Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Just nu bor jag inte alls, sitter på hotell. Har fått lägenhet på gågatan inne i stan från 1 feb och ett jobb som marknadsansvarig.
Om ni ska hitta på nåt kul så hojta till, är mestadels uttråkad på hotell tills dess, känner inte tokmycket folk här än.

Nyår kommer jag nog inte vara här tyvärr, hade vart skoj annars!
På lördag ska vi åka skridskor på Vinterstadion. Alla är välkomna!
Riktigt kul men tidigt typ 08.00-11.00. Åker ni dit får ni kanske träffa en kille som är snabbast i sverige. Ja och flerfaldig svensk mästare. Massa medaljer typ fler än Lappen, mer säger jag inte.
 

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
På lördag ska vi åka skridskor på Vinterstadion. Alla är välkomna!
Riktigt kul men tidigt typ 08.00-11.00. Åker ni dit får ni kanske träffa en kille som är snabbast i sverige. Ja och flerfaldig svensk mästare. Massa medaljer typ fler än Lappen, mer säger jag inte.

Vad ska jag köpa för griller då???? Är det materialsport så man ska köpa det dyraste???
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag vill vara med!! :tummenupp
Jimmy kommer också.

Sportex har Bauer för 299 kr men oavsett vilka du köper så se till att få dem slipade innan annars är de helkassa även om du skulle köpa dyraste. :) Kan de inte göra det i butiken så finns Hockeyverkstan på Aspholmsv. 14.
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag vill vara med!! :tummenupp
Jimmy kommer också.

Sportex har Bauer för 299 kr men oavsett vilka du köper så se till att få dem slipade innan annars är de helkassa även om du skulle köpa dyraste. :) Kan de inte göra det i butiken så finns Hockeyverkstan på Aspholmsv. 14.

Håller med!

Blev medlurad för nåt år sen att spela rinkbandy (hockeybockey) och köpte massa grejer. Trodde såklart att nya griller måste vara det allra bästa... :huvet
Inte nog med att de är oslipade, det sitter dessutom nån jävla skyddsvax på dem som gör att man lika gärna kan åka ut med släpskor från speedway på fötterna.
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Håller med!

Blev medlurad för nåt år sen att spela rinkbandy (hockeybockey) och köpte massa grejer. Trodde såklart att nya griller måste vara det allra bästa... :huvet
Inte nog med att de är oslipade, det sitter dessutom nån jävla skyddsvax på dem som gör att man lika gärna kan åka ut med släpskor från speedway på fötterna.

Medlurad..... känner igen det. :) Jag har ett förflutet som målvakt. Första säsongen vi spelade så placerade dom oss i högsta ligan. Med flit eller misstag vet jag inte, men vi fick däng varenda match och jag släppte in över hundra mål den säsongen. Men motade faktiskt en och annan boll, blev till och med en match utsedd till matchens lirare. Och en gång så ledde vi till och med en match med ett mål. Det blev den säsongens höjdare. Vi blev nerflyttade sedan och säsongen därpå vann vi vår grupp. Teknis MC kanske kan få ihop ett lag och spela lite i korpen. Har kvar mina grejjer. Och kan fortf inte gå ner i spagat.
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Nu på Juldagen kl 12.00 spelar vi Hockybocky på Vinterstadion i Örebro.
Ta med valfri klubba och dyk upp!!!
Eller så svänger du bara förbi garvar lite och säger hej.
Marcus kommer att dominera så jag får nog köra med lite oskysta medel för att stoppa honom :näsblod
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Om någon missat Jockes mailutskick så är det möte imorrn kl.17 i klubblokalen. Ska bli kul att se er igen! :tummenupp
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nån som har en garage/meckplats över för en enduro framöver?
Har flyttat in i lyan i Örebro nu, så hojta till om det händer nåt skoj! :)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Snart kommer våren, var in och läst att träningarna börjar i slutet av mars. Ser fram emot det som fan, vore kul att lära sig att köra också:)

Var in och läste om det där med andelar i klubben och blev intresserad av det (eventuellt) men det är inte riktigt uppdaterat om jag fattar riktigt, tex är väll inte medlemsavgiften på 1000kr? Vore kul om ni kunde uppdatera det så man kan kolla mer nogrant på det.:tummenupp
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Träningskortet kostar som du säket vet 2000 kr(var bara 1000 första året när banan blev klar i september), så om du lägger till 1000 på de angivna rabatterade priserna blir det rätt. Det står förresten längst ner på sidan. :)
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Idag var jag ute och sladda de lite med bilen på banan. Var lite snö så nu kommer det att smälta illa kvickt. Så nästa helg blir det åka av fast med hoj.
Herre gud säsongen har ju börjat :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Söndag den 19e är banan stängd för vanlig träning pga licenkursen som hålls då.


Arbetsdag för att få banan i skick inför säsongen Onsdag den 22a kl 1700. Sprid detta till de om är intresserade av att kunna köra.
 

RS

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha yzf supermoto
men den är väll alltid stäng för vanlig träning på söndagar?
det är väll bara träning tisdagar 17.00-20.00 lördagar 09.00-14.00
Fått dessa uppgiter från örebros hemsida.

Söndag den 19e är banan stängd för vanlig träning pga licenkursen som hålls då.


Arbetsdag för att få banan i skick inför säsongen Onsdag den 22a kl 1700. Sprid detta till de om är intresserade av att kunna köra.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
men den är väll alltid stäng för vanlig träning på söndagar?
det är väll bara träning tisdagar 17.00-20.00 lördagar 09.00-14.00
Fått dessa uppgiter från örebros hemsida.

Saxat från teknismc.se: "Träningar… Som vanligt tränar vi tisdag, lördag, söndag."
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
men den är väll alltid stäng för vanlig träning på söndagar?
det är väll bara träning tisdagar 17.00-20.00 lördagar 09.00-14.00
Fått dessa uppgiter från örebros hemsida.

Ja jo, jag var visst kvar i förra årets schema. :(

Saxat från teknismc.se: "Träningar… Som vanligt tränar vi tisdag, lördag, söndag."

Gäller inte i år, han som ska uppdatera sidan har inte gjort sitt jobb. Vem fasen kan det vara :huvet
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top