Tråden för de nattaktiva!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Berätta hur det är att bo på Åland, vettja.
Eller det kanske du gjorde precis? :va

Jao, i princip gjorde jag väl det. :D

Näh men det är rätt ok, fint ställe helt klart.

Nackdelen är väl att det är jävligt dyrt, isolerat, inte helt mycket att göra, och så, att alla känner alla kan väl va både för- och nack-del.

Trött att få nobben utav samma brudar varje kväll?

Risken finns väl att han blir nobbad där också?
Om så är fallet så är det verkligen illa för grabben:D

:7peta

Jag tycker du är lite otrevlig nu! :D

Last edited:

Merovingian

Guest
Jao, i princip gjorde jag väl det. :D

Näh men det är rätt ok, fint ställe helt klart.

Nackdelen är väl att det är jävligt dyrt, isolerat, inte helt mycket att göra, och så, att alla känner alla kan väl va både för- och nack-del.

Fördelar:
-Fint

Nackdelar:
-Allt annat
-Kanske något mer

Summering: Bättre än Danmark jallafall.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Fördelar:
-Fint

Nackdelar:
-Allt annat
-Kanske något mer

Nja det är ju jevligt tryggt också, man behöver inte oroa sig över att hojjen skulle bli stulen om man parkerar den ute t.ex., man behöver egentligen inte låsa dörren till natten, man kan lalla runt bäst man vill utan att oroa sig för rån/våldtäkterv (den senare klarar jag mig nog undan ädå) osv. Grova brott/våld är i princip obefintligt, var bankrån för några år den, jävla 08:eek:r som hittat över viken. :D Och det är väl positivt.

Sen när man är motorintresserad är det väl rätt bra att hojj/bilförsäkringar är väldigt billiga, och att besiktningen tillåter rätt mycket. Hojjar räknas som hobbyfordon = ingen besiktning, "gör vad du vill" ungefär. :)

Merovingian

Guest
Nja det är ju jevligt tryggt också, man behöver inte oroa sig över att hojjen skulle bli stulen om man parkerar den ute t.ex., man behöver egentligen inte låsa dörren till natten, man kan lalla runt bäst man vill utan att oroa sig för rån/våldtäkterv

Intressanta argument. Min hoj står på gatan och jag oroar mig inte det minsta över att den ska bli snodd. Dels för att den knappast blir mindre snodd för att jag oroar mig, och dels för att jag har försäkring.
Låsa dörren har jag aldrig upplevt som särskilt ansträngande.
Att bli rånad och våldtagen är inget jag upplevt än, men den som väntar på något gott. :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Intressanta argument. Min hoj står på gatan och jag oroar mig inte det minsta över att den ska bli snodd. Dels för att den knappast blir mindre snodd för att jag oroar mig, och dels för att jag har försäkring.
Låsa dörren har jag aldrig upplevt som särskilt ansträngande.
Att bli rånad och våldtagen är inget jag upplevt än, men den som väntar på något gott. :)

Näh så är det, du har helt rätt. Dock så har man ju hört mycket om folk som haft problem med stulna hojjar osv, knappast skojj vare sig man är försäkrad eller inte, och här har man itned några sånna problem.

Men ja, lite mer fat hade det kunnat vara! :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sen när man är motorintresserad är det väl rätt bra att hojj/bilförsäkringar är väldigt billiga, och att besiktningen tillåter rätt mycket. Hojjar räknas som hobbyfordon = ingen besiktning, "gör vad du vill" ungefär. :)

Det är det ju å andra sidan kanske inte så mycket lönt med när öfan är tyyp skitliten och bara har en väg...:gnissla Visst, du kan försäkra vafan som helst hur billigt som helst. Men du har ingen direkt nytta av det...:D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Det är det ju å andra sidan kanske inte så mycket lönt med när öfan är tyyp skitliten och bara har en väg...:gnissla Visst, du kan försäkra vafan som helst hur billigt som helst. Men du har ingen direkt nytta av det...:D

:7peta

Sen kan man ju gasa världen runt på den försäkringen/registreringen. ;)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hemma efter en film kväll med polare...

Det är faen dyng blött ute. Åkte hoj och inga kåpor som skyddar en precis ifrån däck stänk...

Så nu sitter jag här och torkar och letar efter godis :rolleyes:

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...