Tråden för de nattaktiva!

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Typ... Men var man nu uppe och jobbade (försökte i alla fall) vid den här tiden igår så är det väl kanske inte så konstigt att man är pigg idag.
Vad gör folket då?

Vad är det du polerat förresten?
Nä inte helt konstigt. :)

Polerar kolvarna från en gammal V8, ska bygga ett bord av den.
http://blog.makezine.com/v8coffeetable.jpg

När det tar cirka 4-6h per kolv och man gjort tre stycken, har en kvar och sedan ska börja med att bearbeta blocket börjar man lessna lite smått. Måste hitta något annat att göra en stund.
Funderar på att försöka få tag på en chey som brukar vara vaken den här tiden och fråga om hon inte vill vara fotograf så man kan ta lite bilder på bilen under natten/soluppgången...

I bästa fall så leder det till något annat :brynad

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*

När det tar cirka 4-6h per kolv och man gjort tre stycken, har en kvar och sedan ska börja med att bearbeta blocket börjar man lessna lite smått. Måste hitta något annat att göra en stund.
Funderar på att försöka få tag på en chey som brukar vara vaken den här tiden och fråga om hon inte vill vara fotograf så man kan ta lite bilder på bilen under natten/soluppgången...

Du måste ju ha me alla 8 kolvarna, annars blir det ju en rad 4:a o inga american muscle:yoparty

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Du måste ju ha me alla 8 kolvarna, annars blir det ju en rad 4:a o inga american muscle:yoparty

Tyvärrr så har den stått ute några år innan jag fick den (frostsprängd).
En av kolvarna fick jag använda spett och slägga för att få ut :gnissla
Var bara 5st som var i okej skick när jag väl fått ut dem :)

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Tyvärrr så har den stått ute några år innan jag fick den (frostsprängd).
En av kolvarna fick jag använda spett och slägga för att få ut :gnissla
Var bara 5st som var i okej skick när jag väl fått ut dem :)

aha, på så vis, åk till nån skrot o plocka 3 kolvar ur nån liknande motor, ser ju coolt ut om du har alla 8!:banana

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kör lite hjullastare, dricker kaffe me skiftpolaren, övervakar processen... räknar pengar...:tungan

Gör du själv??

Låter väl inte helt fel, du har i alla fall något att göra. För att inte tala om pengar:D

Jag sitter och läser, väntar på att bli trött...

Precis.

Fett projekt, lycka till med det!:tummenupp

Grymt coolt att bara använda fyra kolvar och ha resterande hål som vinställ:D

Men har du ingen svarv eller nåt som kan skynda på processen lite? Eller bara en vanlig sketen borrmaskin som du sätter en pinne i som du sen fäster kolven i så att den roterar när du kör, sen är det ju bara att dränka en trasa i polermedel och snurra kolven på full patte i trasan... Lär ju inte ta många sekunder i en sån anordning för att få skiten blank.

aha, på så vis, åk till nån skrot o plocka 3 kolvar ur nån liknande motor, ser ju coolt ut om du har alla 8!:banana

Men var ska han då ha flarrorna?:va

Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Låter väl inte helt fel, du har i alla fall något att göra. För att inte tala om pengar:D

Precis.

Men har du ingen svarv eller nåt som kan skynda på processen lite? Eller bara en vanlig sketen borrmaskin som du sätter en pinne i som du sen fäster kolven i så att den roterar när du kör, sen är det ju bara att dränka en trasa i polermedel och snurra kolven på full patte i trasan... Lär ju inte ta många sekunder i en sån anordning för att få skiten blank.

Men var ska han då ha flarrorna?:va

Såg inte flaskorna...:huvet
klart som fan att han bara ska ha 4 kolv o resten flaskor, va ju döcollt ju!:yoparty

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Precis.

100, 240, 600, 1000, 1200 våtslip + autosol

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos...54094573_100000822681089_121626_7636217_n.jpg

Där är när två är klara. Blir inget superresultat men helt okej.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Såg inte flaskorna...:huvet
klart som fan att han bara ska ha 4 kolv o resten flaskor, va ju döcollt ju!:yoparty

Säger ju det!:yoparty

100, 240, 600, 1000, 1200 våtslip + autosol

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos...54094573_100000822681089_121626_7636217_n.jpg

Där är när två är klara. Blir inget superresultat men helt okej.

Ganska ingrodda ja, slippapper behövs... Men jag tror ändå att du skulle spara tid och få ett bättre resultat av roterande slutpolering. Vet själv hur drygt det är att polera för hand, och att fixa slutskedet (finaste sandpappret plus autosol-steget räcker nog) med rotationspolering skulle nog göra stor skillnad. Går fan så mycket fortare och blir bra mycket bättre.

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Ja då va de dags igen. Fast på en stol sen 4 timmar. 6 kvar.

Lider med dig :)

Det är helt sjukt vad det rört ihop sig! :hihi Kom överens med gamla bruden idag att det verkligen är helt finito.
Senare pratar jag med en chey som det varit lite på g med ett tag och undrar om en festival längre fram. Men nej hon får inte dricka innan hon blivit bättre.
Då började spindelsinnet leva om "vadårå?"
Det visar sig att hon blivit diagnostiserad som psykiskt sjuk och är farlig för sig själv och andra på fyllan :gnissla

och hennes ex ska jag fira midsommar med :rofl

Det är så sjukt alltihopa :D

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Lider med dig :)

Det är helt sjukt vad det rört ihop sig! :hihi Kom överens med gamla bruden idag att det verkligen är helt finito.
Senare pratar jag med en chey som det varit lite på g med ett tag och undrar om en festival längre fram. Men nej hon får inte dricka innan hon blivit bättre.
Då började spindelsinnet leva om "vadårå?"
Det visar sig att hon blivit diagnostiserad som psykiskt sjuk och är farlig för sig själv och andra på fyllan :gnissla

och hennes ex ska jag fira midsommar med :rofl

Det är så sjukt alltihopa :D
Det är väl en diagnos de flesta tjejer borde få?

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Värst vad du verkar vara uppåt? Något du vill dela med dig?

Lika pigg som vanligt vid den här tiden, o glad e jag alltid!:D

Du då, sur o trött??:rolleyes: ne inte då??:banana

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Näää, jag är rätt glad :) Sitter o mumsar nattmacka samt funderar över hur det manliga släktet är funtade :D

behövs väl ingen instruktionsbok för att förstå sig på oss, vi är enkla....:tummenupp

Ni däremot... papperspriserna är för höga för att ens tänka på att sätta ihop en instruktionsbok för kvinnor...:tungan

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping