Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jupp Obildad kan man säga... Har gått i Sveriges värsta grundskola Stenbockskolan.

Stått en jäkla massa dåliga saker om den skolan. Nu väntas ett nytt år på IV i Tranås då jag behöver en ny start och komma härifrån.

Nya rektorn är knepig... Först sa han "Detta ska bli Sveriges bästa skola" sen efter några månader stog det nytt i tidningen "Detta ska bli Östergötlands bästa skola".

Låter det som att han har tappat tron att det ska bli Sveriges bästa eller?

Och dagens ungdom håller på att bli ännu värre!
Nu ska de få bärbara datorer i GRUNDSKOLA!!! Och betyg ska börja sättas vid årkurs 1. Sen är det högre krav på att bli godkänd till gymnasium. Förr var det 3 ämnen som man BEHÖVDE för att få bli godkänd nu blir det 6. Och folk kommer knappt klara av det. Många har redan problem att komma in på gymnasium. Jag är en av dem.

Heh, låter ju lite märkligt ja...

Fast jag tycker nog att de här nya betygskraven och sådär kan föra något gott med sig. Jag tror att många inte inser att det är allvar förrän det är för sent, så att föra in allvaret tidigare kan nog avhjälpa det problemet. Och angående de tre vs sex "måste-ämnena" så kan det nog också vara ganska vettigt tror jag. Jag menar, med bara tre ämnen så tänker folk att de kan glida genom skolan utan att göra något eftersom det krävs så lite för att vara godkänd, och sen kommer de inte in på någon fortsatt skola för att de latat sig och har för dåliga grundkunskaper. Återigen, höjer man allvaret kanske folk vaknar till...

Sen att visa har genuint svårt att fixa skolan har jag såklart förståelse för. Inte alla har läshuvud, en del har till och med lässvårigheter. De människorna behöver snarare hjälp, inte skärpta krav.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Så har man slutat jobba, duschat, ätit en bit, taget sig en riktig rackare, kollat runt på de sajter man brukar kolla.

Sen hamnar man här, finns här någon vaken?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Heh, låter ju lite märkligt ja...

Håller med dig till fullo.

Så har man slutat jobba, duschat, ätit en bit, taget sig en riktig rackare, kollat runt på de sajter man brukar kolla.

Sen hamnar man här, finns här någon vaken?

Ja då... Här finns det fölk vakna :)

Oj vad klockan springer iväg. Tyckte klockan nyss var 00:00

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Så bra, fick skumma lite bakåt för att ha en aning om vad det snackas om, orkade inte läsa så mycket.

Har du skadad dig?

Njaaaee... Svullen knäskål och ytter knogarna på handleden pytte lite uppskrapade bara... inget allvarligt. Bakdäcket släppte idag i en rondell. Inga märken på kläder som jag tyckte var underligt. Dock gled väll ganska bra på vattnet.
Kände inte att bak däcket släppte vips så gled jag på armbågarna :)

Nu när man tänker efter hand så känns det konstigt att jag gled med magen nedåt. Kommer inte ihåg själva "crashen" och "nedlägget" på något sätt. Kommer bara ihåg att jag gled på armbågarna och sen hoppade upp och stängde av på nyckeln och upp med cykeln på cykel/gång banan hyfsat fort.

Vet ej varför men jag skrev om den lille glid olyckan i Olyckstråden :)

Såhär skrevs det:

"Olycka i rondell (30-07-10) i Boxholm då bakdäck släppt pga vattenplaning en man (jag) drog upp motorcykeln på gångbana och tittade efter skador på sig själv och fann inga skrapmärken. Dock svullnad i vänster knä och jätte små skrap sår vid knogarna vid handleden. Mannen åkte hem och återställde motorcykeln och far sedan ut till skogen för en tur. :rolleyes:"

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Så var man hemma igen... Jag hatar mitt jobb:huvet

G'natt.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Kottsson;4872148 "Olycka i rondell (30-07-10) i Boxholm då bakdäck släppt pga vattenplaning en [B skrev:
man (jag)[/B] drog upp motorcykeln på gångbana och tittade efter skador på sig själv och fann inga skrapmärken. Dock svullnad i vänster knä och jätte små skrap sår vid knogarna vid handleden. Mannen åkte hem och återställde motorcykeln och far sedan ut till skogen för en tur. :rolleyes:"

...??? Man? Nu får du väl hejda dig va? :D
Yngling eller snorvalp skulle tidningarna skriva :D.

Sorry. Bryter mot öppettiderna. Ska aldrig göras om igen:gnissla

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
tjuvstart!

jobba halv 5 på morgonen bakfull är de mest olidliga jag har gjort!

Lika bra att ta bort den här tråden. Ni tjuvstartar ju lite hur ni vill. :D

Bakfull? Är du inte en liten fjunis på en si så där 14-16år? Akta så inte soc i Eslöv kommer och sätter dig på straffarbete:p

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Lika bra att ta bort den här tråden. Ni tjuvstartar ju lite hur ni vill. :D

Bakfull? Är du inte en liten fjunis på en si så där 14-16år? Akta så inte soc i Eslöv kommer och sätter dig på straffarbete:p

att jobba bakfull var straffarbete nog!

e förfan 16 bast :hihi

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Vad har hänt med din Plast räcer då?

Idag fick man prova på cross bana då :rolleyes:.

Skumt var det i nedförsbackar och hopp då man ej är van eller har någon kraft i luftkylda doris :tummenupp

Roligt med stora jädrans vatten pölar som var ganska ljupa på vissa ställen:brinnerup

Andreas vart är din piller morsa? Längesen man såg Manglan :va

Last edited:

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Ska imorn hämta min kusin från Emmabodafestivalen, Ingenstans på hemsidan (http://www.emmabodafestivalen.se/) står det var i Emmaboda denna festival är belägen, förutom att det är 20 minuters gångtid från stationen. Bra där!

Edit: Eller okej då, det står, men kanske inte så tydligt att vi lågpresterande begriper. Är inte en länkad karta är ett ganska vedertaget sätt att visa var man håller hus?

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Asså... Vart har alla tagit vägen? Här börjar de tjuvstarta upp tråden varje kväll sen går de och lägger sig eller?

Själv ska jag ta å stänga av burken för att se på filmen som är på kanal 3.

Tittar till lite i reklamerna.

Hujj på er så länge!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping