Tråden för de nattaktiva!

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Skojar ju bara om muffisarna :tummenupp.

Farsan och farfar har nån slags sjukdom. Kommer inte ihåg vad den heter men det är inflammation som rör sig mellan led till led. Hade ont som sjuttan härrom dagen i knät. Farsan får ju detta i ryggen ganska ofta eller han fick ganska ofta, och ibland kan han ens inte sätta sig upp eller liknande i sängen. Kan får försöka kravla sig av sängen på nått vänster :(

Ska försöka ta blod prov om detta. Har ju andra saker som jag ärvt från farsan så att. Kan vara lönt att ta ett blodprov.

Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Skojar ju bara om muffisarna :tummenupp.

Farsan och farfar har nån slags sjukdom. Kommer inte ihåg vad den heter men det är inflammation som rör sig mellan led till led. Hade ont som sjuttan härrom dagen i knät. Farsan får ju detta i ryggen ganska ofta eller han fick ganska ofta, och ibland kan han ens inte sätta sig upp eller liknande i sängen. Kan får försöka kravla sig av sängen på nått vänster :(

Jäkla hypokondriker! :fatta! Du vurpade ju med mopeden för inte så längesen + att du inte har låtit bli att belasta benet/knät...

Det som de troligen har är en form av ledgångsreumatism, oftast ålders relaterat och det går att leva med det utan tabletter.

Men är du orolig så be din vårdcentral göra testerna på dig... 5-7 provrör med blod + urinprov

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jupp... Men vill endå ha papper på om jag har något. Visst går det att leva utan. Kanske inte så roligt om jag får samma problem med farsan senare sen att ens inte kunna komma upp ur sänga.

Får se hur jag gör. Tänkte att om jag får problem med en annan led då vill jag ta prover. Har också tänkt att det kan vara rondell skrapet som orsakat också. Men det var ju nån vecka sedan nu. Kan svullnad komma efter 1 vecka?

Var ju endå inte så allvarlig skada då det var vatten planing också.

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Jupp... Men vill endå ha papper på om jag har något. Visst går det att leva utan. Kanske inte så roligt om jag får samma problem med farsan senare sen att ens inte kunna komma upp ur sänga.

Får se hur jag gör. Tänkte att om jag får problem med en annan led då vill jag ta prover. Har också tänkt att det kan vara rondell skrapet som orsakat också. Men det var ju nån vecka sedan nu. Kan svullnad komma efter 1 vecka?

Var ju endå inte så allvarlig skada då det var vatten planing också.

Javisst går det att leva utan pillerknaprande, rätt mat, motion och stöd från familjen gör det en aningen lättare. Jag är i samma sits som din pappa och farfar, sen 20 år tillbaka i tiden, och nu är jag glad för att jag periodvis klarar mig utan tabletter :)

Om det lugnar dig så ska du begära proverna.

Jo det kan komma 1 vecka senare med svullnad och orörlighet av ett fall

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Stöd från familjen säger du? Det blir ett rent helvete för min del. Mera säger jag ej. Men det kan va bra att ha.

Sitter nu och halv sover på soffan med datorn på magen på väntan att filmen ska börja som den nyss gjorde.

Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Stöd från familjen säger du? Det blir ett rent helvete för min del. Mera säger jag ej.

Sitter nu och halv sover på soffan med datorn på magen på väntan att filmen ska börja som den nyss gjorde.

Jag vill inte veta (har nog med mitt egna)... Men nu är det inte bestämt att du ska äta piller för resten av ditt liv...

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO