Tråkigt avslut på säsongen

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
Då har det hänt mig också. Den mest pinsamma saken under min korta mc-karriär. Skulle posta några brev, fint väder så jag tar hojen.

På parkeringen så sätter jag ner stödet och lutar hojen. Oj. Ska inte stödet ta emot snart hinner jag tänka innan det är för sent. Där ligger man med 250 kg över ena benet. Stödet hade fjädrat tillbaka. :( hinner knappt tänka men får ut benet efter lite lirkande och begrundar mitt verk. Tack ni alla svin som på avstånd gick förbi utan att ens fråga om man behövde hjälp. Börjar hata människosläktet. Får hjälp av en äldre man till slut och reser upp skiten. Vågade inte testa själv för i fallet så gjorde sig en tidigare ryggskada sig påmind. Tar mina brev och ger mig av hem igen. Ryggen gjorde så ont att jag fan höll på att svimma några ggr. Nu ligger jag här raklång i soffan med iphonen och väntar på att tjejen ska komma hem om nån timme och hjälpa mig av med utrustningen.

Foten klarade sig, tack för biltemas billiga stövel. Hade en svag tanke på att bara köra i gympadojorna. Det hade nog gått mindre bra.

Så, säsongen avslutat för min del. Kör inte en meter till! Haha. Nu ska jag istället börja leta delar till hojen. Var några detaljer som inte gillade asfalten.
 

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Jag lider med dig!
Första repan gör alltid ont!
Positivt är väl att du aldrig någonsin kommer gör om samma tabbe igen!
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
trisst med tankevurpor...

förhoppningsvis har du lärt dig att TITTA så att stödet är helt ute innan du ställer ner hojen...


dedär med folk som inte hjälpter till utan bara tittar...

vurpade på agnesfridsvägen häromkvällen, tumlade runt en bra bit å hojen snurrade iväg hur långt som helst...
en bil kom bakifrån, vevade ner rutan å frågade hur det gick... ok sa jag.
han körde förbi och stannade en bit framför när jag stod och beskådade mitt värk...
sen satt han bara kvar i bilen och tittade på mig i 5 min när jag stod och svor, sen körde han igen....
jaha, tänke jag, va de lönt att stanna, trodde han att jag skulle komma bort och hoppa in i bilen eller ?? :va
 
Last edited:

Eric B

Medlem
Gick med
15 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT07
Ajdå, tråkigt att höra.
Hoppas du får det fixat - och se till att bli bättre själv! Hoppas det inte är några större skador.
 

miQ

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Regn
Hoj
9 år fyllda
Tråkigt att missa stödet, men det gör man nog bara en gång :tummenupp

Och att ingen stannar och frågar hur det gick har jag också varit med om, i stan. På landsbygden stannar 95%. Drog omkull i 30km/h när dumfan (jag) skulle köra motorcykeln från en polare till garaget för att ställa in den för vintern. Var minusgrader men var torrt och bara 2km att åka. Sen i en 90-graders kurva så släppte det helt, blankis. Gled 15 meter innan det tog stopp, och detta i 30km/h. Motorcykeln repad och blinkers pajj. Bröt ett ben i handen när jag reflexade ut armen :huvet för att ta emot.
Gick ett par i 40-års åldern 10 meter bort, de kollade bara och fortsatte sedan. Körde förbi 2 bilar utan att stanna. Tack för hjälpen jävla idioter tänkte jag när jag försökte resa cykeln på halt underlag och en hand som inte funkade riktigt.
 

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
trisst med tankevurpor...

förhoppningsvis har du lärt dig att TITTA så att stödet är helt ute innan du ställer ner hojen...


dedär med folk som inte hjälpter till utan bara tittar...

vurpade på agnesfridsvägen häromkvällen, tumlade runt en bra bit å hojen snurrade iväg hur långt som helst...
en bil kom bakifrån, vevade ner rutan å frågade hur det gick... ok sa jag.
han körde förbi och stannade en bit framför när jag stod och beskådade mitt värk...
sen satt han bara kvar i bilen och tittade på mig i 5 min när jag stod och svor, sen körde han igen....
jaha, tänke jag, va de lönt att stanna, trodde han att jag skulle komma bort och hoppa in i bilen eller ?? :va

Fattar inte heller det där. Va fan är det med folk. Nästa gång är det dom som ligger där fastklämda i sina V70s. Ska jag köra förbi och skratta då? Hur gick det med dig då? Och hojen?
 

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Täby
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej,
Jag stod på näsan själv för ett par veckor sen. Mitt fel, skulle köra om en bil efter en rondell och missade att han skulle till vänster med närkontakt som följd. Själv hade jag inget minne alls av vad som hände och babblade en hel del smörja efter krocken:3freak. Jag minns att jag stod vid vägkanten och pratade med bilföraren efteråt och han ville bestämt köra in mej till sjukhuset för han fattade att jag slagit skallen i och hade en hjärnskakning.Själv fattade jag överhuvudtaget ingenting. Han till och med hjälpte mej att skjuta hem hojen( bor bara ca 700 m ifrån smällen) och väntade tills jag hoppat ur stället och bytt om och sen körde han mej ca 1,5 mil till sjukhus. Snacka om shysst :tummenupp.
Det finns forfarande bra männinskor. :krama

Ha de.........Per:squid
PS jag minns fortfarande inget av själva smällen.
 
Last edited:

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
Per: Jävla shysst snubbe du lyckades krocka med!! Fan nu får nån komma hem. Börjar bli varmt att ligga här med allt på.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Min körskolelärare sa att jag alltid skulle sparka fram stödet efter att jag fällt ner det. Jag kan nog tacka henne för att jag inte gjort samma tabbe.

Eller så kan man gör som du och lära sig den hårda vägen ;)
 

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
Sparka ner stödet ja. Mental anteckning. Kommer knappast att glömma det. Hahaha. Faaaan va ont det gör i ryggen. Kan inte ens skratta åt skiten
 

Kul-Gubben

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Höör
Hoj
En Taiwanesisk
Ha alltid blicken på sidostödet när du ställer hojen på det sa min körskolelärare. Det har jag gjort och tur har det varit för några gånger har det fjädrat tillbaka och någon gång har det varit någon jävla avgrundshåla eller extra mjukt precis där stödet skulle slagit i marken.

Hoppas det löser sig med din rygg!
 

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Täby
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
"Per: Jävla shysst snubbe du lyckades krocka med!! Fan nu får nån komma hem. Börjar bli varmt att ligga här med allt på."


Jodå, en utdöende art. "Hedersknyffel" kallades den på femtiotalet.
Per:squid
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vill man få hjälp av en bilist är den enklaste sättet att köra in i den.
 

Genkaktos

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki gs850g -81
Inte väl ett avslut dock en början, hade fått uthämtningslappen på posten så att jag äntligen skulle få kortet i handen. Satt mig på min gammelhoj som fyller 30 nästa år. Åker ut mot nacka och letar efter någon sketen liten väg där postens uthämtning skulle ligga, letar efter vägen och tittar lite för lite på vägbanan. Sagt och gjort jag hittar vägen och börjar bromsa för att göra en u-sväng, vägen helt tom så när som på ett par cyklister och någon gångare en 100m bort. Helt plöstligt släpper bakhjulet och jag tittar ner i marken dit jag är på väg och vad ser jag. Jo någon har anlagt en sandlåda på vägen :va. Får hojen över benet och skiten börjar läcka soppa. Landade på ryggen men slog mig fanken ingenting, dock så väger hojen närmare 270kg. Cyklisterna cyklar förbi och ignorerar mig, gångarna traskar vidare efter att ha slängt en blick på mig. Detta innan jag rest mig upp. Svär i hjälmen och kämpar upp hojen och åker och hämtar kortet lite väl sur :huvet. Undrar lite vart mänskligheten är på väg om man inte ens kan bemöda sig med att fråga någon som råkat ut för en olycka om dom fanimig kraschat. Lite som några pensionärer i vintras som begav sig ut i snön med sina rullatorer och som ramlat. Folk gick för fan bara förbi:mad::mad::mad:. Vad fan!

Hoppas din rygg klarade sig bra! Ta dig till sjukhus för iallafall en checkup och lite smärtlindring.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Hahah ... jösses! Dagens i-landsproblem

Jag är mållös, ordagrant. Det finns sånna som är fighters här i livet, som får all skit världen kan kasta på dem och ändå står rakryggade. Så finns det dem som låter en fjärt blåsa omkull dem.
Lustigt vad det är skillnad på folk och folk ?
 

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
Hahah ... jösses! Dagens i-landsproblem

Jag är mållös, ordagrant. Det finns sånna som är fighters här i livet, som får all skit världen kan kasta på dem och ändå står rakryggade. Så finns det dem som låter en fjärt blåsa omkull dem.
Lustigt vad det är skillnad på folk och folk ?

hahha..va fan yrar du om? Tror du mitt liv är förstörd eller vad?
Förresten så var det ingen som fes omkull mig. Däremot så fes jag sen när jag kom hem.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top