Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Klarblå himmel, strålande solsken och TIO förare idag, det blev skitbra! :)

är det nån från linköpings-trakten med stor bil/släp som brukar åka till örebro och köra?

Ingen jag kan komma på, men du kan ju dra ihop ett gäng och sen kan du engagera dig i LMS så det blir fler körningar på Sviestad. :tummenupp

Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Ja de vart bra tillslut. fick ju även ett foto på micke simmandes i pölen :D

kompressor-kim

Guest
ja tack för trevlig dag..blev ju kalasväder...synd på att va så mkt vatten på grus delen...var lite sugen på höjd på hoppen.

/Kim

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Blöt va man....blöt blev man! :rolleyes:

Bifogat

• IMG_2568_förminskad.jpg
    IMG_2568_förminskad.jpg
    165.9 KB · Visningar: 177

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Hur är det med nybörjare i Örebro? Måste man ordna licens osv? Skulle jätte gärna komma förbi till sommaren och lära mig av de insatta.

Mvh Fredrik

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Hur är det med nybörjare i Örebro? Måste man ordna licens osv? Skulle jätte gärna komma förbi till sommaren och lära mig av de insatta.

Mvh Fredrik

Ska du tävla behöver du licens. Ska du bara köra/träna på bana så räcker det att du är medlem i en SVEMO ansluten klubb. Kom gärna förbi och prova, vi gör dig till medlem på plats.

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Då lär allt jag med testa lite träningar framöver, eller hur är det med gatmoppar? Tjockismotard, men den har 2 hjul den med. :tungan

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Ska du tävla behöver du licens. Ska du bara köra/träna på bana så räcker det att du är medlem i en SVEMO ansluten klubb. Kom gärna förbi och prova, vi gör dig till medlem på plats.

Har dock inte tänkt att tävla i år för att man är såpass färsk. Vill helst lära mig så mycket som möjligt. Dock vet jag inte hur ofta man kommer kunna ta sig dit eftersom man bor i Karlstad. Men här är supermoto intresset stendött om man får säga så. Men jag kommer gärna nån gång under sommaren som sagt och tar del av eran kunskap.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Då lär allt jag med testa lite träningar framöver, eller hur är det med gatmoppar? Tjockismotard, men den har 2 hjul den med. :tungan

Gatmoppar, tjockismotard, kalla det vad du vill, det går alldeles utmärkt. :tummenupp Det är några stycken 660 som brukar vara där lite då och då. :)

Har dock inte tänkt att tävla i år för att man är såpass färsk. Vill helst lära mig så mycket som möjligt. Dock vet jag inte hur ofta man kommer kunna ta sig dit eftersom man bor i Karlstad. Men här är supermoto intresset stendött om man får säga så. Men jag kommer gärna nån gång under sommaren som sagt och tar del av eran kunskap.

Det är ett gäng från Karlstadtrakten som kommit hit ett antal gånger, så helt stendött kan det inte vara. :) Du kan säkert få med dem hit fler gånger så ni kan samåka.

Last edited:

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Gatmoppar, tjockismotard, kalla det vad du vill, det går alldeles utmärkt. :tummenupp Det är några stycken 660 som brukar vara där lite då och då. :)

Det är ett gäng från Karlstadtrakten som kommit hit ett antal gånger, så helt stendött kan det inte vara. :) Du kan säkert få med dem hit fler gånger så ni kan samåka.

Se där ja. Mer än vad jag visste :) Trodde de enstaka jag visste om som bara höll till på gatan och busade. Ser verkligen fram emot sommaren/våren nu. Ska bli oerhört roligt.

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Finns det några planer på ett träningsläger i år? Dags att planera semestern...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Woho, i år ska ja fan köra lite.
Snart dags att byta ut isdäcken mot motardsulorna.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Finns det några planer på ett träningsläger i år? Dags att planera semestern...

Vi tänkte köra latjolajbanläger med samma stuk vi har haft på Åland dom senaste åren. Över Valborgshelgen eftersom Åland uteblir i år den helgen. Vi måste bara prata med täbygruppen så att det inte möter några hinder där.

Sen kan man ju alltid pussla ihop nåt läger med bra upplägg och instruktörer lite senare i sommar. Återkommer i den frågan.

Woho, i år ska ja fan köra lite.
Snart dags att byta ut isdäcken mot motardsulorna.

Låter bra det.

Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Vi tänkte köra latjolajbanläger med samma stuk vi har haft på Åland dom senaste åren. Över Valborgshelgen eftersom Åland uteblir i år den helgen. Vi måste bara prata med täbygruppen så att det inte möter några hinder där.

Later toppen! Rakna med mig o ett gang goteborgare! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...