Tröja över skinnställ med ryggpuckel

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
är ute efter en tröja som kan göra kvällsturerna lite varmare men då jag har ryggpuckel på skinnstället så sitter det mesta riktigt illa... finns det några som funkar eller blir det till att sätta frugan vid symaskinen?

Dominator-Rocks

Guest
Ett underställ och en vindjacka kanske funkar bättre?

western-underst%C3%A4ll.jpg

95934.jpg

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag har en vanlig hoodie, det funkade galant på den tiden jag åkte gata. Alldeles lagom när det är småkyligt med inte underställ- och vindjackekallt ute. :tungan

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ska du hålla värmen så är det ett underställ som gäller.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ska du hålla värmen så är det ett underställ som gäller.

Jo, det vet jag också och tro mig, det kör jag med men vissa kvällar behövs flerlagersprincipen och det får inte plats under skinnstället så då vill jag komplettera med tröja över för att slippa det värsta vinddraget. Stället är trots allt perforerat från knäna till axlarna.

Toya

Med Lem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Aprilia Touno V4
Jag fattar inte varför man skall ha en tröja över många man ser har skitballa skinställ och så har men en sunkig tröja över är det ett mode eller.Jag föredrar att klä på mig under men nu har jag goretex ställ så nu slipper jag men alla gör ju som man själv villl

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Vilken tröja som helst med dragkedja borde fungera, jag lyckas iaf inte dra en tröja över huvudet som inte fastnar på puckeln. En tunn underställstischa och en långärmad dito funkar ner till ca 12-15grader, är det kallare så undviker jag att köra alternativt drar en gammal Tierra-jacka över stället. Jag är dock nöjd med hur stället ser ut så jag gillar inte att dölja det...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Underställ och skal-/vindjacka är det enda som kommer göra skillnad - mjuka tröjor blåser det rakt genom, det är en gedigen myt att det skulle värma (jag har testat... :hihi :crash funkar precis SKIT!11one!).

Jag letar efter lämplig jacka att ha över stället kalla dagar...perforering är skönt varma sommardagar, men heeelveTT!!! :frysa

/J

Dominator-Rocks

Guest
Är det någon som förstår varför TS sågade mitt tips och gav mig minus poäng :3freak :gråta

Dominator-Rocks

Guest
Ok...

Knycker tråden lite, Nån som vet ett par bra fillingar man kan ha under badbrallorna för att hålla värmen lite extra då vattentempen är låg.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jo, det vet jag också och tro mig, det kör jag med men vissa kvällar behövs flerlagersprincipen och det får inte plats under skinnstället så då vill jag komplettera med tröja över för att slippa det värsta vinddraget. Stället är trots allt perforerat från knäna till axlarna.

Samma på mitt ställ, sitter lite skinn på ryggen, resten är av coolaste stretchmaterialet, ser phett snabbt ut :fakta Men vill du köra med än mer än underställ för att bli varm så är det en vindtät skaljacka som gäller. North Face har riktigt bra modeller. Om inte annat var ju den där Halvarsson tröjan lite tuff :gnissla

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...