Det finns väl till och med en "fackterm" i branschen för prishöjning genom minskad volym / vikt i samma eller liknande förpackning ? Typ 0,5 kg kaffe blir 0,454 kg kaffe, standardisering !?
KrympflationDet finns väl till och med en "fackterm" i branschen för prishöjning genom minskad volym / vikt i samma eller liknande förpackning ? Typ 0,5 kg kaffe blir 0,454 kg kaffe, standardisering !?
Det var nån kethuptillverkare som fick en ny medarbetare som kom på att man satte en kork med större hål på flarran så det gick åt mycket mer, ökade försäljningen rejält.Krympflation
Det var någon mjukmedels/diskmedels tillverkare som "Nu större flaska" och ökade den fysiska storleken på flaskan men innehållet var fortfarande lika många ml.
Folk upplevde ändå att dom fick mera för pengarna.
Ett annat sätt är att skriva "nu ännu mera koncentrerat" och föreslå att man ska använda mindre av innehållet, folk är vanedjur och tar lika mycket ändå.
Yes diskmedel är ett typexempel på något folk tar fem gånger så mycket som rekomenderat av
Det var nån kethuptillverkare som fick en ny medarbetare som kom på att man satte en kork med större hål på flarran så det gick åt mycket mer, ökade försäljningen rejält.
Jag jobbade med en kille som hävdade att Yes var värdelöst som diskmedel, det blev aldrig rent. Sen att han hade 50/50 vatten och diskmedel såg han inga problem med, det blir ju renare ju mer diskmedel man har, det säger ju sig självYes diskmedel är ett typexempel på något folk tar fem gånger så mycket som rekomenderat av
Jag tycker det är svårt med YES flaska att ta så lite som rekommenderat......Krympflation
Yes diskmedel är ett typexempel på något folk tar fem gånger så mycket som rekomenderat av
Så kan det gå när man d-s med Greta !Förresten sugen på att maila Greta en nyårshälsning ? Här är hennes mail
smalldickenergy@getalife.com
enligt
Greta Thunberg ger influerare svar på tal – ”e-posta mig på smalldickenergy@getalife.com”
Störst i Svenskfinlandwww.hbl.fi
Nytt år, nya omöjligheter.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras