Är det inte kväve i påsarna?
Jag hade för mig att jag sett (en förvisso utländsk) how do they do it, där dom kvävefyllde påsarna för lång hållbarhet
Du e änna på hugget idag??????
Det har för en gångs skull varit en hyfsad dagDu e änna på hugget idag??????
Kan vara så, lite gammal nuDå kommer du ihåg fel, även fostervattnet och fosterlandet blev det
Det är ju det, allt annat är käbbel, ett dera måste vi ner till ~en miljard människor globalt, eller också så går man på spacex linjen och funderar på fler planeter.Ska det här lösas så betyder det som jag ser det att vi går ner till typ 10 timmars vecka eller minskar Sveriges befolkning till ca 2,5 miljoner. Något Riksdagsparti som är intresserade ?
Nä . Vilket som jag ser det tyder på att vi, (o)-mänskligheten, har några 100 år kvar.
Danmark och Finland sämst i klassen – här är överkonsumtionen störst i Norden
Den globala överkonsumtionsdagen infaller i dag, den 28 juli. Det är en dag tidigare än i fjol. I de nordiska länderna…www.hbl.fiNu är jordens resurser slut för i år
I dag har världen redan förbrukat 2022 års ranson av förnybara resurser. Hade hela världen levt som vi gör i Sverige hade årets så kallade Overshoot day inträffat redan i början av april.www.gp.se
Det tror jag är way off. Ner till en miljard kommer inte vara det som räddar klimatet. Teknisk utveckling och måttlig befolkningsökning kommer räcka gott.Det är ju det, allt annat är käbbel, ett dera måste vi ner till ~en miljard människor globalt, eller också så går man på spacex linjen och funderar på fler planeter.
Att fundera på euro 6 istf euro 4 i dieselbilen gör skit samma. Lalla runt i en Polestar lär inte göra så mycket heller.
Med rätt teknologi, visst, vi kan klara energi och föda åt mer än en miljard. En miljard är mer vad vi kan hålla en god levnadsstandard som vi ser den idag, utan ny "mirakelteknologi". Och fortsätta leva som vi gör nu och ändå vara hållbara i långa loppet.Det tror jag är way off. Ner till en miljard kommer inte vara det som räddar klimatet. Teknisk utveckling och måttlig befolkningsökning kommer räcka gott.
Likadant om man inte räknar med ett företagets medarbetarnas utsläpp.Räkna bort ”uppvärmning vintertid” och ”transport till arbetet i glesbygd” så det det bättre ut för de nordiska länderna.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|