SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
7 år av judo
Tufft, det har jag tävlat inom på svenska sidan för några år sen.
7 år av judo
hur gammal e du då ?
hahahaha
tål inte kritik
de sket sig helt o hållet
Du ska få ett hett tips. Ge inte kritik om du inte kan ta den tiofaldigt tillbaka...
Jäkla surt för dig!
Nu ska jag ladda om för min romantiska helg i tokholm!![]()
Kolla min profil
Skratta lagom du, ska nog få tyst på dig när vi sesOch ja, det är jag övertygad om att vi kommer att göra så kär i mig som du verkar vara
![]()
Tufft, det har jag tävlat inom på svenska sidan för några år sen.![]()
hittar ju inget om idn ålder bush!![]()
Coolt, hur långt kom du?Vi får ta en match om vi ses nån gång!
Jag tävlade aldrig särskilt seriöst, var rätt nöjd med att bara träna liksom. Var med på ett par poängjakter och några klubbmästerskap, men inte mer än så.
Jag tävlade aldrig särskilt seriöst, var rätt nöjd med att bara träna liksom. Var med på ett par poängjakter och några klubbmästerskap, men inte mer än så.
Vafan, min ålder har försvunnit?Det brukade stå mer där till vänster... Men ok, då är jag väl _____ år gammal då
Jag är 20![]()
poängjakt=judo bingolotto?
"B THAY 2 FUUU 4a"
fan bara 4 år äldre då ju![]()
Pängjakt är när du tävlar i poäng, dvs du får inte poäng per vunnen match eller "tar dig vidare" i något gridsystem utan du får poäng baserat på dina tekniker. Ippon-kast värt 10 poäng, wasa-ari ger 7 poäng, youko ger 5 och koka ger 3. Så matcherna pågår antingen en viss tid eller tills någon vinner på ett ippon (eller waza-ari-ippon), och sen adderar man poängen man samlat ihop genom olika tekniker till sin slutpoäng. Den som har flest poäng när hela tävlingen är slut vinner, dvs den som lyckats utföra flest korrekta kast och fasthållningar vinner
I en vanlig tävling ska du ju bara vinna över din motståndare (visserligen också på poäng) och sen går du vidare och den som står kvar som enda segrare i slutet har vunnit.
Vad hade du för bälte då?Då tror jag du kommit längre än mig nog, måste sluta pga hälsoproblem jag. Vart nån medalj iaf.
Edit: Var väl ett par-tre cupper i nacka jag var på. Och nått till, kommer fan inte ihåg.![]()
hade en flickvän som träna thai kwando, smärtsatm värre, men man lärde sig lite![]()
Ja, jag fick också lägga av när min axel kukade ur...Har inte tränat aktivt sen dess, men funderar på att försöka komma igång så smått... Eller ja, testa och se om det funkar kan man ju alltid göra. Man kan ju kanske vara med i någon "försiktig" grupp eller så där man inte riskerar att skada armen ytterligare.
Ok, tufftJag var aldrig utanför stan, alla andra klubbar bara kom till oss och tiggde stryk
Isåfall var det nog du som var flickvännen i förhållandet![]()
edit:
Hon körde den, handen på rumpan=ett brytit finger
Ne men fy för satan, kommer ihåg UV träningarna, springa med lagkamraten på ryggen flera varv runt planen och sen träna kroppsvikt resten av träningen,
när vi tränade taktik var de fan rena jävla semestern gemfört med land
hahahahahah bushido, slår vad om din fruga vet hur man sätter dig på plats !![]()
Vi körde en liknande variant, där man parade ihop sig två och två och sen skulle köra en massa övningar bärandes varandra fram och tillbaka över mattan. Det var grodhopp och sprinterlöpning och krypa på alla fyra och armhävningar och strålhopp och fan vet alltTrött blev man dock
![]()
ja fyfan,
land träningspass:
Springa hälsobana (5 km drygt)
kroppsvikts övningar, allt från armhävningar till situps och rygglyft, inklusive stå på händerna tills man får ont i huvudet (han tycker de e så jävla viktigt vi kan simma neråt en längre period opåverkad)
Sen var de dags för 2 och 2 träningarna där vi blanda annat träna benen med att springa runt planen,
sen diverse träningar med att springa med 20 kilos vikter i händerna och ha dom ovanför huvudena
Och sen tror jag vi fick en lite längre paus att återhämta oss
sen var de typ lite mer träningar sen springa 1 km för o varva ner sen var de fotboll
och den vara i 2,5 h
Vatten:
10 min uppvärmning på gummimattan
5 minuter med att placera ut korgarna (målen)
Sen gjorde vi otroligt många längder (utan simfötter)
sen ännu fler med simfötter,
Sen hoppade vi i från andra sidan poolen, dök ner till mitten, upp igen, sen över till andra sidan flera antal gånger!
Sen dela vi upp oss i 4 grupper,
simma ner till botten och vänta ca 1 minut på lagkaptenes signal att simma till halva längden av bassängen sen diagonalt upp igen mot kanten flera gånger!
Sen tränade vi taktik och passningar och sedan spela vi i en halvtimme,
Dagen avslutades med vattenpolo för dom som ville alla andra duscha,
efter spelat vattenpolo 3 h annars 2,5 h där också
Fyfan, allt det där får mig att minnas judon på nytt...
Vår tränar var av meningen "alla kan, och kan inte alla får alla göra om!", vilket innebar att när vi körde det där passet med en kompis på ryggen och en satans massa övningar i detta utförande så fick alla köra samma grej om och om igen tills tränaren var nöjd med allas utförande av övningen. Det var bara det att den fanns en knubbig liten kille som alltid "fuskade" när vi körde grodhopp över mattan med kompis på ryggen, för han orkade helt enkelt inte hela längden med bara ordentliga hopp (90 grader på knäna och sådär alltså). Så läraren brukade kunna hassla oss i över en timme och bara låta oss hoppa fram och tillbaka över mattan med kompis på ryggen för att den här killen inte kunde ordentligt ens första gångenSen blev ju folk trötta och började fuska de med, och sen kom vi aldrig därifrån
En gång gick en hel träning åt till just den jävla övningen, och ett träningspass var tre timmar
![]()
![]()
HAHAHA!
Vår tränaren har mottot,
"Hänger en person inte med är de erat fel för ni inte hjälpte han/visade hur man gjorde"
jävla surgubbe va de![]()
Ja, det är väl ganska likt då då
Fast vår var aldrig sur, han var sjyst och sådär. Bara jävligt strikt![]()
Ja, det är väl ganska likt då då
Fast vår var aldrig sur, han var sjyst och sådär. Bara jävligt strikt![]()
hahahaha!
Imorgon ska man grilla med några tjejer o killar, samt donera blod på vårdcentralen,
önska mig lycka till ?![]()
Vår var bara sadist.
Kondisträning med 1 timme stadig sprint (inte jogga då, det är för mesar), med "paus" var 10:e minut för att göra 25 armhävningar med klapp alt 50 situps var ju lite tröttsamt det med.![]()
önska mig lycka till ?![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy