Tråden för stötande skämt

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Miljoner programmerare försöker göra idiotsäkra program men dom har inte en chans för det finns miljarder av idioter och idioter är så påhittiga.
(Ovan är en lögn för min erfarenhet är att målet är att hålla budget, inte göra idiotsäkra program.)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag lägger det här ....

Chef på Trafikverket raderade sms vid E22-kaos​

Trafikverkets presschef Bengt Olsson har raderat sina sms från de dagar som trafikkaoset på E22:an pågick i januari. Samtidigt pågår en oberoende utredning kring hur myndigheten agerade i samband med trafikstoppet, rapporterar Ekot.

Flera hundra fordon blev stående i över ett dygn på E22 mellan Hörby och Kristianstad, i samband med att ett snöoväder slog till. Att fordonen blev stillastående så länge har lett till kritik mot hur flera myndigheter hanterade situationen, däribland Trafikverket.

Bland de sms som raderats finns kommunikation mellan Bengt Olsson och myndighetens dåvarande tillförordnade generaldirektör Malin Holen.
från
1709712460344.png

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Miljoner programmerare försöker göra idiotsäkra program men dom har inte en chans för det finns miljarder av idioter och idioter är så påhittiga.
(Ovan är en lögn för min erfarenhet är att målet är att hålla budget, inte göra idiotsäkra program.)
Ja herrigud.
All form av budgetering och bokföring borde göras olagligt.
Det och tullverksamhet, bara problem.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det hänger på produkttypen, sjukvård, rymdsonder och sånt tenderar att ha ett tungt fokus på stabilitet och idiotsäkerhet. Men det finns alltid en bättre idiot som sagt. Och det är extremt dyrt att bygga program så, runt 10-100 ggr dyrare. De flesta är inte villiga att betala så mycket mer, därför har marknaden sett till att majoriteten av all mjukvara är skriven av de billigaste inkompetenta dårarna, med så lite tid som möjligt, men fortfarande ha något säljbart.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är därför jag utvecklar integrationer så jag slipper någon j@vla användare som fuqqar upp allt. 😁

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin