Trögt att sälja hoj nu...?!

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Jepp. Är fullt medveten om det. Har jagat lackerare med ljus och lykta men de enda som kan ta jobbet relativt snart tar ockerpriser. De andra är fullbokade eller har semster.

Om du fortfarande inte hittat någon, och kan tänka dig att skicka tank på bussgods eller liknande, skicka ett pm. :tuttar
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Blocket priserna är rena fantasipriser - ofta ser man billigare och nyare hojar hos handlare!

Det verkar som om säljare tittar på andras priser på blocket och lägger sig lite högre, vilket gör att priserna blir orealistiska...

En gammal blade är inte värt det priset, ens med det gamla försäkringssystemet...
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Ok för 14 år men fan inte dyr att försäkra!!!! 38 kw i ursprungseffekt!!!! Det blir ca 5000:- om året för mig som är 22....

PS. Köpte den förra hösten och inte i våras!!!! DS.

Vistte inte att det fanns så många kärringar här inne på sh.... Alla verkar njuta av att få klaga på den andre.... Sen behöver man inte vara billigast för att lyckas sälja, det handlar om skicket på det du säljer oxå, är den i fint skick är den värd nån krona mer än dom billigaste som är till salu.
Iallafall enligt mig då jag hellre lägger till en krona eller två för att få den lite finare... Tex så köper jag inte bildelar på biltema då deras bildelar ofta är fel eller inte håller måttet!!!

Tack för mig!

Och hur ofta blir hojjarna sålde för det begärda priset.... Tror att det går att pruta på allt!!!

sänker den till 32ooo:- nu.....


håller me dej, man måste inte va billigast. ja väljer aldrig den billigaste produkten, utan den mest prisvärda och den med mest kvalite o bästa skick. tyvärr är det många på sporthoj som klankar ner på andra, lite trist faktist men tänk på att det är dem som inte kan bete sig, bara o skita i dom.
 

Radiostar

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Rsv MIlle
Säger som tidigare talare. Du gjorde det inte ens snyggt :D

Allt handlar om pris, fick skicka min R6 06 med 200mil inklusive massa rejsgrejor för 80k. Bra pris för köparen sämre för mig men så är det. Köparens marknad.

Sänk din till 25k :tummenupp

Håller med, för 25 k skulle jag kunna göra affär.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vistte inte att det fanns så många kärringar här inne på sh.... Alla verkar njuta av att få klaga på den andre.... Sen behöver man inte vara billigast för att lyckas sälja, det handlar om skicket på det du säljer oxå, är den i fint skick är den värd nån krona mer än dom billigaste som är till salu.

Det enda du får är sanningen. Ingen vill köpa en 14 år gammal hoj om det finns 10 år gamla hojar för samma pris. Varje år och varje mil är viktig. Har man en äldre hoj kan den vara i samlarskick, det är bara samlare som vill ha dem. Pris efter marknaden, med rätt pris får du betydligt fler svar.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Ähh vafan, är det någon som vill köpa min 625, slog över på bakbananen och bröt foten. Endast små betydelselösa skrapmärken på handtag och ljuddämpare. Gått under 300 mil.
Går hur bra som helst. Pris???
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Inte fan är den hojen billig att försäkra - jag har en CBR900RR -96, har haft körkort sedan 1997, och bor i småstad. Billigaste ockerbolag vill ha 6700kr/år i trafik i år.. Snart säljer jag och nöjer mig med bilen.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Inte fan är den hojen billig att försäkra - jag har en CBR900RR -96, har haft körkort sedan 1997, och bor i småstad. Billigaste ockerbolag vill ha 6700kr/år i trafik i år.. Snart säljer jag och nöjer mig med bilen.

Det beror på att din står som 96kw i ursprungseffekt!!!! Min står som 38 kw.... Under 5000:- halvförsäkring/helår (året runt) på mig som 22 och tog kortet i maj i år!!!!

Tja Fredrik! Vad är det för nått du hittat?
Säg inte att det blir en VTR.... :gnissla

Det lutar åt en vtr..... Eller En RSV Mille R..... Får se.....:yoparty

Tja Fredrik! Vad är det för nått du hittat?
Säg inte att det blir en VTR.... :gnissla

Det lutar åt en vtr..... Eller En RSV Mille R..... Får se.....:yoparty
 
Last edited:

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Det beror på att din står som 96kw i ursprungseffekt!!!! Min står som 38 kw.... Under 5000:- halvförsäkring/helår (året runt) på mig som 22 och tog kortet i maj i år!!!!

Tänk på att om du är vållande till en skada tex. kör på någon/något eller om du kör av vägen mm. så kommer dom Garanterat kolla effekten på din hoj & sedan jämföra med hur du har den försäkrad = Du får inte ut en spänn från sura försäkringsbolaget, Eftersom försäkrad effekt och effekten i din hoj Nu inte stämmer överens.
Bättre isf. att försäkra på rätt effekt & köpa en effektsvagare hoj..
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Om jag nu inte kunde så mycket om hojjar och köper en, är det min uppgift att bänka den för att se om det står rätt i alla papper?! Står 38 kw i registreringsbeviset och hos vägverket och hos försäkringsbolagen..... Hur kan det bli mitt fel då?
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Kan inte påstå att det är trögt.
Tog en vecka för mig att bli av med min thundercat.

Samma här min cat gick på 5 dagar :) .. ... .allt handlar om pris i slutändan :tummenupp

Om jag nu inte kunde så mycket om hojjar och köper en, är det min uppgift att bänka den för att se om det står rätt i alla papper?! Står 38 kw i registreringsbeviset och hos vägverket och hos försäkringsbolagen..... Hur kan det bli mitt fel då?

jag har med undrat lite ang det dära då det säkert finns någon stackare som faktiskt inte vet. Men du kannog ändå ge dig fan på att du åker dit så det är bara att krypa till korset och betala. Har man inte råd skall man inte ha anser jag. (därför jag sålde :hihi )
 
Last edited:

HeLLaS

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Ö-o
Hoj
zx9r
Tänk på att om du är vållande till en skada tex. kör på någon/något eller om du kör av vägen mm. så kommer dom Garanterat kolla effekten på din hoj & sedan jämföra med hur du har den försäkrad = Du får inte ut en spänn från sura försäkringsbolaget, Eftersom försäkrad effekt och effekten i din hoj Nu inte stämmer överens.
Bättre isf. att försäkra på rätt effekt & köpa en effektsvagare hoj..

känns det logiskt att be om högre premie bara för att helförsäkra en så gammal hoj :va
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
lura? jag fick den premien.... Har int lurat till mig den precis.... Dom fick regnummer och all info jag hade om hojjen.... Är det mitt fel att den är billig?
 

ChrilleO

V-Twin power!
Gick med
5 Apr 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
TL1000S-97
Håller delvis med dig där men inte var den billig i försäkring inte... Jag ger 2200 helår/helförsäkring på min TL1000
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top