Tråden för stötande skämt

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Usch för Borrelia.
När jag fått Borrelia fick jag tipset på jobbet om att kollegan U haft det och jag kunde ringa honom.
U hade mått dåligt i två år innan han fick diagnosen och läkaren skrev ut så mycket pennicillin att apoteket ringde läkaren och kontrollerade om dosen var rätt, U blev frisk.
Receptionisten på jobbet hade fått det, snabb diagnos, snabbt penicillin, snabbt frisk.
K en annan kollega blev bara sämre, när förlamningen spred sig allt mer tog han livet av sig.

Själv var första symptomet, stel hade svårt ta mig in i servicebilen. Upptäckte det röda märket baktill på ena skinkan i hotellspegeln. Trodde jag rest mig upp och kört ryggen i en bordskant. Vilken ? Visade märket hemma och uppmanades söka vård, gick till en snabbmottagning i Göteborg. Fick diagronsen Borrelia och Pennicillin för 10 dagar. Märket oförändrat efter 14 dagar. Nytt besök och Ny Pennicillin för 10 dagar. Märket oförändrat efter 14 dagar. Nytt besök och ny dos av det nya Penicillinet för 10 dagar. Märket oförändrat efter 14 dagar. Nytt besök och får veta att nu kan dom inte ta hand om mig längre.
Sjukdomen är kronisk (dom har bara rätt ta hand om akuta fall) och jag får vända mig till min vårdcentral.
Jag får tid till vårdcentralen efter några dagar, får veta att borrelia är släkt med syfilis, tex ändras symptomen med tiden. Men nu har jag haft det så länge att det går att bekräfta diagnosen med ett blodprov. Så det blir blodprov och vid återbesöket hos läkaren får jag veta att Borrelia är bekräftat. Märket har minskat och någon vecka senare tas ett nytt blodprov.
Det visar att sjukdomen håller på att försvinna, "lägre värde på Borrelia än 1:a blodprovet".
Och jag återhämtar mig, stelheten minskar och märket försvinner.
Totalt tog det alltså drygt 2 månader och 3 penicillinkurer från symptom till frisk. Fy faen !

Ett vargrevir här i Göteborg i Slottsskogen skulle sitta fint tycker jag. Vargarna skulle minska ner antalet rådjur som är visst det viktigaste värddjuret för fästingarna.
Som sprider borrelian. Och rådjuren går mellan husen här i Majorna i Göteborg.
Usch.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Usch för Borrelia.
När jag fått Borrelia fick jag tipset på jobbet om att kollegan U haft det och jag kunde ringa honom.
U hade mått dåligt i två år innan han fick diagnosen och läkaren skrev ut så mycket pennicillin att apoteket ringde läkaren och kontrollerade om dosen var rätt, U blev frisk.
Receptionisten på jobbet hade fått det, snabb diagnos, snabbt penicillin, snabbt frisk.
K en annan kollega blev bara sämre, när förlamningen spred sig allt mer tog han livet av sig.

Själv var första symptomet, stel hade svårt ta mig in i servicebilen. Upptäckte det röda märket baktill på ena skinkan i hotellspegeln. Trodde jag rest mig upp och kört ryggen i en bordskant. Vilken ? Visade märket hemma och uppmanades söka vård, gick till en snabbmottagning i Göteborg. Fick diagronsen Borrelia och Pennicillin för 10 dagar. Märket oförändrat efter 14 dagar. Nytt besök och Ny Pennicillin för 10 dagar. Märket oförändrat efter 14 dagar. Nytt besök och ny dos av det nya Penicillinet för 10 dagar. Märket oförändrat efter 14 dagar. Nytt besök och får veta att nu kan dom inte ta hand om mig längre.
Sjukdomen är kronisk (dom har bara rätt ta hand om akuta fall) och jag får vända mig till min vårdcentral.
Jag får tid till vårdcentralen efter några dagar, får veta att borrelia är släkt med syfilis, tex ändradas symptomen med tiden. Men nu har jag haft det så länge att det går att bekräfta diagnosen med ett blodprov. Så det blir blodprov och vid återbesöket hos läkaren får jag veta att Borrelia är bekräftat. Märket har minskat och någon vecka senare tas ett nytt blodprov.
Det visar att sjukdomen håller på att försvinna, "lägre värde på Borrelia än 1:a blodprovet".
Och jag återhämtar mig, stelheten minskar och märket försvinner.
Totalt tog det alltså drygt 2 månader och 3 penicillinkurer från symptom till frisk. Fy faen !

Ett vargrevir här i Göteborg i Slottsskogen skulle sitta fint tycker jag. Vargarna skulle minska ner antalet rådjur som är visst det viktigaste värddjuret för fästingarna.
Som sprider borrelian. Och rådjuren går mellan husen här i Majorna i Göteborg.
Usch.
Annars är det bara att skjut bort och lägga på grillen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Annars är det bara att skjut bort och lägga på grillen.
Funderingarna har funnits, men att stycka rådjuret ute på gräsmattan nedanför flerfamiljshuset hade nog dragit till sig oönskad uppmärksamhet och ta in rådjuret i lägenheten med ett par tusen hungriga fästingar inomhus känns inte heller som ett alternativ.
 

FZR1000_2LA

Tekniknörd
Gick med
21 Jan 2017
Ort
Kungälv
Hoj
RD350, RG125, RG250, RG500, FZR1000, ..... +++++
Socialdemokraten Kjell-Olof Feldt satt för en del år sedan och snackade internatiotiella frågor med en schweizisk kollega. De kom in på försvarsfrågor och Feldt sa lite undrande:
– Jag visste faktiskt inte att ni hade en marinminister? Vad ska ni med en sådan till i Schweiz, där finns väl knappast något vatten?
– Vad ska ni med en finansminister till i Sverige?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top