Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Angående lufttryck kotten, ett slappt bakdäck blir ju instabilt i sig själv så jag kan inte tänka mig att det skulle hjälpa... Möjligtvis vid stripp- och raktframkörning eftersom du får ner en marginellt större yta, men njä...

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Är du ok förresten kotten?

Troligen, om det är tröstmat till hojen din:D

Säg inget då, kör bara vidare?

Ja då jag är okey...

Det är så att jag kör utan körkort :/. MEN JAG KAN KÖRA!!! Krascha gör ju alla någon gång. Men jag får hjärnsläpp på teorin.

Notera också att jag åker bara genom byn och sen ut i skogen!!!

Men det blev först en liten glidning i rundallen som jag svårt kommer glömma :). Det bästa är att jag lär mig av misstagen också :tummenupp.

Fick ett mess i skogen att det skulle grillas så det blev lite tröst mat :) Gött med kött och goa runda potatis bollar av nått slag. :rolleyes:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Jag har inte hört talas om att man ska sänka lufttrycket i däcket vid vått väglag, utan RÄTT tryck är de som gäller vad jag vet. annars sliter du ju däcket på fel ställen, och lågt tryck skulle väll resultera i "sladdrigare" bakdel.

kör man med mindre luft får man en större anläggningsyta och de är ju knappast bättre när man kör på vått väglag

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan va hungrig ja blev nu då! haha
Får göra mig en nattmacka tror jag, och nu snart börjar The Shining på kanal 5!!! natten räddad. :tummenupp

Lökringar är skiten, fick craving plötsliugt och hittade detta recept och kvällen vart som räddad:yoparty

Edit: Fan vad bra det här receptet var:kär Har testat göra lökringar tidigare men aldrig riktigt lyckats, smeten trillar av och de få som blir hyfsade blir hårda, torra och tråkiga... Men här klibbar smeten fast vid löken oirdentligt och sväller sedan upp och blir lätt, krispig och luftig! Asgott!:D

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Får göra mig en nattmacka tror jag, och nu snart börjar The Shining på kanal 5!!! natten räddad. :tummenupp

Vad är det för program? Slog på 5:an för att titta på det :)

halloj i stugan, blev ett mellanstopp mellan krök och sova,

läget allA?

Här är det slappigt... Vilar benet efter den lilla rondell olyckan :).

Haha ni skulle sätt minerna på fölket på pizzerian alla ställde sig upp och tittade när jag ramlat :näsblod

Men ingen som kom fram springandes till mig och frågade hur jag mådde :(.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jaja, hej fjunis:D

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
tjena busken!

nu ska jag sova, upp om 4 timmar, bakfull imrogn nejtack

Slapp hög! Sova kan man göra på jobbet på en stol...

Gjorde en som jobbar (han tar snart pansion) på kommunen här i Boxholm.
Det var en som skulle in i något garage el liknande och där sitter han och sover på en stol på arbets tid :). RIKTIGT kommun arbete :).

Om ni ska jobba inom kommun så kom till Boxholm! Det är slapp däh! :D

Är man sommar praktikant får man gå hem om det regnar också :banana

Ööh !! Vad handlar skiten på kanal 5 om? Fattar inte ett dugg :confused::va

Ska ta mig en natta macka... Ska se om jag hittar något som man kan lägga på som liknar en köpe macka :)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
The shining är en film;)

"Only work and no fun makes jack a dull boy", ring any bells?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
valde de själv, får skylla mig själv

får dock fan be om mindre timmar snart, kommer bli hemskickad imorgon känns de som

Nu var det dock inte första hand dig jag syftade på, kottson undrade var det var som gick på femman:D

Men jo, det st'ämmer väl ganska bra på dig med:D

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
valde de själv, får skylla mig själv

får dock fan be om mindre timmar snart, kommer bli hemskickad imorgon känns de som

Gå å lägg dig fjunis bossan!

Gött att vara hyfsad utvilad.

Hängde med farsan till Örebro härromdagen och det blev väldigt tröttsamt på kvällen på vägen hem. Tur att man hade en Pocket PC att sätta på vindrutan och pilla med :banana

Klockorna står stilla :/ Tur att man har burken i knäet också så man har något att göra medans man inte förstår något av filmen :Bugar

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
aha.. :va

ah juste glömde bort de citatet. eller va de heter

Precis.
Själv pallade jag inte quota kottenordentligt eftersom jag jäktar fram och tillbaka mellan datorn och mina lökringar:D Snart klart, sen ska det svullas!:yoparty

G'natt fjunis!

Klockorna står stilla :/ Tur att man har burken i knäet också så man har något att göra medans man inte förstår något av filmen :Bugar

Obildade fjunis, dagens ungdom:mad:

Jaja, kolla filmen du, den är bra!:)

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Obildade fjunis, dagens ungdom:mad:

Jaja, kolla filmen du, den är bra!:)

Jupp Obildad kan man säga... Har gått i Sveriges värsta grundskola Stenbockskolan.

Stått en jäkla massa dåliga saker om den skolan. Nu väntas ett nytt år på IV i Tranås då jag behöver en ny start och komma härifrån.

Nya rektorn är knepig... Först sa han "Detta ska bli Sveriges bästa skola" sen efter några månader stog det nytt i tidningen "Detta ska bli Östergötlands bästa skola".

Låter det som att han har tappat tron att det ska bli Sveriges bästa eller?

Och dagens ungdom håller på att bli ännu värre!
Nu ska de få bärbara datorer i GRUNDSKOLA!!! Och betyg ska börja sättas vid årkurs 1. Sen är det högre krav på att bli godkänd till gymnasium. Förr var det 3 ämnen som man BEHÖVDE för att få bli godkänd nu blir det 6. Och folk kommer knappt klara av det. Många har redan problem att komma in på gymnasium. Jag är en av dem.

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...