Tråden för de nattaktiva!

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Du var ju störtrolig (not) med "virus" kommentaren...

Det var aldrig en tanke att det skulle vara roligt.
Det är ju tyvärr dagens sanning.
Så fort man kommer in till vårdcentralen så skyller dom alltid på att det är ett virus man har fått. Sedan penicillin utskrivet.

Dom kan ju knappast skylla dina åkommor på virus, då du varit med i en olycka.

Så jag förstår inte riktigt vart du fick intrycket om att det skulle vara ett roligt inlägg som jag gjorde...

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Det var aldrig en tanke att det skulle vara roligt.
Det är ju tyvärr dagens sanning.
Så fort man kommer in till vårdcentralen så skyller dom alltid på att det är ett virus man har fått. Sedan penicillin utskrivet.

Dom kan ju knappast skylla dina åkommor på virus, då du varit med i en olycka.

Så jag förstår inte riktigt vart du fick intrycket om att det skulle vara ett roligt inlägg som jag gjorde...

Virus behandlas inte med penicillin... (Men jag vet vad du menar) Det var ditt "virus:D" som tydligen feltolkades... :brinnerup

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Virus behandlas inte med penicillin... (Men jag vet vad du menar) Det var ditt "virus:D" som tydligen feltolkades... :brinnerup

Citat:
"Virus…

Virus är små mikroorganismer som förökar sig inne i våra celler. De har ingen egen cellvägg eller ämnesomsättning, därför hjälper inte antibiotika mot virus. För att ta död på viruset så skulle vi behöva döda våra egna celler och det blir vi inte friskare av.

Vissa typer av virus går det att vaccinera sig mot. Det finns även läkemedel som kan förhindra ett fåtal virus från att sätta sig fast och tränga in i våra celler."

Du har givetvis rätt. Men du fattar vad jag menar i alla fall. Dom skyller till 99% på virus, istället för att ta reda på vad det verkligen är.

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Citat:
"Virus…

Virus är små mikroorganismer som förökar sig inne i våra celler. De har ingen egen cellvägg eller ämnesomsättning, därför hjälper inte antibiotika mot virus. För att ta död på viruset så skulle vi behöva döda våra egna celler och det blir vi inte friskare av.

Vissa typer av virus går det att vaccinera sig mot. Det finns även läkemedel som kan förhindra ett fåtal virus från att sätta sig fast och tränga in i våra celler."

Du har givetvis rätt. Men du fattar vad jag menar i alla fall. Dom skyller till 99% på virus, istället för att ta reda på vad det verkligen är.

Jo, jag vet, men det är lite känsligt ämne för mig (fått kämpa och slå mig fram i 20 års tid bland läkare som just har skyllt på virus) Så därför överreagerar jag när man får en sån kommentar... Inte alltid som tålamodet räcker för att gå på en "skämtsam linje"

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mitt jobb igår gick sådär... Bilfan gick sönder, vänster frambroms tackade för sig:huvet

Och jag ska egentligen jobba inatt... Får ringa och ursäkta mig så mycket för tredje gången på inte alls lång tid...:huvet Hoppas fan att jag får sparken, är trött på den här skiten...

Någon som kör med biltemabelägg på sin bil? Funkar?

Vafan?! Vem sa att honda var pålitliga?! :hihi

Börjar vara mycket nu tycker jag....

Var glad att du har en bil som det finns delar till hos biltema. Framskivorna sjunger på sista versen på mercan också.
Skivor 870:-/st
Belägg 600:-/sats

och det är budgetalternativet :gnissla

Vaffan, det är ju vad dom kostar på Biltema till min Baader meinhoff wagen. :D

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vafan?! Vem sa att honda var pålitliga?! :hihi

Börjar vara mycket nu tycker jag....

Typ...:hihi

Jag har fan bara haft problem med mina hondor tycker jag...:va

Mina två 125:eek:r (CB125T och CM125T) fick något motorkrångel och började hosta hacka och gå riktigt jävla kass båda två, min brorsas NSR125:a som han lånat ut till mig fick vattenpumpskrångel på motorvägen och överhettade så jävligt att den satte sig helt i motorn, och nu min civic (kylarläckaget, kylarfläkten som inte funkade, punka, bromsen som gav upp osv)... Det är Hondas förbannelse över mig I tells ya!:gnissla

Vaffan, det är ju vad dom kostar på Biltema till min Baader meinhoff wagen. :D

Var glad att du inte kör jänkare, biltema hade inte ens några skivor till min van och på mekonomen kostade de 2500 kr stycket...:dummer

Last edited:

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Skadad man är.
Kan inte slita mig ifrån åbäcket som jag köpte igår. :).
Måste ut och ta mått på batteriet på klipparen, samt kolla om det sitter uttag för vattenslang på aggregatet som det gör på dom nyare modellerna.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Inte alltid som tålamodet räcker för att gå på en "skämtsam linje"

Har en hund som vi fick test svar på och han var Hög allergisk. Gick till flertalet veterinärer och vi fick olika svar... Sen fick han kortison(stavning?) och sen fick han vänta för blodprover. Vi provade också en diét och då fick han BARA äta sin hundmat nått allergen blabla... Sen blev hunden så morsan ringde och frågade om det gjorde något om han fick ta ett ben (tuggben). Och de svarade ja det gör inget. Sen efter 3 dar ringde vi igen eller de ringde vet ej, och sa att han var allergisk mot ben :/ VFAN!?!?

Men men... Han är hög allergisk. Allergisk mot typ allt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har en hund som vi fick test svar på och han var Hög allergisk. Gick till flertalet veterinärer och vi fick olika svar... Sen fick han kortison(stavning?) och sen fick han vänta för blodprover. Vi provade också en diét och då fick han BARA äta sin hundmat nått allergen blabla... Sen blev hunden så morsan ringde och frågade om det gjorde något om han fick ta ett ben (tuggben). Och de svarade ja det gör inget. Sen efter 3 dar ringde vi igen eller de ringde vet ej, och sa att han var allergisk mot ben :/ VFAN!?!?

Men men... Han är hög allergisk. Allergisk mot typ allt.

Två frågor:

Vad hade det med manglans tålamod att göra?:va

Vad blev hunden så morsan ringde?:va

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...