Tråkig syn i dag då.

Rikard79

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
Inget
Tjena tänkte bara skriva några trista ord.

Va på Street race i dag och en skit fin suzuki Hayabusa eller om det va en GSXR 1000 körde mot en Subaru Impreza GT det gick ju som väntat då men killen vingla lite sen när dom körde tillbaka så gjorda han det man inte ska han körde på bakhjulet för att visa vad han kunde och ser inte bilen som ska svänga fast han vet att alla svänger in där kör rakt in i häcken på en saab 9000 bil och hoj börjar brinna killen på mc:en flyger extremt långt och högt och blir liggandes på marken och rör inte en fena :confused:

Och jag kan säga det att hojen fanns det absolut ingen ting kvar av och den såg ny ut vid starten.

Trist att se men men hoppas killen repar sig.

Ha det fint och god natt.
 

Rascoe

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Norrk
Hoj
R1-05
Vad jag hörde av folk där var att han kunde prata men hade ingen känsel från nacke och neråt (vet inte om det stämmer), otäck syn var det man förstod inte riktigt var det vad som hände först...Finns bilder och lite info på http://www.wighsnews.se/

Så lätt det kan gå snett :(

Hoppas att han klarar sig....
 
Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Riktigt otäckt det där. Hoppas han inte fått några riktigt allvarliga skador!!!!
 

Rikard79

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
Inget
Jag kan säga att det där va en fin bild av hojen dom jag tog såg man knapt va det va för hoj.

Killen på Mc rörde tydligen på ben och arm när ambulans personalen stod vid han enligt en kompis som stod brevid ( men jag vet ej såg det inte )
Får hoppas att det går bra för han men jag kan tänka mig att det tar en bra tid för han att bli återstäld efter den luftturen han tog på bra många meter.
 

Baardh

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Linköping
Hoj
ZX7R-TIC
det var då jag som körde gixxern... är lite blåslagen å skrapad annars ok... såg framför mig när jag skulle köra förbi ledet att dom började svänga.... (hmmm... har inte bilar blinkers....) nitade då och låste bakhjulet å dundrade då in i saaben framför... träligt att det bara var halvförs. på hojen... får se om man kan lösa det på nått sätt... annars kan jag nog ha lite delar till en gsxr 1000 -03 till salu, hehe....

//thomas
 

Baardh

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Linköping
Hoj
ZX7R-TIC
Rikard79 skrev:
Tjena tänkte bara skriva några trista ord.

Va på Street race i dag och en skit fin suzuki Hayabusa eller om det va en GSXR 1000 körde mot en Subaru Impreza GT det gick ju som väntat då men killen vingla lite sen när dom körde tillbaka så gjorda han det man inte ska han körde på bakhjulet för att visa vad han kunde och ser inte bilen som ska svänga fast han vet att alla svänger in där kör rakt in i häcken på en saab 9000 bil och hoj börjar brinna killen på mc:en flyger extremt långt och högt och blir liggandes på marken och rör inte en fena :confused:

Och jag kan säga det att hojen fanns det absolut ingen ting kvar av och den såg ny ut vid starten.

Trist att se men men hoppas killen repar sig.

Ha det fint och god natt.


Eftersom att jag inte har kört i mantorp förut så hade jag inte en susning om att alla svänger in där!!! då hade jag ju inte dragit på som jag gjorde... lite har jag innanför hjälmen iaf....

//thomas
 

Nilles

Saknar vintern som f*n!!
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
R6 -00 Bana, KTM 350 EXC SIX DAYS
zx7r_rider skrev:
det var då jag som körde gixxern... är lite blåslagen å skrapad annars ok... såg framför mig när jag skulle köra förbi ledet att dom började svänga.... (hmmm... har inte bilar blinkers....) nitade då och låste bakhjulet å dundrade då in i saaben framför... träligt att det bara var halvförs. på hojen... får se om man kan lösa det på nått sätt... annars kan jag nog ha lite delar till en gsxr 1000 -03 till salu, hehe....

//thomas



Skönt att du är ok!!!! Pengar går alltid att fixa nya men att du e hel är huvudsaken!!!

/Johan
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
zx7r_rider skrev:
Eftersom att jag inte har kört i mantorp förut så hade jag inte en susning om att alla svänger in där!!! då hade jag ju inte dragit på som jag gjorde... lite har jag innanför hjälmen iaf....

//thomas

Vad kan vi lära oss av detta då?
Jo bara för att "alla" vet att man ska svänga in där
betyder det inte att nya personer inte kan ha kommit dit
som aldrig varit där dvs blinka är alltid bättre än tankeläsning.
 

Baardh

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Linköping
Hoj
ZX7R-TIC
Nilles skrev:
Skönt att du är ok!!!! Pengar går alltid att fixa nya men att du e hel är huvudsaken!!!

/Johan

svider lite när dom skrapar asfalt ur såren med en tandborste....

men nu har jag ju varit med om min första klotning... ska försöka att hålla mig borta från sånt i framtiden...
:huvet

//thomas
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
zx7r_rider skrev:
Eftersom att jag inte har kört i mantorp förut så hade jag inte en susning om att alla svänger in där!!! då hade jag ju inte dragit på som jag gjorde... lite har jag innanför hjälmen iaf....

//thomas

Om du inte kört där förr var det väl inte läge att spela allan kanske?
Tur att du mår bra efter omständigheterna iaf.
 

Rosell

Toooourer
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2016 BMW R1200GS ADV, 2014 BMW F800GS ADV
zx7r_rider skrev:
det var då jag som körde gixxern... är lite blåslagen å skrapad annars ok... såg framför mig när jag skulle köra förbi ledet att dom började svänga.... (hmmm... har inte bilar blinkers....) nitade då och låste bakhjulet å dundrade då in i saaben framför... träligt att det bara var halvförs. på hojen... får se om man kan lösa det på nått sätt... annars kan jag nog ha lite delar till en gsxr 1000 -03 till salu, hehe....

//thomas

Skönt att du är OK, var en jäkla krasch det där.
Det brann ganska bra där ett tag.

Krya på dig...
 

Rikard79

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
Inget
Fan va skönt att höra att du mår bra då.
Det va en jävla smäll det där och hojen finns det inte mycket kvar av.

Låg du så stilla på marken för att invänta ambulansen?
Man vart ju inte lite orolig där.

Krya på dig.
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
zx7r_rider skrev:
svider lite när dom skrapar asfalt ur såren med en tandborste....
//thomas
Hmm.. Gick skinnstället sönder eller hade du inget på dig?
Vet vet hur det där känns med tandborsten, uscha... hehe!
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
zx7r_rider skrev:
det var då jag som körde gixxern... är lite blåslagen å skrapad annars ok... såg framför mig när jag skulle köra förbi ledet att dom började svänga.... (hmmm... har inte bilar blinkers....) nitade då och låste bakhjulet å dundrade då in i saaben framför... träligt att det bara var halvförs. på hojen... får se om man kan lösa det på nått sätt... annars kan jag nog ha lite delar till en gsxr 1000 -03 till salu, hehe....

//thomas

Har du tur så täcker försäkringen det iaf, enligt folksam så om jag kraschar och bågen brinner upp så täcks det. Kraschar jag och den inte brinner får jag inte en spänn. Och jag har min halvförsäkrad.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top