Tråden för de nattaktiva!

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00

lite etanol, perfekt uträknat blås, och perfekt portat cylinder med en tuff kolv så lär man kunna köra några rundar mellan nerplockningar, och med lite krut i den

Lycka till, det kommer du att behöva.

jag vet :hihi

kommer svära som fan hela tiden, kommer kosta mig en förmögenhet, och tiden kommer gå åt något frukansvärt!

föresten vad tror du om en rd 350 motor som är nyrenoverad fast saknar vev med lager, 5000 kr vill han ha för den, men ingen har köpt den på 2 år så udnrar hur skicket på den efter stått på hyllan

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
jag vet :hihi

kommer svära som fan hela tiden, kommer kosta mig en förmögenhet, och tiden kommer gå åt något frukansvärt!

föresten vad tror du om en rd 350 motor som är nyrenoverad fast saknar vev med lager, 5000 kr vill han ha för den, men ingen har köpt den på 2 år så udnrar hur skicket på den efter stått på hyllan

Inte lätt att få det att lira med liten 2t, har hållt på en del med turbokonverterade bilar (BMW) så jag vet att det inte är helt lätt även med grejjer som är betydligt mer lämpade för ändamålet... :)

5k låter jävligt mycket för en icke komplett motor som man itne ens kan provköra innan man köper då den inte sitter i en hojj. Man får ju körbara rd350:eek:r för dom pengarna. (knappt, men ändå) :/

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Inte lätt att få det att lira med liten 2t, har hållt på en del med turbokonverterade bilar (BMW) så jag vet att det inte är helt lätt även med grejjer som är betydligt mer lämpade för ändamålet... :)

5k låter jävligt mycket för en icke komplett motor som man itne ens kan provköra innan man köper då den inte sitter i en hojj. Man får ju körbara rd350:eek:r för dom pengarna. (knappt, men ändå) :/

jo, men har farsans 25 års mekaniker erfarenhet till hjälp i varje fall,
plus brorsan också

asså, en dålig investering i livet för o pröva något nytt, hur kan man motstå?

visserligen kan man använda pengarna till annat men vart e de roliga i att göra något själv!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Mito 350 projekt hade nog vart en bättre väg att gå tycker jag.

Är som sagt relativt vanligt, framförallt då i storbrittanien, så finns mycket projekttrådar osv på nätt om man orkar söka. Blir antagligen lättare att få att lira, plus att du alldeles säkert kommer att bli med en bättre hojj i slutändan.

Eftersom miton i mycket är ett bastantare chassie med bättre bromsar/fjädring osv än RD:n motorn kommer ur finns det inga egentliga problem att palla kraften. Mycket mer körbart än med turbon blir det antagligen också. Och med lite traditionellt sugtrim alldeles säkert snabbare, om än lite tyngre.

Besiktning lär det inte vara tal om oberoende vilket man gör gissar jag på. Men 350:in måste resultera i den bästa hojjen, om än kanske inte fullt så hög impa-på-moppefuckon faktor.

Mina 2 cent.... :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
jo, men har farsans 25 års mekaniker erfarenhet till hjälp i varje fall,
plus brorsan också

Har man inte gjort en sådan förut blir det krångel, oberoende hur mycket märkesservice man utfört, känner en par-tre som bygger turbokonverterade bilar att köra raktfram räjs med, och det är rätt så mycket kreativa lösningar som går åt till att få allting att lira. Ägde en e30 turbo förut, men byggde den inte själv. Redan underhållet var väl skall vi säga krävande? :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy