Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Gå upp före lunch, inte efter.
Gör saker under dan, sitta vid datorn eller kolla TV räknas inte som aktivitet.

Har varit vaken sedan klockan åtta och har under dagen spelat säckpipa, cyklat ett par kilometer, styrketränat lite, lagat mat två gånger (riktig mat åt flera personer), läst en bok och gått en sväng på stan. Vad mer bör göras?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Har varit vaken sedan klockan åtta och har under dagen spelat säckpipa, cyklat ett par kilometer, styrketränat lite, lagat mat två gånger (riktig mat åt flera personer), läst en bok och gått en sväng på stan. Vad mer bör göras?

Återstår bara att lägga sig i sängen o slappna av o inte egentligen vilja gå upp o sätta sig med SH.

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Go kväll alla! nu sitter man här igen.

@Bushido: Du får se till o hitta på nått under dagen så du blir lite utmattad mot kvällen.
tex: springa/jogga, iväg o simma, kör långa rundor med hojen på krokiga vägar så du håller dig koncentrerad, eller så provar du med att ta ett långt vamt bad eller en varm dusch så du blir lagom dåsig.

Edit: såg nu att du hade hållit igång. du får helt enkelt hålla igån ännu mer så du blir helt slutlörd.:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Återstår bara att lägga sig i sängen o slappna av o inte egentligen vilja gå upp o sätta sig med SH.

Försökte, låg och tittade i taket... Kände att det inte led någonvart (låg bara och tittade i taket) så jag tänkte att jag går upp och gör någonting så kanske jag blir tröttare. Brukar funka men inte idag... Jaja, någon gång somnar man väl. Tack ändå för tipsen:)

Go kväll alla! nu sitter man här igen.

@Bushido: Du får se till o hitta på nått under dagen så du blir lite utmattad mot kvällen.
tex: springa/jogga, iväg o simma, kör långa rundor med hojen på krokiga vägar så du håller dig koncentrerad, eller så provar du med att ta ett långt vamt bad eller en varm dusch så du blir lagom dåsig.

Edit: såg nu att du hade hållit igång. du får helt enkelt hålla igån ännu mer så du blir helt slutlörd.:tummenupp

Prova säckpipa, där jävlar har du behov av koncentration:näsblod

Men annars bra tips, ska jobba hårdare imorgon!:tummenupp

Last edited:

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
god kväll här är en till nattaktiv, är arbetslös och har en machintosh.. då blir det antingen musik eller nätet på kvällen:)

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Försökte, låg och tittade i taket... Kände att det inte led någonvart (låg bara och tittade i taket) så jag tänkte att jag går upp och gör någonting så kanske jag blir tröttare. Brukar funka men inte idag... Jaja, någon gång somnar man väl. Tack ändå för tipsen:)

Prova säckpipa, där jävlar har du behov av koncentration:näsblod

Men annars bra tips, ska jobba hårdare imorgon!:tummenupp

annars kan du alltid tokrunka i ca 20 min. somnar du inte då av utmattning så då vet jag inte vad du ska göra.

Et seriöst tips är att dricka valeriana. Går att köpa som the eller så köper du en växt och kokar eget the på bladen.
Ska hjälpa mom sömnsvårigheter.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Sådär ja, den obligatoriska nattliga ebay shoppingen utförd :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
annars kan du alltid tokrunka i ca 20 min. somnar du inte då av utmattning så då vet jag inte vad du ska göra.

Et seriöst tips är att dricka valeriana. Går att köpa som the eller så köper du en växt och kokar eget the på bladen.
Ska hjälpa mom sömnsvårigheter.

Vafan, runka blev ju tråkigt för länge sen...:va Och bruden är inte här nej... Hade varit en sjyst replik annars: "älskling, jag kan inte sova. Knulla?":D

Tack för tipset, ska handlas imorgon!

Sådär ja, den obligatoriska nattliga ebay shoppingen utförd :D

Så vad handlade du?

god kväll här är en till nattaktiv, är arbetslös och har en machintosh.. då blir det antingen musik eller nätet på kvällen:)

Har aldrig kommit överens med Mac... Och finns det inte mer att göra på den än musik och nät så lär jag aldrig göra det heller:D

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
nice. vad fyndade du för nått kul då?

Själv kan man inte kolla runt på Ebay här på jobbet. :jävlainternetblockering

De bidde billigt denhär gången, handla ett pirat "hood" (va fan heter de, såndär kupa typ man sätter på objektivet) 30 spänn från hong kong, kanon de.
Fick hem prylar för 4000 igår så :D

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Fan e det bara jag som jobbar på natten???

De bidde billigt denhär gången, handla ett pirat "hood" (va fan heter de, såndär kupa typ man sätter på objektivet) 30 spänn från hong kong, kanon de.
Fick hem prylar för 4000 igår så :D

Menar du ett motljusskydd?

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Man får fan flytta dit det finns jobb..

Jag sa för övrigt te jobbet att det är derby i premiären av hockeyallsvenskan idag(igår) så det finns inte en chans att jag jobbar.

Men annars så har ja jobbat de tre senaste nätterna jag varit aktiv.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Vi kommer antagligen få ca 110- 130 nya abetstillfällen här inom 6 månader så är du sugen på att pendla.

Vad är det för jobb? Krav på tidigare utbildning?
Kan nog vara intressant, har sökt som en galning i övrigt men inte hittat något så är det bara ett vettigt jobb kan det nog vara värt att pendla:)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kan nog vara intressant, har sökt som en galning i övrigt men inte hittat något så är det bara ett vettigt jobb kan det nog vara värt att pendla:)

Har med sökt som tusan.

Tycker dock det ser ut att finnas jobb som fan i sveriget, lite knepigare i ett löjligt litet samhälle som här. :/

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Har med sökt som tusan.

Tycker dock det ser ut att finnas jobb som fan i sveriget, lite knepigare i ett löjligt litet samhälle som här. :/

Jag har varit inskriven hos arbetsförmedlingen i tre månader och lämnat in ansökningar, CV:n och personliga brev hos typ varenda företag inom vettigt dagligt pendlingsavstånd... Hittills nada. Jobbigt att bo i små byar med taskiga stadsförbindelser... Jaja, ska försöka det här med jobbgaranti nu så får vi väl se hur det går, då får man iallafall en liten ersättning medan man går hemma och inte hittar nåt...

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.

Scan i Kristianstad.
dom ska ju lägga ner större delen av verksamheten uppe i skara och flytta nötslakten till linköping och gris hit så vi kommer få att göra framöver.
Det är ju industrijobb så jag tvivlar på att det e nått krav på utbildning.
Att ha truckkort skadar visserligen inte, men inget krav.

Jag har varit inskriven hos arbetsförmedlingen i tre månader och lämnat in ansökningar, CV:n och personliga brev hos typ varenda företag inom vettigt dagligt pendlingsavstånd... Hittills nada. Jobbigt att bo i små byar med taskiga stadsförbindelser... Jaja, ska försöka det här med jobbgaranti nu så får vi väl se hur det går, då får man iallafall en liten ersättning medan man går hemma och inte hittar nåt...

har du skrivit in dig på bennaningsföretag?

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...