SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vi lever ju i ett samhälle där man får vara hur blåst som helst, och bete sig hur som helst.Oj, vad jag haft den diskussionen många gånger med min dotter. Alla vuxna i hennes omgivning säger just så, utom hennes pappa som säger att slå tillbaka så hårt och mycket att dom aldrig mer vill röra dig.
En gång kom pappan till hennes kompisar förbi och skulle förklara åt mig att så får du inte säga. Kompisens lillebror med bokstavskombination som jämnt slogs skulle tydligen få fortsätta med det.
Jag frågade hur han själv skulle göra ifall hans arbetskollega skulle slå honom. Jag tror mig veta hur han skulle agera då. Sen sa jag att han får säga till sin son att sluta slåss ifall sonen inte vill bli slagen själv.
Min dotter är dock sådan att hon fortfarande hellre skvallrar åt en vuxen än att göra som pappa föreslår men den här lillebrorsan slår fortfarande sin syster men inte längre min dotter.
Och pappan kommer jag fortfarande bra överens med. Han har nog egentligen innerst inne samma inställning som mig även om han är runt 20 år yngre.
Men om man så mycket som höjer rösten mot en pallervant så skall man buras in.
Och den som gnäller först vinner.