga till dom att detta datum är ni upptagna, då ska ni vara instruktörer.)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top