Tråden för de nattaktiva!

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
:finger:FU:kulspruta Här har du dem?

:smasha(kotten)
:3freak(Bushido)

2 minuter senare
:fatta!
(Bushido)-(kotten)

(Kotten)
:näsblod:gråta

Sådär nu fick jag en serie i smileysar :D

Yaaay jag har första avsnittet av Säsong 15 av Top Gear snart andra också :D:tungan

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Men hur går det när du torkar dig ? :va

Nää natt natt på er! Hörde brevbärarn släppa postlådan här ute så då är det natt natt :)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Aah din lille piller häxa :( Jag ville ju öppna upp ikväll också :mad:

Aja... :rolleyes: Vart har du varit under alla dessa timmar?

PS! Andreas har åkt på Summer Camp

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Läget i natten folks, görs för skoj???:)

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Aah din lille piller häxa :( Jag ville ju öppna upp ikväll också :mad:

Aja... :rolleyes: Vart har du varit under alla dessa timmar?

PS! Andreas har åkt på Summer Camp

Tji fick du! :tungan

Jag har varit i "De djupaste skogarna där ingen hör dig skrika" Mao så har jag varit hos killen (Norrort, Sthlm) :D

Läget i natten folks, görs för skoj???:)

Läget är "så trött så att man snart spyr" och det görs inget skoj. Saknar plutten :(

Hittar du på? Trivs ni bra i huset?

Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Läget är "så trött så att man snart spyr" och det görs inget skoj. Saknar plutten :(

Hittar du på? Trivs ni bra i huset?

Ja vi stortrivs, håller på att fixa iordning för fullt, just nu är det renovering av garage som gåller, det kommer bli toppskick när jag e klar!! :tummenupp

Skaffat en plutt??? vad har jag nu missat??:va:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Har saknat dig med gamlo:krama ;)

Haft det bra där uppe i norrland?:D

Jaså. Är han hoj åkare föresten?

Jag vill veta vart man kan få jobb som tidningsbärare... Gör ju endå inget nattetid så kan ju lika gärna springa i trapper och dela ut tidning.

Nån som vet vart man kan skaffa de jobbe?

Du vill INTE bli tidningsbärare. Seriöst, jobbet suger getpung. Jag är tidningsbärare (ska jobba om en timme), och både jobbvillkor och lön suger as. Seriöst, 110 kr i timmen plus ob (som på vardagar är sju kr i timmen) är fan inte mycket för det jobb du utför. Plus att du bara får betalt för ett visst antal timmar, inte mellan den tid du loggar in och ut. Dvs om rundan är "beräknad" att ta tre timmar (beräkningen görs genom att det snabbaste budet på linjen kör rundan på tid, och sen fastställs hans tid till den som rundan "ska" ta) så får du bara betalt för dessa tre timmar, men ofta tar rundan längre tid än så. På min runda får jag betalt för 2 timmar och 55 min, men jag jobbar i snitt 30-45 mer varje natt. Tid som inte är betald, men som måste jobbas eftersom man är skyldig att slutföra rundan.

Du måste för övrigt köra med egen bil, om du kör bildistrikt. En egen bil som du är skyldig att hålla i skick och ha tillgång till i jobbet varje natt. Går bilen sönder är det ditt ansvar att få den fixad till nästa kväll, och du får även stå för reparationerna själv. Den ersättning du får för att köra egen bil täcker knappt ens vad bensinen kostar, än mindre eventuella reparationer och service.

Så nej, låt bli.

Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Ja vi stortrivs, håller på att fixa iordning för fullt, just nu är det renovering av garage som gåller, det kommer bli toppskick när jag e klar!! :tummenupp

Skaffat en plutt??? vad har jag nu missat??:va:)

Haha, du har inte missat så mycket, jag har bara fallit pladask för en kille som är helt enkelt underbar :)

Jaså. Är han hoj åkare föresten?

Han har inget kort, men kör cross (räknas det?) då o då + att han är en jävel på att köra fordon på 4 hjul :D

Har saknat dig med gamlo:krama ;)

Haft det bra där uppe i norrland?:D

Saknat dig med plutto :krama :tungan ;)

Jag har haft det underbart i "Norrland"!

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Haha... :) Kör ju själv utan kort :rolleyes:.

Jo jag tänkte på samma sak Bushido. Stog helgjobb och 150kr typ. Det är fan inte värt mödan att lyfta arslet från soffan äns.

Imorrn blir det nog cross banan med polare på fiddy. Han visade mig cross banan här i Boxholm å jag är inte van att köra på bana det kan man ju säga. Får väll åka till :nurse när man kört ett tag där.

Synd att man inte får köra där när det inte är öppet :(. Man river ju endå inte upp något grus med en 125:a 4-takt liksom, Och man åker ju inte själv heller för den delen så hjälp kan ju ringas efter om det är så.

Men tur som det är så går det slingra förbi grinden och köra :D

Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Haha... :) Kör ju själv utan kort :rolleyes:.

Jo jag tänkte på samma sak Bushido. Stog helgjobb och 150kr typ. Det är fan inte värt mödan att lyfta arslet från soffan äns.

Imorrn blir det nog cross banan med polare på fiddy. Han visade mig cross banan här i Boxholm å jag är inte van att köra på bana det kan man ju säga. Får väll åka till :nurse när man kört ett tag där.

Synd att man inte får köra där när det inte är öppet :(. Man river ju endå inte upp något grus med en 125:a 4-takt liksom, Och man åker ju inte själv heller för den delen så hjälp kan ju ringas efter om det är så.

Men tur som det är så går det slingra förbi grinden och köra :D

Det finns säkert en jättebra anledning till varför man inte för köra där när det inte är öppet... :va

Edit: Ska drömma sött nu och vända dygnet till sina rätta timmar. Ska börja ladda upp inför SM på lördag :)

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det finns säkert en jättebra anledning till varför man inte för köra där när det inte är öppet... :va

Edit: Ska drömma sött nu och vända dygnet till sina rätta timmar. Ska börja ladda upp inför SM på lördag :)

Rätta timmarna är ju nu. Tycker jag ialla fall :) Gillar tysta natten :)

Aja... Natt natt på dig. Glöm inte pillrena. Tråkigt att höra att du får gå på piller hela tiden :( kan inte vara roligt.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu börjar vi tycker jag, jag är uttråkad och trött som fan... De senaste dagarna har inte varit roliga rent sömnmässigt...:(

Sov skitdåligt förra "natten" (jag sover ju på dagen så), typ max tre timmar sömn eller så. och så nu idag så var jag tvungen att hålla mig vaken sex timmar längre än normalt eftersom sadistsvinen på arbetsförmedlingen tyckte att det var en skitbra idé att kalla dit en nattarbetare på obligatoriskt möte mitt på dagen:huvet Så när man äntligen kommer hem och får sova (har då varit vaken i stort sett två dygn i sträck) så sover man återigen skitkasst:( Vaknade för sisådär en två timmar sen, inte utvilad för fem öre... Har legat och vridit mig fram och tillbaka, somnat och vaknat om vartannat, min axel tar död på mig och inatt är det dags att jobba igen... Fyyy faaaan säger jag bara...:( :gråta

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Nu börjar vi tycker jag, jag är uttråkad och trött som fan... De senaste dagarna har inte varit roliga rent sömnmässigt...:(

Sov skitdåligt förra "natten"

Ja.. Så kan det vara ibland. Funderar på att dra till stan där fölket finns.

Ja fan jag drar mig :). Kommer om nån timma igen. Hujj på dig bushido!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hajj fjunis!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...