Tråden för stötande skämt

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ey - det ska vara stötande skämt här. Back to topic please!
Medhåll.

Blir man stött av mildare fräckisar är det hög tid att riva bort bubbelplasten, ta av skygglapparna och sluta vara så känslig. Världen kommer i början att kännas som en stor triggervarning men gradvis blir skinnet tjockare, kränktradarn okänsligare(framförallt sympatikränkt) och acceptansen bättre. Men för den skull ska man inte bete sig som ett totalt okänsligt arsle.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Medhåll.

Blir man stött av mildare fräckisar är det hög tid att riva bort bubbelplasten, ta av skygglapparna och sluta vara så känslig. Världen kommer i början att kännas som en stor triggervarning men gradvis blir skinnet tjockare, kränktradarn okänsligare(framförallt sympatikränkt) och acceptansen bättre. Men för den skull ska man inte bete sig som ett totalt okänsligt arsle.
Samtidigt tror jag att huden är tjockare och lättkänktheten är lägre på detta internetforum än vad det är på allt för många ställen i det svenska samhället.

Folk blir ju kränkta av vardagliga saker, inte på grund av saken utan för att andra människor eventuellt skulle kunna ta illa vid sig...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Samtidigt tror jag att huden är tjockare och lättkänktheten är lägre på detta internetforum än vad det är på allt för många ställen i det svenska samhället.

Folk blir ju kränkta av vardagliga saker, inte på grund av saken utan för att andra människor eventuellt skulle kunna ta illa vid sig...
Jupp. Till slut törs man ju fan inte säga nånting. Tänk om man skulle kränka nån plattjordare när man säger att jorden är rund.

Edit:
Man kan nog skämta om vad som helst. Men inte när, hur och med vem som helst. Fingertoppskänsla är en konst som tar lång tid att lära sig.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jupp. Till slut törs man ju fan inte säga nånting. Tänk om man skulle kränka nån plattjordare när man säger att jorden är rund.

Edit:
Man kan nog skämta om vad som helst. Men inte när, hur och med vem som helst. Fingertoppskänsla är en konst som tar lång tid att lära sig.
Visst kan man.
Sen att man skapar ovänner.
Men jag åtminstone behöver inte vara kompis med idioter.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år