Tråden för stötande skämt

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Detta är inte en så kallad Norge historia, tyvärr
View attachment 474467

Näe, det är få ställen som tycker att bombhot är kul, men i synnerhet flyget tycker inte alls att det är kul.

För en massa år sedan sålde teknikmagasinet en väckarklocka som såg ut som en bunt ihoptejpade dynamitgubbar med en klocka och en massa kablar på, jag känner en som flög med en sådan.
Nuförtiden skulle nog inte säkerhetskontrollen uppskatta det.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, staten hatar konkurrens, i vissa fall åtminstone.
Så kan man se det.

Jag tror mer att det på riktigt är en asdålig ide. Men sedan kör staten mer efter ett "gör som jag säger, inte som jag gör" - koncept.

Har på riktigt träffat politiker som sagt "Reglerna gäller väl inte oss, det är ju vi som gör dem".
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Att folk byter saker med varandra, oftast med en valuta däremellan, är inget pyramidspel och kräver öht inte att vi blir fler och fler.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det tror jag är way off. Ner till en miljard kommer inte vara det som räddar klimatet. Teknisk utveckling och måttlig befolkningsökning kommer räcka gott.
Problemet är att politiker får mer makt ju större befolkning de har bakom sig. Vilket innebär att det finns starka politiska intressen för en ökad befolkning. Kina har ju tex gått från 1-barn till 3-barn.
Och jag har både i Sverige och i Afrika (1977) sett tidningsartiklar där debattörer säger att landet (Tanzania) skulle bli bättre med 4 gånger större befolkning.
Och dom har jobbat på det i Tanzania
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Problemet är att politiker får mer makt ju större befolkning de har bakom sig. Vilket innebär att det finns starka politiska intressen för en ökad befolkning. Kina har ju tex gått från 1-barn till 3-barn.
Och jag har både i Sverige och i Afrika (1977) sett tidningsartiklar där debattörer säger att landet (Tanzania) skulle bli bättre med 4 gånger större befolkning.
Och dom har jobbat på det i Tanzania
Väntar bara på att Dan Browns "Inferno" skall bli en sannsaga. Eller som prästen sa när kompisen kom in för att döpa barn nummer fyra "Det går att göra det bara för att ha trevligt också"
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det tror jag är way off. Ner till en miljard kommer inte vara det som räddar klimatet. Teknisk utveckling och måttlig befolkningsökning kommer räcka gott.
Själv tror jag brist på vatten och mat kommer begränsa oss till slut.
För politiskt har motståndarna ( de som är för ohämmad befolkningsökning ) räknat i ländernas befolkning en rejäl majoritet.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top