Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jupp Obildad kan man säga... Har gått i Sveriges värsta grundskola Stenbockskolan.
Stått en jäkla massa dåliga saker om den skolan. Nu väntas ett nytt år på IV i Tranås då jag behöver en ny start och komma härifrån.
Nya rektorn är knepig... Först sa han "Detta ska bli Sveriges bästa skola" sen efter några månader stog det nytt i tidningen "Detta ska bli Östergötlands bästa skola".
Låter det som att han har tappat tron att det ska bli Sveriges bästa eller?
Och dagens ungdom håller på att bli ännu värre!
Nu ska de få bärbara datorer i GRUNDSKOLA!!! Och betyg ska börja sättas vid årkurs 1. Sen är det högre krav på att bli godkänd till gymnasium. Förr var det 3 ämnen som man BEHÖVDE för att få bli godkänd nu blir det 6. Och folk kommer knappt klara av det. Många har redan problem att komma in på gymnasium. Jag är en av dem.
Heh, låter ju lite märkligt ja...
Fast jag tycker nog att de här nya betygskraven och sådär kan föra något gott med sig. Jag tror att många inte inser att det är allvar förrän det är för sent, så att föra in allvaret tidigare kan nog avhjälpa det problemet. Och angående de tre vs sex "måste-ämnena" så kan det nog också vara ganska vettigt tror jag. Jag menar, med bara tre ämnen så tänker folk att de kan glida genom skolan utan att göra något eftersom det krävs så lite för att vara godkänd, och sen kommer de inte in på någon fortsatt skola för att de latat sig och har för dåliga grundkunskaper. Återigen, höjer man allvaret kanske folk vaknar till...
Sen att visa har genuint svårt att fixa skolan har jag såklart förståelse för. Inte alla har läshuvud, en del har till och med lässvårigheter. De människorna behöver snarare hjälp, inte skärpta krav.