Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Finns det något rookie läger? :tungan

har lite saker kvar innan gasgasen är körklar dock :(

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Hej alla stockholmare!

Är det någon som åker från Stockholm för att tränar på Örebrobanan? Då kanske du har lite plats över för mig och min Honda? Det vore grymt kul att få köra på en riktig motardbana.

08-712 91 35
0707-63 45 95

Tack på förhand.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hej alla stockholmare!

Är det någon som åker från Stockholm för att tränar på Örebrobanan? Då kanske du har lite plats över för mig och min Honda? Det vore grymt kul att få köra på en riktig motardbana.

08-712 91 35
0707-63 45 95

Tack på förhand.

Du kan åka med mig om jag har plats. Kommer inte vara där i helgen, men efterkommande helg blir det nog träning där för mig på lördagen. Kan se efter helgen om det går styra upp samåkning

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Nu till helgen är banan stängd, närmsta grannen "bil-i-snöre" ska ha tävlingar och loppmarknad.

Men det gör kanske att det jobbas hårdare på att få till en körning någon annanstans, varför inte Rättvik? :tummenupp

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu till helgen är banan stängd, närmsta grannen "bil-i-snöre" ska ha tävlingar och loppmarknad.

Men det gör kanske att det jobbas hårdare på att få till en körning någon annanstans, varför inte Rättvik? :tummenupp

Som sagt, banan är stängd nu i helgen.

Kolla KALENDERN (länk finns under nyheter till vänster) innan ni åker så slipper ni stå med lång näsa för att grinden är låst...

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Var det ni som filmade lite oxå ???
Finns det matrialet att titta på någonstans :confused:

Var i Örebro i helgen och körde bana för första gången!... Det va grymt kul! Synd bara att man skulle smaka på det förbannade gruset på ggr bara. Men men.. Kör man som en kärring så förtjänar man att ligga och spotta grus! :)

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Var det ni som filmade lite oxå ???
Finns det matrialet att titta på någonstans :confused:

Japp! Tyvärr så har jag ju dragit min kamera i backen några ggr så färgerna är helt knasiga. :( Jag ska slänga ihop en film med lite material iallafall... Det får bli som det blir.

Men Nicke hade också med sig sin kamera men jag har inte fått hans klipp än... Annars kan jag dunka upp dom. Ska fixa det när jag får lite tid över!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
"Träning Solo" Är det = fri träning för motard?
Eftersom vi även kör träning för Quad valde jag att skriva så som man gjorde fordom, dvs Solo = två hjul/en förare. Sidvagn = duvetvad och Quad = duvetvad.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Möte imorron för er som missat det. 1800 i klubblokalen.

Mycket viktigt inför SM.

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
..
Är det körning hos er helgen innan SM, har hört rykte om att det skulle vara arbetsdag/ar då..
Men i er kalender står det Träning solo+quad 5-6 juli, vad e de som gäller..? :)
Tänkte så man inte åker dit och får en karatta i näven, istället för att få träna.. :tungan

/R

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Är det körning hos er helgen innan SM, har hört rykte om att det skulle vara arbetsdag/ar då..
Men i er kalender står det Träning solo+quad 5-6 juli, vad e de som gäller..? :)
Tänkte så man inte åker dit och får en karatta i näven, istället för att få träna.. :tungan

/R

Klart det är körning!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto

/R

Det är lugnt, jag krattade till gruset med styrändarna i helgen så det är redan klart. Bara att gasa nu :tummenupp

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
dessutom körning med nyklippt gräsmatta, dessutom nyfixade startljus till SM:tummenupp

är det några som ska gasa i morgon?

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Krävs det några skrapskydd på fotpinnar och sånt numer för träning?
Div skärbrädor och skateboards på hjulaxlarna med? 7 lager bubbelplast runt hojen?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Krävs det några skrapskydd på fotpinnar och sånt numer för träning?
Div skärbrädor och skateboards på hjulaxlarna med? 7 lager bubbelplast runt hojen?

Nej nej, se till att ha tömt den på glykol och ha uppsamlingskärl bara.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Från början ville vi det men nu är asfalten redan så sliten, men det är självklart uppskattat om det används. :tummenupp

Barkbusters bör man nog ha iaf.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...