Tråden för stötande skämt

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Själv tror jag brist på vatten och mat kommer begränsa oss till slut.
För politiskt har motståndarna ( de som är för ohämmad befolkningsökning ) räknat i ländernas befolkning en rejäl majoritet.
Den kan absolut utgöra en begränsning men enligt Hans Rosling så är det snarare att andelen som utbildar sig ökar och att välståndet ökar som sätter stopp. Fattiga länder utan sociala skyddsnät skaffar många barn för att några skall överleva och kan försörja en när man blir gammal och inte längre kan överleva.
Enligt honom så hade födelsetalen redan slutat stiga men folkmängden kommer att öka ett antal år till eftersom så stor andel av världens befolkning är ganska unga. Men så småningom kommer även dom att bli gamla och börja dö och enligt hans uträkningar så kommer vi att peaka på ca 12 miljarder någon gång efter 2050 varpå det stabiliserar sig. Hans föreläsningar är riktigt intressanta och finns på tuben.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S

"Går hele dagen" kanske var en liiiiten överdrift?
Dom kanske inte kör hem grävskopan på laddning på nätterna, och inte vill ha dieselaggregatet ståendes igång efter arbetstid? ;)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är ju inte jättefräsigt om man skall använda maskin för att bygga ut infrastrukturen till laddningapunkter etc.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ibland är verkligheten ett skämt. Så här ser det ut i Filippinerna efter att dom breddat vägarna, så kan det stå kvar en stolpe eller nåt annat hinder mitt på vägen.

Ibland kan det helt utan förvarning stå ett varningsräcke på vägen och 5 cm efter räcket är vägen avgrävd.


Detta i ett land där folk kan köra omkring i trafiken mitt i beckmörker utan lyse och/eller även kraftigt berusade.

Jag har åkt Europaväg mellan Umeå och Piteå idag!

Jag ger mig fan på att Albanien,Bulgarien, Rumänien och alla andra fattiga länder har minst 110 på sina Europavägar, men i Sverige är det 80km/h...
Lägg till det en jävla massa vägbyggen så guesstimerar GPS'en att resan ska ta 2tim 20 min dom första 12 milen till skellefteå. (resten av vägen körde inte jag)

"Höghastighetståget" mellan Stockholm och Umeå (70mil) tar över 7½ timmar.
Det skryter dom med.
Jag ger mig fan på att brunkols-tågen i Tyskland går fortare än så just nu...

Vilket jävla U-land vi har blivit...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top