Tråden för stötande skämt

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu är det väl förvisso så att dagens köldmedium inte är sämre än dåtidens freoner. Och en modern kyl eller frys drar avsevärt mycket mindre el än en gammal. En kyl från 80 talet drog mer än dubbelt så mycket el som en ny gör idag. Och det är inte bara för att isoleringen i skåpet är bättre.
Däremot krävs det att man modifierar flangeventiler och kompressorprestanda lite för att få andra tryckförhållanden om man byter till ett annat köldmedium.
Så om man skulle försöka köra moderna köldmedium i en frys från 80 talet så skulle det inte funka så bra men det är mest för att kylanläggningen inte är anpassad till köldmediets egenskaper.
Mer exakt tjockare isolering. Dvs ett nyare kylskåp med samma yttre mått rymmer mindre mat.
När jag dömt ut vänners 20 år gamla kylskåp så rekommenderade jag dem att åka (detta var ca 1995) till Electrolux utförsäljning av lätt yttre skadade kylskåp på Luxgatan på Lilla Essingen.
Som tur vad gjorde dom inte det utan köpte ett annat kylskåp och beklagade sig över att det rymde mycket mindre än det gamla. "Vi skulle gjort som du sa, åkt till Luxgatan." Jag bara beklagade det minskade utrymmet och gratulerade min goda tur att dom inte handlat på Luxgatan. För då hade jag fått skulden för det minskade utrymmet för mat.
Electrolux hade ju också tjockare isolering....i de nya kylskåpen.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Snyggt gjort. Dom där fyra utloppen är säkerligen nödvändiga med tanke på att röret dit är ett ensamt sugrör. Men jag gissar att den personen tyckte det såg coolt ut med 4 utlopp.

En del bilar kommer ju från fabrik med atrapper, han har ju i alla fall sett till att det ryker ur alla fyra...
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
En del bilar kommer ju från fabrik med atrapper, han har ju i alla fall sett till att det ryker ur alla fyra...
Tveksamt - Volvo har gjort samma (ett rör till en pipa o sedan fortsätta därifrån) med två pipor på V70R tror jag det var - rök bara ur en...... patetiskt. Men börjar inte tråden balla ur? Stötande skämt var det..... Vad är det för skillnad på jordfräs o ståfräs?


Jordfräsen kör man runt busken!
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748

ju förr jag kan emigrera ju bättre
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera

ju förr jag kan emigrera ju bättre
Fattar inte varför politiker ska bestämma vilket kön cykelbilderna ska identifiera sig som
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nu uppfanns visserligen feministisk snöröjning i Karlskoga 2010, och även om namnet skriker vänsterkant och pipor med flumframkallande innehåll så är delar av konceptet inte så dumt som det låter. Men när dom införde det i Stockholm gjorde dom det fullt ut på MP-vis, den vintern dom hade feministisk snöröjning var den sämst snöröjda någonsin. Kanske för att dom inte läste på, utan feministkvoterade in kvinnliga snöröjare, med bibliotekarie-, USK- och pedagogutbildning som snöröjare. Det finns ju en anledning till att dom gick ut och sa att det inte blev så bra, och avskaffade skiten, och det ska ju rätt mycket till om politiker backar på feministiska saker :rofl
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R

ju förr jag kan emigrera ju bättre
Miljöjävlaskitpartiet
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Fattar inte varför politiker ska bestämma vilket kön cykelbilderna ska identifiera sig som
Det är väl vad politiker sysslar med - fullständigt meningslösa aktiviteter. Det som är nödvändigt att göra blir för jobbigt, då "tar man tag i" enkla symbolhandlingar för att få sitta kvar o tillskansa sig en hög lön + förmåner (nu blev jag ännu grinigare än vanligt)
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

ju förr jag kan emigrera ju bättre
Vad hade detta med stötande skämt att göra?

Jag är man och cyklar dagligen på det de kallar damcykel och känner mig nu sjukt kränkt, om än äntligen välkommen att cykla i Stockholm.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Spis med touchkontakter på ovansidan verkar vara ett stötande skämt. Om man har husdjur.
När ägarna är borta dansar katten... på bakplåten
– När vi kom tillbaka till vårt hem undrade vi hur det hade gått till. Ingen av oss hade använt spisen på morgonen. Nästan samtidigt insåg vi vad som hade hänt.
- SELMA!
Katten Selma är den enda logiska förklaringen. Selma hade vid tidigare tillfällen hoppat upp och tagit ett spaningsvarv på köksbänken medan ägarna var på jobbet. Förmodligen gick detta varv över bakplåtarna där det fanns godsaker att hämta.
– Vad är oddsen för att kattens tassar träffar precis de knappar som startar spisen, frågar Camilla undrande.
Upplevelsen var riktigt skrämmande, men vi kunde rädda upp det i allra sista minuten, och vi kom undan med blotta förskräckelsen.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Spis med touchkontakter på ovansidan verkar vara ett stötande skämt. Om man har husdjur.
När ägarna är borta dansar katten... på bakplåten
– När vi kom tillbaka till vårt hem undrade vi hur det hade gått till. Ingen av oss hade använt spisen på morgonen. Nästan samtidigt insåg vi vad som hade hänt.
- SELMA!
Katten Selma är den enda logiska förklaringen. Selma hade vid tidigare tillfällen hoppat upp och tagit ett spaningsvarv på köksbänken medan ägarna var på jobbet. Förmodligen gick detta varv över bakplåtarna där det fanns godsaker att hämta.
– Vad är oddsen för att kattens tassar träffar precis de knappar som startar spisen, frågar Camilla undrande.
Upplevelsen var riktigt skrämmande, men vi kunde rädda upp det i allra sista minuten, och vi kom undan med blotta förskräckelsen.
Vad oddsen är? Det där händer ofta. Katterna hoppar upp och går tvärs över spisen och nästan alltid i framkant. Vi ställer aldrig något på spisen om det inte ligger underlägg under, för det är hög risk för brand.

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top