Tråden för stötande skämt

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Inte vilka läkare som helst heller.
För många år sedan besökte jag och några kollegor en stor butik i Hamburg, granne med den fancy restaurant vi skulle gå på med jobbet lite senare.
Entrevåning med filmer och tidningar, sedan några våningar uppåt med diverse saker och kläder.
När vi skulle gå sa expediten att vi glömt nedrevåningen.
Jag önskar att vi inte gått ner dit, och jag är rätt härdad.
Den där prylen på bild ovan var nog den trevligaste de hade där nere.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur elpriser fungerar enligt Miljöpartiet:
1. Att lägga ner sex kärnkraftsreaktorer höjer inte elpriset

2. Att bygga ny planerbar kärnkraft sänker inte elpriset

3. Att bygga mer oplanerbar vindkraft sänker elpriset

4. Att bygga mer kraftvärme, som ger som mest el när det är som kallast, sänker inte elpriset, så den införde S straffskatter på

5. Om en kärnreaktor snabbstoppas höjs elpriset, fast att lägga ner kärnkraftreaktorer höjer inte elpriset (se 1.)

6. Om det slutar blåsa och vindkraften slutar ge energi höjs inte elpriset

7. Om elpriset höjs är det Rysslands fel, utom om en kärnreaktor snabbstoppas (5.), då är det oppositionens fel, fast stoppad kärnkraft inte höjer elpriset (1.)

8. Höga elpriser på kontinenten beror på att man lagt ner kärnkraften och byggt vindkraft, vilket tvingat Kontinentaleuropa att bli beroende av rysk fossilgas, men om vi lägger ner kärnkraften och bygger vindkraft i Sverige så sjunker elpriserna, till skillnad mot i övriga Europa.

10:-kWh såhär på morgonkvisten, en liter diesel kostar 25:- och bensinen 22:-
Jag går ut och hämtar ved
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hur elpriser fungerar enligt Miljöpartiet:
1. Att lägga ner sex kärnkraftsreaktorer höjer inte elpriset

2. Att bygga ny planerbar kärnkraft sänker inte elpriset

3. Att bygga mer oplanerbar vindkraft sänker elpriset

4. Att bygga mer kraftvärme, som ger som mest el när det är som kallast, sänker inte elpriset, så den införde S straffskatter på

5. Om en kärnreaktor snabbstoppas höjs elpriset, fast att lägga ner kärnkraftreaktorer höjer inte elpriset (se 1.)

6. Om det slutar blåsa och vindkraften slutar ge energi höjs inte elpriset

7. Om elpriset höjs är det Rysslands fel, utom om en kärnreaktor snabbstoppas (5.), då är det oppositionens fel, fast stoppad kärnkraft inte höjer elpriset (1.)

8. Höga elpriser på kontinenten beror på att man lagt ner kärnkraften och byggt vindkraft, vilket tvingat Kontinentaleuropa att bli beroende av rysk fossilgas, men om vi lägger ner kärnkraften och bygger vindkraft i Sverige så sjunker elpriserna, till skillnad mot i övriga Europa.

10:-kWh såhär på morgonkvisten, en liter diesel kostar 25:- och bensinen 22:-
Jag går ut och hämtar ved
Samma Sverige som genom statliga SIDA ger 30 mille till Ukraina och över några år 400 mille till Ryssland.

Jag är nog för korkad för att se det rimliga. Kan någon smart förklara på lätt svenska, tack?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Samma Sverige som genom statliga SIDA ger 30 mille till Ukraina och över några år 400 mille till Ryssland.

Jag är nog för korkad för att se det rimliga. Kan någon smart förklara på lätt svenska, tack?
Jag önskar att jag kunde hjälpa dig, men jag är nog för korkad jag också. Hittar du någon så kanske han/hon/den/det kan förklara varför Svenska freds agerande också: https://www.dn.se/varlden/svenska-freds-stor-risk-att-svenska-vapen-hamnar-i-ryska-hander/

Vi ska alltså inte hjälpa dom utsatta, för att dom anfallande kan sno hjälpen? Det borde väl gälla allt vi skickar i så fall? Så för att stötta Ukraina borde vi alltså låta bli att skicka något alls, eftersom risken finns att Sovjet kommer över grejerna, och då blir det ju sämre för Ukraina?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag önskar att jag kunde hjälpa dig, men jag är nog för korkad jag också. Hittar du någon så kanske han/hon/den/det kan förklara varför Svenska freds agerande också: https://www.dn.se/varlden/svenska-freds-stor-risk-att-svenska-vapen-hamnar-i-ryska-hander/

Vi ska alltså inte hjälpa dom utsatta, för att dom anfallande kan sno hjälpen? Det borde väl gälla allt vi skickar i så fall? Så för att stötta Ukraina borde vi alltså låta bli att skicka något alls, eftersom risken finns att Sovjet kommer över grejerna, och då blir det ju sämre för Ukraina?
Är böjd att hålla med en del forskare som kom till tals i P3 Dystopia. Avsnittet som behandlar att ju smartare vi är desto dummare beslut fattas.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag önskar att jag kunde hjälpa dig, men jag är nog för korkad jag också. Hittar du någon så kanske han/hon/den/det kan förklara varför Svenska freds agerande också: https://www.dn.se/varlden/svenska-freds-stor-risk-att-svenska-vapen-hamnar-i-ryska-hander/

Vi ska alltså inte hjälpa dom utsatta, för att dom anfallande kan sno hjälpen? Det borde väl gälla allt vi skickar i så fall? Så för att stötta Ukraina borde vi alltså låta bli att skicka något alls, eftersom risken finns att Sovjet kommer över grejerna, och då blir det ju sämre för Ukraina?

Man får väl snarare känslan av att de har slut på argument. Det verkar ju dessutom vare betydligt mer ryska vapen som går till Ukrainska försvaret än tvärtom.

Är Svenska Freds måhända avlönade från Kreml?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top