Tråden för de nattaktiva!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Händelserikt åtminstone och tack o lov inga personskador även om det var några trista incidenter.

Lärdomar:
  • Säkra kameran med snöre/låstråd (min GoPro gick i kras i lördags)
  • Kontrolldra viktiga skruvar när man meckat. Loctite skadar inte heller
  • Ha foten på bakbromsen

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Loctite på bromsdetaljer var jag nära på att få lära mig den hårda vägen att det är viktigt.
Efter platåhoppet på Örebrobanan, där man vanligtvis drar på ganska friskt om man inte som jag just då valde att gå in i depån så märkte jag att bromsoket bara satt med ena skruven o gav därmed inte så jättebra bromsverkan :D
Hade jag valt att köra ett varv till så hade jag haft fullt spett mot en skarp höger som hade varit omöjlig att få stopp inför.

Var lat och loctita inte båda skruvarna när jag hade bort oket tidigare på dan.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Idag var lärdomarna till andra, inte mig men jag delar med mig lite så kanske vi kan undvika nån framtida olycka.

Idag var foten på bakbromsen iaf, men inte i vintras... Se vinkeln på gashanden :D Kameran satt då uppepå crosshjälmen! Kostade bara en bakskärm. Billigt med lärdomar på cross för det mesta

Bifogat

• Wheee2011-1.jpg
    Wheee2011-1.jpg
    238.1 KB · Visningar: 41
  • Wheee2.jpg
    Wheee2.jpg
    106 KB · Visningar: 41
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Idag var lärdomarna till andra, inte mig men jag delar med mig lite så kanske vi kan undvika nån framtida olycka.

Idag var foten på bakbromsen iaf, men inte i vintras... Se vinkeln på gashanden :D Kostade bara en bakskärm. Billigt på cross

Jag wheelar inte alls istället, de blir bäst så :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Slutar jobbet om 10 minuter :banana

Jag har en CRF också, men bara ramen. Ska byggas om för att passa CR500 motorn :) Sen ska jag flytta motorn beroende på vad jag vill köra för nåt :tummenupp Jag gillar tvåtakt när det kommer till cross

Bifogat

• CRFram.jpg
    CRFram.jpg
    85.2 KB · Visningar: 36
Last edited:

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Jag har funderat på en sak. Man kan ju köpa mat i löjliga kvantiteter, som ett kilo köttbullar, ett kiloe sånt, ett kilo sånt. Jag som är singel och är mat själv behöver fan inte ett kilo av just en vara. Varför finns det inte "singel-mat" för?! Mat gjordt i kvantiteter för en person liksom. Typ 8 st köttbullar istället för ett kilo. Hade varit mycket bättre.

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Jag har funderat på en sak. Man kan ju köpa mat i löjliga kvantiteter, som ett kilo köttbullar, ett kiloe sånt, ett kilo sånt. Jag som är singel och är mat själv behöver fan inte ett kilo av just en vara. Varför finns det inte "singel-mat" för?! Mat gjordt i kvantiteter för en person liksom. Typ 8 st köttbullar istället för ett kilo. Hade varit mycket bättre.

Du slipper dock köpa 8st köttbullar om och om igen. In i frysen med kilot och laga till dig dom någon annan dag.

Beror ju endel på vilka varor det handlar om.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Haha 1 kilo köttbullar är ju knappast löjliga kvantiteter. Välkommen till min närbutik där man kan köpa olja i 10 litersdunkar.
Eller varför inte en stor 5 kilosburk med typ inlagd gurka?
15 kilo tvättmedel är ju helt normalt att man handlar :p

Kan tillägga att dom flesta som bor här i området är minst 12 personer i varje hushåll typ.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Du slipper dock köpa 8st köttbullar om och om igen. In i frysen med kilot och laga till dig dom någon annan dag.

Beror ju endel på vilka varor det handlar om.

Köttbullarna ligger ju dock därinne tillräckligt länge för att jag inte ska våga tina upp dem och äta dem igen :gnissla

Haha 1 kilo köttbullar är ju knappast löjliga kvantiteter. Välkommen till min närbutik där man kan köpa olja i 10 litersdunkar.
Eller varför inte en stor 5 kilosburk med typ inlagd gurka?
15 kilo tvättmedel är ju helt normalt att man handlar :p

Kan tillägga att dom flesta som bor här i området är minst 12 personer i varje hushåll typ.

Bor du i någon förort kanske?

Lagom mör är man nu efter 13 timmar och 20 minuters arbetsdag.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Annars så kan man göra egna köttbullar om man vill ha begränsad mängd. Blir godare också. :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nötfärs blir torrt.
Det skall vara minst blandfärs (en del rekomenderar ren fläskfärs) och en skvätt whiskey.
Gärna lite senap (vanlig standardsenap tycker jag är bäst) eller kapris.

Isåfall steker du för hårt och för länge. Fördelen med nötfärsbullar är ju att du med gott samvete kan låta dem vara lite röda och saftiga i mitten. Fläskfärs måste du ju hårdsteka ända in till mitten för att inte få både det ena och det andra...:gnissla
Dessutom är nötkött godare.

Whisky och senap lät dock spännande, ska ta och testa det!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har tråkigt... :gnissla har ni vägarna förbi shell/7-eleven macken vid nova lund så kom in och säg hej, jobbar stängningsskift till elva inatt...:hej dundrar det in 10 hojar bara sådär blir jag impad :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning