Tråden för stötande skämt

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vet fanken inte i vilken tråd denna "självrannsakan" skulle kunna postas...


Det räckte alltså inte med att bli dömd för förtal utan det skulle även släppas en "sanning" i bokform och dra igång ytterligare rättegångar... vilket jämra skämt!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vet fanken inte i vilken tråd denna "självrannsakan" skulle kunna postas...


Det räckte alltså inte med att bli dömd för förtal utan det skulle även släppas en "sanning" i bokform och dra igång ytterligare rättegångar... vilket jämra skämt!
Nja, Virtanen har bara insett att i Norge är det inte alls säkert att Cissi Wallin kommer dömas för förtal.
Utan Cissi Wallin kan bli frikänd och Virtanen kan bli dömd att betala hennes rättegångskostnader......

I Sverige är det poppis att stämma folk för förtal. Beroende på att säga fakta som kan innebära "offret" visserligen har t.ex. dömts för djurplågeri men inte är en offentlig person då har blivit förtalat.
Detta är inte möjligt i t.ex. Tyskland.
Att påpeka att någon dömts för djurplågeri är inte förtal i Tyskland. Om det finns en sådan dom.
Sverige verkar ganska unikt just när det gäller förtal.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vet fanken inte i vilken tråd denna "självrannsakan" skulle kunna postas...


Det räckte alltså inte med att bli dömd för förtal utan det skulle även släppas en "sanning" i bokform och dra igång ytterligare rättegångar... vilket jämra skämt!

Den "avbönen" känns inte helt genuin. Ingick det i förlikningen att hon skulle göra det?

– Jag tycker att lagen ska skrivas om, jag tycker man ska ha rätt att berätta vem man har polisanmält för ett brott.

Nu var ju iofs Virtanen likadan själv och har ju drevat på mot så många andra innan han själv drabbades så det var kanske hans karma att själv få känna på drevet även om han var oskyldig.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Fan va dom tar in skräp från öst nuförtiden...

...

20210612-202039.jpg
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top