Tråden för de nattaktiva!

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Hur är det med nattfolket egentligen? Ingen som är vaken om nätterna längre? Själv har jag stött på ett nytt sömnproblem. Jag sover 3-4 timmar och vaknar sedan sjukt pigg och rastlös för att sedan bli trött som fan fram mot lunchtid. Är jag ledig så får jag passa på att sova då det nästan är omöjligt att hålla mig vaken. Jobbar jag är det redbull som gäller...
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hur är det med nattfolket egentligen? Ingen som är vaken om nätterna längre? ...
Skippa koffeinet och tvinga dig till normal dygnsrytm om du kan. Vet att det är svårt. Jag är också oförklarligt trött nuförtiden. Jag misstänker min kost....

Jag har kvälls- och nattpass hela julhelgen så skriv här om du har tråkigt. Jag kanske hinner svara :)
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Skippa koffeinet och tvinga dig till normal dygnsrytm om du kan. Vet att det är svårt. Jag är också oförklarligt trött nuförtiden. Jag misstänker min kost....

Jag har kvälls- och nattpass hela julhelgen så skriv här om du har tråkigt. Jag kanske hinner svara :)

Det här med "normal" dygnsrytm är rätt svårt med mitt jobb =/ Konstanta dygnsvändningar, ibland 2 gånger i veckan... och kaffe dricker jag inte. Tror det bara har med att jag vänder på dygnet konstant. Jobbar också hela julen.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Samma här. Har 'planeringsschema' vilket i praktiken är treskift med passen lite hur som helst. Vi lägger det själva men när man tvingas anpassa sig till en sambo som också jobbar skift och tre barn med skola och träningar så blir det inte hälsomässigt det bästa alla gånger... :rolleyes

Har märkt att man får vara uppmärksam på kroppens signaler. Ohälsa och stress kommer lite lättare... :gnissla
En ljuspunkt jag fokuserar på just nu är faktumet att vi nu går mot ljusare tider igen :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Skönt med ett lugnt nattpass efter en småkörig dag. Det har varit lite extrainkallningar och lockpengar från företaget så nu har man dragit in några extra tusingar (men jobbat 24 av de senaste 48 timmarna). Kommer väl till pass då sambon bokat två resor under våren... :)

Hörru Drysen, sover du eller? ;)
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Skönt med ett lugnt nattpass efter en småkörig dag. Det har varit lite extrainkallningar och lockpengar från företaget så nu har man dragit in några extra tusingar (men jobbat 24 av de senaste 48 timmarna). Kommer väl till pass då sambon bokat två resor under våren... :)

Hörru Drysen, sover du eller? ;)

Nej jag sov faktiskt inte! :p Kom hem inatt efter jobbet och satt och spelade lite framför datorn... vaknade nyss, ganska lagom till att laga mig en jullunch faktiskt. Insåg desutom att eftersom man jobbade in över midnatt så får jag storhelgstillägget för julafton så nu blir det en massa extra fina pengar som trillar in på lönekontot :banana
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Hos oss är det antingen jul eller nyår, och jag har jobbat hela julen. Jag förtjänar att fira nyår

Ja det är det ju för mej också men jag gillar egentligen inte julen så hade hellre jobbat då.

Men jag tröstar mej med att jag bara har 8 pass kvar nu :banana
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Fi fan, åkte på matförgiftning iförrgår samt att man jobbat natt så nu är dygnet helt förskjutet pga det. :gnissla Funderar på att köpa mig ett PS3. Är det värt det?

Absolut. En nattsuddares bästa vän.

fi fan va illa:/

men varför inte vänta på ps4 istället?

Tror det kommer dröja rätt länge till innan något nytt lanseras. Är lite osäker på hur mycket "nytt" man kan mata in just nu.
Först när 3D blivit större hos folket tror jag vi kommer få en ny konsoll.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top