Tråden för stötande skämt

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ska det här lösas så betyder det som jag ser det att vi går ner till typ 10 timmars vecka eller minskar Sveriges befolkning till ca 2,5 miljoner. Något Riksdagsparti som är intresserade ?
Nä . Vilket som jag ser det tyder på att vi, (o)-mänskligheten, har några 100 år kvar.
 

Bifogat

  • 20220729-Overshootday.png
    20220729-Overshootday.png
    86.7 KB · Visningar: 41
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Räkna bort ”uppvärmning vintertid” och ”transport till arbetet i glesbygd” så det det bättre ut för de nordiska länderna.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ska det här lösas så betyder det som jag ser det att vi går ner till typ 10 timmars vecka eller minskar Sveriges befolkning till ca 2,5 miljoner. Något Riksdagsparti som är intresserade ?
Nä . Vilket som jag ser det tyder på att vi, (o)-mänskligheten, har några 100 år kvar.
Det är ju det, allt annat är käbbel, ett dera måste vi ner till ~en miljard människor globalt, eller också så går man på spacex linjen och funderar på fler planeter.

Att fundera på euro 6 istf euro 4 i dieselbilen gör skit samma. Lalla runt i en Polestar lär inte göra så mycket heller.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det är ju det, allt annat är käbbel, ett dera måste vi ner till ~en miljard människor globalt, eller också så går man på spacex linjen och funderar på fler planeter.

Att fundera på euro 6 istf euro 4 i dieselbilen gör skit samma. Lalla runt i en Polestar lär inte göra så mycket heller.
Det tror jag är way off. Ner till en miljard kommer inte vara det som räddar klimatet. Teknisk utveckling och måttlig befolkningsökning kommer räcka gott.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det tror jag är way off. Ner till en miljard kommer inte vara det som räddar klimatet. Teknisk utveckling och måttlig befolkningsökning kommer räcka gott.
Med rätt teknologi, visst, vi kan klara energi och föda åt mer än en miljard. En miljard är mer vad vi kan hålla en god levnadsstandard som vi ser den idag, utan ny "mirakelteknologi". Och fortsätta leva som vi gör nu och ändå vara hållbara i långa loppet.

Oberoende teknologi så kommer ju inte en evig ökning att vara hållbar, till slut så trillar vi ju av kanten om inte annat. Då är vi där att teknologin behöver ge oss mer utrymme.

Det där med evigt ökande ekonomi är problematiskt.

Jag tror tvärt om att teknologi bör användas till att minska behovet av en ökande befolkning för att försörja den åldrande.

Jag pratar heller inte om att skjuta bort 7/8 av befolkningen, utan det är ett längre projekt. Snarare att om man redan har två barn i familjen så kanske man borde börja snegla på det där Durexpaketet ovanför dajmen på ika.

Kanske dags att återvända till stötande skämt, även om någon säkert tar illa upp av mina åsikter?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Räkna bort ”uppvärmning vintertid” och ”transport till arbetet i glesbygd” så det det bättre ut för de nordiska länderna.
Likadant om man inte räknar med ett företagets medarbetarnas utsläpp.
Visserligen behövs medarbetarna för det ska bli någon verksamhet alls.
Men ska medarbetarnas utsläpp orsakade av att dom använder sin lön och det allmänna använder medarbetarnas skatt och företagets arbetsgivaravgifter och tack vare det orsakar utsläpp verkligen räknas till företagets utsläpp ?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top