Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det finns alltså nya nivåer.Visserligen är det inte ett skämt, men... För att grabbens skolas elever inte ska fortsätta skjuta varandra har rektorn bestämt att skolan ska vara nerlåst, och vi har fått en kod för att komma in. Koden funkar dessutom bara vissa tider, 45min på morgonen och någon timme på eftermiddagen. När jag hämtade igår frågade jag hur man kommer in om man behöver hämta/lämna andra tider (tex tandläkarbesök eller att man slutar tidigare en fredag) och fick svaret att det alltid är öppet, det är bara vid hämtning och lämning dom låser men då har vi ju koden![]()
Man kan ju tro att det är slut där... men nej.Visserligen är det inte ett skämt, men... För att grabbens skolas elever inte ska fortsätta skjuta varandra har rektorn bestämt att skolan ska vara nerlåst, och vi har fått en kod för att komma in. Koden funkar dessutom bara vissa tider, 45min på morgonen och någon timme på eftermiddagen. När jag hämtade igår frågade jag hur man kommer in om man behöver hämta/lämna andra tider (tex tandläkarbesök eller att man slutar tidigare en fredag) och fick svaret att det alltid är öppet, det är bara vid hämtning och lämning dom låser men då har vi ju koden![]()
Smidigare med år och månad istället.....Man kan ju tro att det är slut där... men nej.
Nivån på dumhet inom skola och kommunal värld upphör aldrig att förvåna.
Här har vi liknande system men av säkerhetsskäl ändras koden varje månad.
Och visst, där kanske finns en bra grundtanke.
Men... de ändrar koden genom att byta ut de två sista siffrorna till månaden.
Nu är mars är det alltså 8403 som är koden.
...i februari var det 8402... osv.
Jag lyfte saken och undrade lite men blev dumförklarad som inte fattade att man måste byta kod av säkerhetsskäl ibland när så många har den.
Och eftersom så många har den bör man av administrativa skäl byta till något som lätt kan implementeras.
Jisses....
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |