Tråden för de nattaktiva!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jahapp, då har man kört en 20 mil ikväll. Najsigt! Nu är man lite pömsig men har som vanligt fastnat på jävla SH. Ska krypa ner i sängen o glo tv istället. :tummenupp

Bara så ni vet. :tungan:D

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jahapp, då har man kört en 20 mil ikväll. Najsigt! Nu är man lite pömsig men har som vanligt fastnat på jävla SH. Ska krypa ner i sängen o glo tv istället. :tummenupp

Ja men tack då då vet vi, tänk inte på oss som jobbar inte, kryp du ner i din jävla säng.

Tommy.exe

Guest

Har hört nånstans att pömsen/pömsig betyder sexuellt utmattad. Fast jag kanske har blivit lurad i vanlig ordning :)

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Blir varma mackor för mig tror jag. :drool

Om man orkar tjöra micron dåe :/

Gott! Om man ändå har mackor hemma :rolleyes:

Knäckebroeh och oboy blir nattens käk.

Har ett förslag på rubrikbyte, "Tråden för de arbetslösa nattaktiva" Passar kanske bättre? :rolleyes:

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Har ett förslag på rubrikbyte, "Tråden för de arbetslösa nattaktiva" Passar kanske bättre? :rolleyes:

Tycker det är bra som den är, annars kan ja ju inte skriva i den:D

Körde hem från jobb för 30min sedan, fan nästan pinsamt, hade grymt svårt att hänga av en SUV... :huvet på motorvägen..

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Har hört nånstans att pömsen/pömsig betyder sexuellt utmattad. Fast jag kanske har blivit lurad i vanlig ordning :)

Faktist betyder det sömnig/trött,

Pömsig är barnspråk för sömnig. Ordet fick allmän spridning på 1960-talet, men kan vara äldre än så.

Hämtad från "http://sv.wiktionary.org/wiki/p%C3%B6msig"

Men har för vissa med tiden blivit sexuellt utmattad:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Då var det dags igen... Varför i hela friden kan jag inte sova!?:huvet Jag har gjort allting rätt, ingen mat på ett bra tag, ingen pulsförhöjande eller uppstressande aktivitet, inget kaffe, inget störande. Har en mjuk säng, ett mörkt och lagom svalt rum och inga worries över huvud taget, men kan ändå inte somna. Hjälp tack, tips både på sätt att somna och på sätt att fördriva tiden uppskattas:(

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Då var det dags igen... Varför i hela friden kan jag inte sova!?:huvet Jag har gjort allting rätt, ingen mat på ett bra tag, ingen pulsförhöjande eller uppstressande aktivitet, inget kaffe, inget störande. Har en mjuk säng, ett mörkt och lagom svalt rum och inga worries över huvud taget, men kan ändå inte somna. Hjälp tack, tips både på sätt att somna och på sätt att fördriva tiden uppskattas:(

Gå upp före lunch, inte efter.
Gör saker under dan, sitta vid datorn eller kolla TV räknas inte som aktivitet.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC