Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Hur ser det ut till helgen? Öppet eller ombyggnation? Öppet en eller två dar om det är öppet?
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
finns det nåt bra sammanfattande inlägg där all info står?

Pris per gång?
Öppettider?

Vad krävs av hojen?

osv.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Lör-sön?
Vi kommer mellan 4-7 pers.
Finns det möjlighet att hålla till på området ett tag efter körningen på lördag?

grindarna stänger så fort allt är inpackat så svaret blir nej, lördag är 100% men skulle inte se att det kommmer vara stängt på söndag heller men inget klart än.

finns det nåt bra sammanfattande inlägg där all info står?

Pris per gång?
Öppettider?

Vad krävs av hojen?

osv.

öppet från kl 09,00 till 14,00, pris 200kr..

det som krävs av biken är de sammma som i övriga motardsverige, najjade lock osv, det ska klara en besiktning..

välkommna
 
Last edited:

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Nu får ni se till att ha öppet på söndag för 7 tokiga götlabörgare anländer i helgen...:Bugar
 
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det känns riktigt tråkigt att skriva det här, men det är tyvärr så att våra närmsta grannar har sin största tävling på året just den här helgen med internationella "förare" inbjudna. Så tyvärr är det så att motardbanan är stängd i helgen, jag beklagar. :(
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Vi får leta upp nån annanstans att köra tycker jag, hur ser det ut uppe i Rättvik i helgen tex?
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Det känns riktigt tråkigt att skriva det här, men det är tyvärr så att våra närmsta grannar har sin största tävling på året just den här helgen med internationella "förare" inbjudna. Så tyvärr är det så att motardbanan är stängd i helgen, jag beklagar. :(

Skojar du?! Men det här borde ni väl ha vetat iförväg eller? Det kan väl inte bara dimpa ner torsdag kväll? Jäkligt surt!
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Va i helvete... jag blir matt...
Det är ungefär som när vi åkte till Eksjö i höstas, när vi kommer till jönköping så visar det sig att det är dubbelbokat. Det är inte så att jag älskar att åka bil... karin var ju med och kan fylla i vad vi tyckte om den dagen...

Finns det nån telefonsvarare eller hemsida som uppdateras. Tex som på crossklubbar.
För det lär ju inte vara alla som hänger på sporthoj. O jag hade varit duktigt förbannad om man åker 60 mil och inte får köra.

Rättvik är bara 100 mil ToR från Göteborg så det tror jag inte händer.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Va i helvete... jag blir matt...
Det är ungefär som när vi åkte till Eksjö i höstas, när vi kommer till jönköping så visar det sig att det är dubbelbokat. Det är inte så att jag älskar att åka bil... karin var ju med och kan fylla i vad vi tyckte om den dagen...

Finns det nån telefonsvarare eller hemsida som uppdateras. Tex som på crossklubbar.
För det lär ju inte vara alla som hänger på sporthoj. O jag hade varit duktigt förbannad om man åker 60 mil och inte får köra.

Rättvik är bara 100 mil ToR från Göteborg så det tror jag inte händer.

Den här typen av nyheter brukar hamna i gästboken.
http://teknismc.se/guest.php
 

nybörjarn

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
karlstad
Hoj
ktm 450 exc-08 och aprilia rsv mille r -00
halå!
Fick höra att det var lite dåligt med träningsledare, vi är ju iallfall 4 st från kd som tänkt köra örebro ganska ofta.
Så vi tänkte höra vad som krävs för att vara träningsledare.
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Sunt förnuft.... mest sunt förnuft.

Står instruktioner i pärmen om vad som ska göras.
Sen att någon hämtar nyckeln. Tidigare låg den i macken men den har stängt nu så det finns några personer som har nycklar bla jag.

Själv tänkte jag köra nästa lördag typ.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
halå!
Fick höra att det var lite dåligt med träningsledare, vi är ju iallfall 4 st från kd som tänkt köra örebro ganska ofta.
Så vi tänkte höra vad som krävs för att vara träningsledare.

man bör vara där en stund före och kolla över banan, är det vatten ute på gruset så ska det sopas osv, banan ska vara åkbar kl 09,00 helger och kl 17,00 tisdagar.

men som stefan säger man måste även ha tillgång till nyckel och för att ha det så ska man vara medlem i klubben osv.
 

FernetBranca

Medlem
Gick med
7 May 2006
Ort
i skåpet
Hoj
Honda CRF 450R-08 supermoto
Var till banan idag lör med min hoj på släp för att spräcka oskulden på min hynda. Sjukt bra väder, men inte en motard så långt ögat kunde nå. Insåg att jag min klant skulle RINGT och kollat, för banan var stängd! Nu vet jag det till nästa gång. Kändes ändå lite konstigt att ha stängt när det var ett så helvetes bra motard-väder. Fick ta bilen tillbaka till Karlstad (sug.......)

Förstår att ni i klubben har ett eget liv och inte bor ute på banan hela tiden. Förstår även att ni behöver ha någon ansvarig på plats när det tränas. Jag är medlem i klubben och kan tänka mig att ansvara för mig och mina kompisar när vi kommer, om det är det som behövs för att få köra.
Jag gör ett nytt försök nästa helg.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top